قطعات خودرو

خودروهایی که پس از پنج سال استفاده کمترین افت قیمت را دارند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، کمبود قطعات به خاطر مشکلات مختلف در زنجیرهٔ تأمین، ناآرامی‌های جهانی و اثرات باقیماندهٔ بیماری کرونا باعث کاهش تولید خودرو و درنتیجه کمبود خودروهای صفرکیلومتر در بازار شده است تا جایی که این روزها اکثر خودروها با قیمتی بیشتر از قیمت اعلامی سازنده به فروش می‌رسند. این موضوع خریداران را به سمت خودروهای کارکرده سوق داده است و به دلیل افزایش تقاضا، در این بخش از بازار هم شاهد رشد قیمت‌ها هستیم. طبق آمار، قیمت خودروهای کارکرده هم‌اکنون ۶۰ درصد از زمان قبل از شیوع کرونا بیشتر شده است. هرچند شرایط آیندهٔ بازار خودرو غیرقابل‌پیش‌بینی است و ممکن است طی ماه‌ها یا سال‌های آتی اوضاع عادی شده و قیمت خودروها کاهش پیدا کند اما خرید خودرویی که بتواند پس از چند سال استفاده همچنان بخش عمده‌ای از ارزش خود را حفظ کند با کمترین افت قیمت بهترین راه برای محافظت از سرمایه در این اوضاع آشفته و نامعلوم خواهد بود.

ازاین‌رو، کارشناسان سایت CarEdge با بررسی میلیون‌ها داده از خودروهای مختلف، حدود ۲۰۰ مدل را مشخص کرده‌اند که نشان می‌دهد کدام خودروها کمترین و کدام‌یک بیشترین افت قیمت را پس از پنج سال خواهند داشت. طبق این مطالعات، در بین برندهای غیرلوکس، محصولات سوبارو با میانگین ۷۸.۶ درصد، بیشترین حفظ ارزش را پس از پنج سال خواهند داشت درحالی‌که در بین برندهای لوکس هم تسلا با ۶۸.۷ درصد بهترین شرایط را دارد. در ادامه نیز با ۱۵ خودرویی آشنا خواهیم شد که پس از پنج سال استفاده کمترین افت قیمت را تجربه می‌کنند. این اطلاعات با فرض اینکه خودروها شرایط خوبی با متوسط کارکرد ۲۰ هزار کیلومتر در سال داشته باشند به دست آمده است.

۱-پورشه ۹۱۱

قیمت صفرکیلومتر: ۲۱۰,۵۵۴ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۱۷۸,۹۷۱ دلار

حفظ ارزش: ۸۵.۰ درصد

این خودروی اسپرت افسانه‌ای برخلاف بسیاری از خودروهای لوکس گران‌قیمت ارزش خود را خیلی خوب حفظ می‌کند. حتی نسخه‌های کمیاب یا محبوب ۹۱۱ نیز ممکن است در آینده به مدل‌های کلکسیونی ارزشمندی تبدیل شوند.

۲-کیا ریو

قیمت صفرکیلومتر: ۲۳,۱۰۵ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۱۹,۵۹۵ دلار

حفظ ارزش: ۸۴.۸ درصد

هرچند طی سال‌های اخیر بسیاری از خریداران به سمت کراس‌اوورها رفته‌اند و توجهی به مدل‌های کوچک نداشته‌اند اما چون برخی مصرف‌کنندگان بودجهٔ محدودی دارند و دنبال مدل‌های ارزان و کم‌مصرف می‌گردند، تقاضا برای این خودروها هم افزایش یافته است. گارانتی طولانی‌مدت ریو هم به حفظ ارزش آن کمک کرده است.

۳-مزدا ۳

قیمت صفرکیلومتر: ۲۸,۹۰۳ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۲۱,۲۳۶ دلار

حفظ ارزش: ۸۴.۱ درصد

مزدا ۳ با شتاب سرحال و هندلینگ چابک، در بخش مقرون‌به‌صرفهٔ بازار یک خودروی رانندهٔ واقعی محسوب می‌شود و حتی یک رانندگی ساده تا فروشگاه را هم لذت‌بخش می‌کند. ارزش این خودرو نیز در پنج سال اول تقریباً ثابت خواهد ماند اما پیش‌بینی می‌شود پس از هفت سال بشدت کاهش پیدا کند.

۴-هوندا سیویک

قیمت صفرکیلومتر: ۲۸,۹۹۲ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۲۴,۳۵۳ دلار

حفظ ارزش: ۸۴.۰ درصد

خانوادهٔ هوندا سیویک شامل مدل‌های سدان و هاچ‌بک می‌شود و از نسخه‌های پایه تا وحشی و اسپرت را در برمی‌گیرد. شهرت این خودرو به قابلیت اطمینان بالا به آن کمک می‌کند تا در طول سال‌ها ارزش خود را به میزان قابل‌توجهی حفظ کند.

۵-جی‌ام‌سی کانیون

قیمت صفرکیلومتر: ۴۵,۹۷۵ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۳۸,۴۱۲ دلار

حفظ ارزش: ۸۳.۵ درصد

جی‌ام‌سی کانیون جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ای برای پیکاپ‌های بزرگ‌تر و گران‌تر است و با پیشرانه‌های متنوع، کابین‌های مختلف و طول متفاوت اتاق بار، انتخابی ارزشمند و همه‌کاره به‌حساب می‌آید.

۶-شورلت کامارو

قیمت صفرکیلومتر: ۴۸,۲۲۵ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۴۰,۲۵۳ دلار

حفظ ارزش: ۸۳.۴ درصد

هرچند طی چند وقت اخیر فروش کامارو بشدت کاهش پیدا کرده است اما این خودرو در نمونه‌های کارکرده افت قیمت کمی خواهد داشت. خودروهای بنزینی تنفس طبیعی مثل کامارو در آینده کمیاب خواهند شد و این ممکن است به حفظ ارزش ماس کار شورلت در بلندمدت کمک کند.

۷-فولکس‌واگن جتا

قیمت صفرکیلومتر: ۲۶,۷۵۲ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۲۲,۲۷۴ دلار

حفظ ارزش: ۸۳.۲ درصد

فولکس‌واگن جتا راه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای برای نشستن پشت فرمان یک سدان آلمانی نسبت به مدل‌های مرسدس و ب‌ام‌و محسوب می‌شود. این ماشین از کابین جاداری بهره می‌برد و در عین حال رانندگی آن نسبت به خودروهای کامپکت معمولی جذاب‌تر است. ارزش جتا نیز خیلی کمتر از همتایان لوکس آلمانی کاهش پیدا می‌کند.

۸-تویوتا پریوس

قیمت صفرکیلومتر: ۳۲,۹۹۲ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۲۷,۳۵۰ دلار

حفظ ارزش: ۸۲.۹ درصد

محصول هیبریدی تویوتا همچنان یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود و در هر صد کیلومتر در شهر ۴.۴ و در جاده ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند. به لطف این ویژگی، پریوس هم در پمپ‌بنزین و هم پس از سال‌ها استفاده به نفع خریداران خود عمل خواهد کرد.

۹-فورد F250 سوپر دیوتی

قیمت صفرکیلومتر: ۷۵,۴۱۱ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۶۲,۴۴۸ دلار

حفظ ارزش: ۸۲.۸ درصد

هرچند پیکاپ فول سایز سبک فورد F150 پرفروش‌ترین خودروی ایالات‌متحده محسوب می‌شود، برادر بزرگ‌تر آن یعنی F250 سوپر دیوتی فروش کمتری دارد اما همین تفاوت عرضه به حفظ ارزش پیکاپ سنگین فورد در طولانی‌مدت کمک خواهد کرد.

۱۰-تویوتا تاکوما

قیمت صفرکیلومتر: ۴۱,۷۷۴ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۲۸,۰۱۱ دلار

حفظ ارزش: ۸۲.۵ درصد

حتی زمانی که بازار تقریباً به‌طور کامل به سمت پیکاپ‌های فول سایز حرکت کرد و از مدل‌های میان سایز روی برگرداند، تاکوما همچنان محبوب بود و سال‌ها است که پرفروش‌ترین مدل در بخش پیکاپ‌های میان سایز محسوب می‌شود. همچنین بازار پیکاپ‌های میان سایز طی سال‌های اخیر دوباره داغ شده که این به حفظ ارزش تاکوما در آینده کمک خواهد کرد.

۱۱-هوندا CR-V

قیمت صفرکیلومتر: ۳۹,۹۶۰ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۳۲,۹۰۷ دلار

حفظ ارزش: ۸۲.۳ درصد

هوندا CR-V مدت‌ها است که یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت بازار آمریکا به‌حساب می‌آید. این خودرو علاوه بر برخورداری از قابلیت اطمینان بالا، جادارتر و کاربردی‌تر از سدان‌های کامپکت است که این به محبوبیت آن کمک می‌کند.

۱۲-شورلت کلرادو

قیمت صفرکیلومتر: ۴۴,۷۰۸ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۳۶,۷۷۰ دلار

حفظ ارزش: ۸۲.۲ درصد

پیکاپ میان سایز شورلت کلرادو از لحاظ فنی اشتراکات فراوانی با جی‌ام‌سی کانیون دارد اما از ویژگی‌های داخلی و خارجی خاص خود بهره می‌برد. این خودرو برای کسانی که خواهان جایگزینی ارزان‌تر و چابک‌تر از مدل فول سایز سیلورادو هستند گزینهٔ ایده‌آلی خواهد بود.

۱۳-شورلت کوروت

قیمت صفرکیلومتر: ۱۰۳,۲۹۸ دلار

قیمت پس از پنج سال: ۸۴,۷۰۴ دلار

حفظ ارزش: ۸۲.۰ درصد

کوروت مدت‌ها است که به‌عنوان خودروی اسپرت آمریکا شناخته می‌شود و خصوصاً در نسل موتور وسط کنونی به جایگزین ارزان‌قیمتی برای سوپراسپرت‌های اروپایی تبدیل شده است. کوروت همچنین پس از سال‌ها استفاده بخش عمده‌ای از ارزش خود را حفظ می‌کند که این محبوبیت آن را در بین خریداران نشان می‌دهد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است