قطعات خودرو

عربستان با سه رکورد گینس در اکسپو ۲۰۲۰

عربستان سعودی در اکسپو ۲۰۲۰

غرفه عربستان سعودی در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی سه رکورد جهانی گینس در زمینه نمایشگرهای خلاقانه به ثبت رساند.

پاویون سعودی در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دومین غرفه بزرگ است که بزرگترین طبقه تعاملی جهان با ۷۷۹۸ چراغ دارد که چهار موضوع (مردم‌، طبیعت‌، میراث و فرصت) را با استفاده از تاسیسات پیشرفته فن‌آوری عرضه می‌کند.

دومین غرفه بزرگ در اکسپو ۲۰۲۰

پاویون این کشور نه تنها به‌عنوان دومین غرفه بزرگ در محل تبدیل خواهد شد‌، بلکه این ساختار چشمگیر همچنین دارای سه رکورد جهانی گینس است که ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰، حتی قبل از آن ثبت شده است.

افتتاحیه نمایشگاه، بنای عظیم پنجره‌‌‌ای شکل با زاویه‌‌‌ای نامطمئن از زمین بیرون‌‌ می‌زند و بر مساحت ۱۳۰۰۰ متر مربع مسلط‌‌ می‌شود.

با وجود معماری فوق العاده‌، تمرکزش بر ارائه میراث فرهنگی غنی‌، نقاط دیدنی و ارزش‌‌های خود به بازدیدکنندگان نمایشگاه جهانی خواهد بود.

در این فضا که با مناظر طبیعی احاطه شده است‌، بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که رکوردهای جهانی شکسته شده را به صورت شخصی تجربه کنند.

هند بزرگترین غرفه را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارد

بزرگترین صفحه آینه LED (1،302.5 متر مربع)

این صفحه دیجیتالی در نمای خود غرفه دیده می‌شود. زیر صفحه نمایش شیب‌دار و کج‌ است، بازدیدکنندگان‌‌ می‌توانند از تصاویری بزرگتر از زندگی در این کشور لذت ببرند‌، گویی در پنجره‌‌‌ای به سمت عربستان سعودی قرار دارند.

نمای پاویون عربستان با مساحت ۱۳۰۲.۵ متر مربع‌، بزرگترین نمایشگر دیجیتال LED در جهان است

صفحه نمایش ۶۸ متری دیگری داخل غرفه قرار دارد که پنج اکوسیستم اعم از دریاها و بیابان‌ها تا کوه‌ها را در صفحه خمیده منعکس‌‌ می‌کند. حتا در دره دلپذیر ال بردانی یا دریای سرخ را در امتداد ساحل غربی, گشت و گذار کنند . از دیگر دیدنی‌‌ها‌‌ می‌توان به کوه‌‌های منطقه تبوک و بزرگترین صحرای شنی جهان یا محله خالی اشاره کرد.

طولانی ترین ویژگی آب تعاملی (32.234 متر) پاویون سعودی اکسپو 2020 دوبی

در غرفه عربستان‌، ۱۴ مکان فرهنگی وارداتی در منطقه‌‌‌ای به مساحت ۵۸۰ متر مربع از جمله AlUla و Rock Art در منطقه تگرگ بازسازی‌‌ می‌شود.

این پرده دیجیتالی آب با نقاط تعاملی تعبیه شده است‌، که از طریق آنها بازدیدکنندگان‌‌ می‌توانند روی تصاویر و نمایشگرها تأثیر بگذارند. جاذبه‌‌های مشابهی را‌‌ می‌توان در ‌‌‌«مرکز کشف» غرفه برای سرمایه‌گذاران و شرکای احتمالی یافت تا از طریق نقشه دیجیتالی تعاملی عربستان سعودی شبکه کنند. داده‌‌های روی نقشه به طبیعت‌، گردشگری‌، هنر و فرهنگ و موارد دیگر اشاره‌‌ می‌کند.

بزرگترین صفحه نمایش روشنایی تعاملی (7،798 چراغ)

یک نمایشگاه هنری در دل پاویون

«ویژن» یک نمایشگاه هنری است که توسط هنرمندان مشهور سعودی سرپرستی‌‌ می‌شود و به ارائه تصاویر بصری و تصویری از فرهنگ پادشاهی‌‌ می‌پردازد. در داخل نمایشگاه‌، یک کره مجازی با قطر ۳۰ متر بر فراز سطح زمین معلق است. البته برجسته‌ترین رکورد‌، کفپوش تعاملی سفارشی با نزدیک به هشت هزار چراغ LED است که آن را بزرگترین در نوع خود در جهان‌‌ می‌کند.

یک نمایشگاه هنری با عناصر سمعی و بصری دارای طبقه تعاملی با نزدیک به ۸۰۰۰ چراغ است.

به غرفه عربستان سعودی از طرف شورای ساختمان سبز ایالات متحده (USGBC) رتبه برنز در زمینه رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست (LEED) اعطا شده است. به عبارت دیگر‌، ساختار جنبه‌‌های خاصی را مورد بررسی قرار‌‌ می‌دهد که با استفاده موثر از منابع انرژی، محیط را کمتر تحت فشار قرار‌‌ می‌دهد.

این غرفه که توسط همکاران بوریس میکا (Boris Micka Associates) مستقر در سویا طراحی شده و توسط پیمانکار ALEC ساخته شده است‌، ۴۱ درصد از مواد را از منابع پایدار و ۸۲ درصد از زباله‌‌های ساختمانی را بازیافت کرده است.

درباره‌ی اکسپو ۲۰۲۰ بیشتر بخوانید:

ماتریوشکایی با ۲۵هزار متر لوله؛ روسیه در اکسپو ۲۰۲۰

غوغای آشپزی در اکسپوی ۲۰۲۰

نیسان با ۶۰۰ خودرو ناوگان اکسپو ۲۰۲۰ را تامین می‌کند

اکسپو فرصتی برای معرفی کالاهای ایران به جهان

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

نمایش قدیمی‌ترین الفبای جهان؛ سوریه در اکسپو ۲۰۲۰

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *