قطعات خودرو

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /7/ نیاز به يك اتحاديه كشوري خدمات خودرویی داریم

حسن بشارت‌نيا

به گزارش خبرنگار قطعات خودرو، حسن بشارت‌نيا كه در نخستين نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان سخنن مي‌گفت، با با نام بردن از اتحاديه‌هايي كه در رسته‌هاي مختلف جزء به جزء تشكيل شده‌اند، ادامه داد: همه اين اتحاديه‌ها بايد يكي شوند. بايد يك اتحاديه خدمات خودرويي داشته باشيم، آن هم در سطح ملي.
او همچنين تصريح كرد: نگاه دولت به صنوف به طورکلی اين است كه اين‌ها سود جو، فرصت طلب و بعضا متقلب هستند و هرچه از آن‌ها بگيريم؛ كم گرفته‌ايم. مردم هم به صنوف اعتماد چندانی ندارند، چون شما تصوير درستي از خودتان به جامعه نشان نداده‌ايد. این نگاه ها باید اصلاح شود تا صنوف بتوانند در توسعه اقتصادی کشور کاملا و با تمام ظرفیت سهیم شوند.
صنوف خودرویی بايد از توليد تا توزيع و مصرف را یک زنجیره ببینند و سعی کنند خدمات خود را به صورت هماهنگ در کل این زنجیره ارزش عرضه کنند وگرنه نمی توانیم از آینده سهم کافی داشته باشیم. صنوف خودرویی بايد به هم نزديك شوند حتی به سمت هماهنگی با خودروسازان حرکت کنند تا به جايي كه بايد باشيم، دست یابیم.
وي با اشاره به اين قانون كه هر پنج‌هزار نفر مي‌تواند يك شهر را تشكيل دهد و سپس محاسبه تعداد اعضاي صنف لوازم يدكي همراه اعضاي خانواده‌شان، به اين نتيجه رسيد كه دولت به اندازه 100 شهر بايد به ما خدمات بدهد و افزود: اين در حالي است كه دولت فقط از ما ماليات مي‌گيرد.
بشارت‌نيا گفت: اصناف بايد پول تشکیل اتحاديه، تامین مكان، حقوق كارمندان و هر چیز دیگری را خودشان تامین کنند البته بخشی از آن را نیز مستقیما به دولت بدهد. يعني دولت به جاي اين‌كه به صنوف خدماتی ارائه کند از صنوف می خواهد طبق مقررات عمل کنند و هزینه های خودشان و انواع مالیات ها و عوارض هم بدهند. این رویه نامتوزان است اما راه اصلاح آن گفت وگو با دولت برای ایجاد فرصت کار و توسعه کسب و تولید است.
او افزود: در بحث مالیات دولت می گوید: در كشور 25 ميليون خودرو داريم. عرف جهاني اين است كه هر خودرو در هر سال به ميزان 100 دلار لوازم یدکی و تعمير نياز دارد. بعد ضرب و تقسيم مي‌كنند و عدد ماليات را به کسبه دارای نام و نشان اعلام و مطالبه مي‌كنند. در حالی که بازار سایه به اندازه بازار رسمی گردش کار دارد اما دولت كاري به بازار سايه ندارد. بدیهی است در چنین وضعیتی نمی توان انتظار داشت افراد مشارکت و پایبندی لازم به قانون را داشته باشند. این موجب افزایش هزینه وصول مالیات و تنظیم بازار و سالم سازی اقتصاد می شود.
وي در اين‌باره اضافه كرد: ما وضعيت خيلي اسف‌باري داريم؛ ولي با هم همكاري نمي‌كنيم، در نتيجه نیروهایمان پراكنده‌ و کم بازده می شوند.. هيات مديره حتما بايد كميسيون‌هاي متعدد داشته باشد، حتما بايد شوراي رسته‌ها را داشته باشد، حتما بايد كارگروه های لازم در موضوعات مختلف داشته باشد تا حضور نخبگان صنف و مشارکت اعضای اتحادیه ، بتوانیم شاهد پویایی و بهبود شرایط کسب و کار اعضا باشیم.
بشارت نیا در پایان با بیان این که در 20 سال گذشته تجربیات و مشاهدات وی در صنف این اطمینان را می دهد که صنف قطعات خودرو و ماشین آلات ظرفیت کمک به صنعت خودرو و ایجاد اشتغال پایدار دارد ؛ افزود اصناف در مجموع می توانند سالانه بیش از 700 هزار شغل ایجاد کنند. دولت فقط با حذف موانع تولید، توزیع و خدمات بدون سرمایه گذاری ارزی یا ریالی می تواند از منافع آن بهره مند شود. این جا موضع اعتماد متقابل دولت و کارآفرینان پررنگ می شود.

سيداميراحمد نواب كاشاني
سيداميراحمد نواب كاشاني


سيداميراحمد نواب كاشاني یکی از اعضای صنف در رسته خودروهای سبک نيز در اين نشست كه در هتل فردوسي تهران برگزار شد، گفت: خودروسازها از وقتي خودروها را تحويل مي‌دهند و بعد از مدت گارانتي، قطعات يدكي خود را روي ماشين‌ها مي‌بندند. آن‌ها از موقعيت‌شان استفاده كرده و وارد بازار شده‌اند.
او ادامه داد: خودروسازها بدون اين‌كه زير نظر اتحاديه باشند، شروع به فروش قطعات‌شان حتی در سطح خرده فروشی كرده‌اند. اين معضلي براي همكاران ما شده است. بهتر است راهي بسازيم كه خودروسازها هم در فعلیت تجاری در بازار قطعات خودرو تحت نظر اتحاديه باشند و شرايط مناسبي را براي مصرف‌كننده ايجاد كنيم.

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۱/ اتحاديه لوازم يدكي خودرو در توليد ناخالص ملي سهم بزرگي دارد

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۲/ اتحاديه نياز به چابك‌سازي دارد

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۳/ گزارش تصويري

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۴/ كالاهاي تقلبي بلاي جان صنف قطعات يدكي شده‌اند

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۵/ گردش نخبگان در هيات مديره اتحاديه لوازم يدكي نداريم

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۶/ ماليات نقطه‌ضعف توسعه كسب‌وكار اصناف شده است

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۷/ نیاز به يك اتحاديه كشوري خدمات خودرویی داریم

نشست گروه نواندیشان و پیشكسوتان/۸/ اتحادیه، تولیدكننده و سرمایه‌گذار بازار را به‌هم نزدیك كند

نشست گروه نواندیشان و پیشكسوتان /۹ – پایانی/ اصناف ۴۲ سال پله سیاسیون بوده‌اند

فيلم

پرويز حبيبي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

محمد نمازي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

افشین اصغرزاده/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سيداحمد طباطبايي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

مهدی نامدار/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

علی چنگی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سید احمد حسینی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

اکبر پناهی‌پور/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

ناصر سبزیان/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

محمدحسین حیدرپور/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

عبدالحسین قرصی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سید امیراحمد نواب کاشانی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *