قطعات خودرو

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/2/ اتحاديه نياز به چابك‌سازي دارد

به گزارش خبرنگار قطعات خودرو، اين نشست با حضور اعضاي اتحاديه لوازم يدكي خودرو روز سه‌شنبه، 12 مردادماه در هتل فردوسي تهران برگزار شد و در بخشي از آن، سيداحمد طباطبايي توضيح داد: من دو سال پيش، مطرح كردم كه اتحاديه نيازمند تحول است. براي داشتن اتحاديه پیشرو بايد به تكريم اعضاي صنف، ايجاد زيرساخت‌هاي فناورمحور و ايجاد سامانه اطلاعاتي اعضاي صنف بپردازيم.
او ادامه داد: اگر مصرف‌كننده به‌دنبال جنسي خاص با برندي خاص باشد، كجا را بايد بگردد؟ اتحاديه بايد اين اطلاعات را جمع‌آوري كند و با استفاده از يك سامانه، در اختيار مردم قرار دهد. كاركنان اتحاديه هم بايد آموزش‌هاي لازم را براي خدمت دادن ببينند تا ارباب رجوع در مراجعه، احساس امنيت و كاربلدي طرف مقابل را داشته باشد.
وي همچنين تاكيد كرد: يك همكار در مراجعه به اتحاديه نبايد به‌دنبال گرفتن امضاهاي مختلف باشد. به علاوه، اتحاديه بايد فضاي لازم را براي استقرار كميسيون‌هاي مختلف ايجاد كند و از نخبگان و متخصصان بهره ببرد. اتحاديه نبايد در اجراي امور، قائم به فرد باشد و تقسيم وظايف بايد براساس شايسته‌سالاري انجام شود.
طباطبايي با تاكيد بر اين‌كه همه اعضاي اتحاديه بايد به كار گروهي اعتقاد داشته باشند، گفت: متاسفانه در سال‌هاي اخير شاهد اين اخلاق حسنه نبوده‌ايم. همچنين اتحاديه بايد اخبار و اطلاعات را از كف بازار جمع كند. در مسائل مالي نيز اتحاديه بايد تنوع درآمدي ايجاد كند و فقط به حق عضويت اكتفا نكند. ايجاد نمايشگاه‌ها در دوره‌هاي قبل، نمونه خوبي بود. منابع مالي بايد مديريت شوند تا بازتوليد مالي و حفظ دارایی ها را داشته باشيم. همچنين بيلان هاي مالي بايد مستمر و دقيق ارائه شود .
او با اشاره به اين‌كه اعضاي هيات مديره بايد فاصله خود را با اعضاي صنف كم كنند، اظهار كرد: بيشتر همكاران از برخي كميسيون‌هاي اتحاديه بي‌خبرند و نمي‌دانند چه كساني در صنف، «دلار جهانگيري» گرفته‌اند. از سوي ديگر، بحث آموزش در صنف ما رها شده است. بحث پرسش و پاسخ و ارائه پيشنهاد و انتقاد هم اصلا وجود ندارد كه بخواهيم به آن ورود كنيم.
وي در پايان اضافه كرد: در بيشتر شكايت‌هاي صنفي، بدون دليل متقن راي به نفع مصرف‌كننده شاكي داده مي شود. همچنين در اين چهار سال، يك جلسه با شوراها و نخبگان صنف برگزار نشد. همه اين‌ها قابل حل است اگر ما مطالبه‌گر باشم و مديران پاسخگو.

مهدي نامدار نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان

مهدي نامدار نيز در اين نشست با اشاره به اين‌كه 23 سال در كار لوازم يدكي بوده است، از مشاركت براي حل مشكلات هم‌صنفي‌هايش اظهار خوشحالي كرد و افزود: اميدوارم مشكلات كسبه در باربري، دارايي و بيمه حل شود.

علي چنگي: رابطه با خودروسازان و شبكه قطعه‌سازان باعث هم‌افزايي

علي چنگي – مديرعامل گروه پژوهش مدرن – هم با بيان اين‌كه حدود 40 سال در شاخه‌هاي مختلف اين صنف كار كرده است، گفت: بازاري كه امروز شاهد آن هستيم، براي يك شهر يك ميليون نفري و كشوري مناسب است كه شايد 200 يا 300 هزار خودرو در آن گردش كنند؛ اما اين بازار اكنون به جامعه 85 ميليون نفري با 25 ميليون خودرو خدمات مي‌دهد. در اين شرايط، بازار تقريبا به حالت انفجار رسيده است و مي‌طلبد كه بزرگان فكر اساسي كنند.
او در ادامه اظهار كرد: 30 يا 40 سال پيش، سهم جنس داخلي حدود 20 درصد و سهم جنس خارجي حدود 80 درصد بود. در طلايي‌ترين سال (1356) كه ايران‌خودرو ماشين مونتاژ مي‌كرد، مي‌توانست 70 تا 80 هزار دستگاه خودرو مونتاژ كند. اما امروز، خودروسازان نزديك به دو ميليون ظرفيت‌سازي كرده‌اند. ضمن اين‌كه خودروهاي قديمي‌تر 100 درصد و خودروهاي جديدتر 80 تا 90 درصد داخلي‌سازي شده‌اند.
وي ادامه داد: ايران‌خودرو براي خودنمايي، «تارا» را در شرايط كرونا و در اوج تحريم‌ها طراحي كرد و كمتر از يك سال به بازار داد. ما در جمع توزيع‌كنندگان اين صنف هستيم و حيف است كه سرمايه‌گذاري و پتانسيل داخلي با اين ثروت و گردش مالي داخلي ممزوج نشود و از اين پتانسيل سرمايه داخلي استفاده نشود.
چنگي بيان كرد: امروز كه 80 درصد قطعاتي كه توزيع مي‌كنيم، داخلي هستند، خوب است كه صنف رابطه‌اي خوب و منطقي با سازندگان قطعات برقرار كند كه هم‌افزايي مجدد ايجاد كنيم. پتانسيل خوبي در خودروسازي و قطعه‌سازي وجود دارد و متقابلا اين پتانسيل در صنف توزيع‌كنندگان هم هست. خوب است كه عزيزان با خودروسازان و شبكه قطعه‌سازان رابطه بگيرند تا بتوانيم هم‌افزايي بهتري داشته باشيم.

علي چنگي نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۱/ اتحاديه لوازم يدكي خودرو در توليد ناخالص ملي سهم بزرگي دارد

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۲/ اتحاديه نياز به چابك‌سازي دارد

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۳/ گزارش تصويري

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۴/ كالاهاي تقلبي بلاي جان صنف قطعات يدكي شده‌اند

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۵/ گردش نخبگان در هيات مديره اتحاديه لوازم يدكي نداريم

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۶/ ماليات نقطه‌ضعف توسعه كسب‌وكار اصناف شده است

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۷/ نیاز به يك اتحاديه كشوري خدمات خودرویی داریم

نشست گروه نواندیشان و پیشكسوتان/۸/ اتحادیه، تولیدكننده و سرمایه‌گذار بازار را به‌هم نزدیك كند

نشست گروه نواندیشان و پیشكسوتان /۹ – پایانی/ اصناف ۴۲ سال پله سیاسیون بوده‌اند

فيلم

پرويز حبيبي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

محمد نمازي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

افشین اصغرزاده/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سيداحمد طباطبايي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

مهدی نامدار/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

علی چنگی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سید احمد حسینی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

اکبر پناهی‌پور/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

ناصر سبزیان/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

محمدحسین حیدرپور/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

عبدالحسین قرصی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سید امیراحمد نواب کاشانی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *