این خودروساز آلمانی فروش سهام شرکت روسی خود را به یک سرمایه‌گذار محلی به‌نام آرت ـ فایننس Art-Finance که از سوی شرکت آویلون (Avilon) حمایت می‌شود، نهایی کرد. گزارش مالی این شرکت نشان می‌دهد قرارداد در ۱۸ مه تکمیل شده است. شرکت خریدار غیر از گروه فولکس‌واگن روسیه، قطعات و خدمات فولکس‌واگن، لیزینگ اسکانیا، اسکانیا فاینانس و بیمه اسکانیا را نیز خریداری کرده است؛ این در حالی است که روزنامه تجاری روسی RBK در ماه مارس به نقل از میخائیل بورمیستروف، مدیرعامل موسسه تحلیلی اینفولاین (INFOLine)، گزارش داد در ابتدای سال ۲۰۲۲، حداقل ارزش بخش تجاری فولکس‌واگن در روسیه حتی بدون در نظر گرفتن دارایی‌های نامشهود این شرکت، حدود ۵/  ۱میلیارد دلار بود.

فولکس‌واگن از دیگر خودروسازان خارجی بزرگ پیروی کرد و سال گذشته پس از آنکه کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه مسکو به‌دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال کردند، فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.کارخانه اصلی این شرکت در کالوگا با متحمل شدن هزینه‌های هنگفتی فعالیت خود را متوقف کرد؛ در نتیجه، ارزش تخمینی کل این واحد تجاری در روسیه در اوایل سال جاری میلادی بیش از ۴۰میلیارد روبل (۴۳۶میلیون دلار) نبود. این کارخانه در کالوگا حداکثر ظرفیت تولید ۲۲۵۰۰۰ خودرو در سال را داشت و مدل‌های فولکس‌واگن تیگوان، فولکس‌واگن پولو و اشکودا رپید را تولید می‌کرد. ماه گذشته میلادی، نمایندگی سابق فولکس‌واگن در روسیه نام خود را به گروه خودروسازی ای‌جی‌آر (AGR Automotive Group) تغییر داد.