قطعات خودرو

خودروهایی که نامتعارف محسوب می‌شوند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از مهر، قائم مقام بیمه مرکزی گفت: به دنبال این هستیم شرکت‌های بیمه گر خسارت را به بیمه شدگان شخص ثالث پرداخت کنند و پرداخت خسارت را منوط به خودرو متعارف و نامتعارف نکنند.

 

مجید مشعلچی معاون بیمه مرکزی در گفت و گو با برنامه «رهیافت» اظهار داشت: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم بیمه را از معیشت خود حذف نکنند.

 

مشعلچی افزود: 70 درصد پرتفوی بیمه مرکزی، بیمه سلامت و بیمه شخص ثالث است و متاسفانه هر دو زیان ده هستند. 25 درصد از بیمه شخص ثالث و 42 درصد از آن پرتفوی بیمه سلامت است.
وی بیان کرد: سالانه حدود 80 میلیون پرونده خسارت تشکیل می دهیم و معمولاً برخی موارد با اعتراض بیمه شدگان مواجه می شود. در صورت شکایت، بیمه شده می تواند با استفاده از سامانه مرکزی شکایت، شکایت خود را ثبت کند. تایید می کنم که شکایت بیمه شده حداکثر ظرف مدت یک هفته رسیدگی خواهد شد.
معاون بیمه افزود: طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، خودروی متعارف خودرویی است که کمتر از 50 درصد کل مبلغ پرداختی مسلمان در ماه مبارک آن سال و خودرویی که بیش از آن قیمت داشته باشد. غیر متعارف تلقی می شود.
متأسفانه افزایش قابل توجه قیمت خودرو در سال های اخیر باعث شده است که اکثر خودروها در رده خودروهای غیر متعارف قرار بگیرند.
مشعلچی تاکید کرد: به دنبال شرکت های بیمه ای هستیم که بیمه شده ثالث را به میزان تعهد خود جبران کنند و پول غرامت به خودروهای متعارف و غیر متعارف بستگی نداشته باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *