قطعات خودرو

واردات خودرو برقی به مناطق آزاد نامحدود شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا،  همزمان با افتتاح ۸۲ طرح در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سعید محمد اولین نشست خبری خود در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار کرد. دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه گفت که با تصمیم اخیر هیات دولت، واردات خودرو برقی به مناطق آزاد انجام خواهد شد ولی منتظر تعیین شیوه نامه وزارت صمت هستیم.

جزئیات واردات خودرو به مناطق آزاد

در جریان پاسخ محمد به سوالات خبرنگاران، موضوع واردات خودرو مورد پرسش قرار گرفت و وی در پاسخ به ایسنا درباره درخواست از رئیس جمهور برای واردات خودرو به مناطق آزاد توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۷ که واردات خودرو ممنوع اعلام شد در مناطق آزاد نیز وارداتی صورت نگرفت گفت که ما در این سالها در این مناطق واقعا با مشکل خودرو مواجهه بودیم به طوری که چهره کیش و قشم که از جزایر گردشگری هستند خراب شده است.

محمد با بیان اینکه  از واردات سالهای گذشته حدود ۲۵۰۰ خودرو امکان ورود به کشور را نداشتند و توقیف و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفت، گفت: براین اساس پیگیر آن بودیم که با صدور رای دادگاه مبنی بر عدم امکان استفاده این خودروها در سرزمین اصلی بتوانیم در مناطق آزاد از آنها استفاده کنیم  موافقت اولیه نیز کسب شد اما با توجه به زمان بر بودن و نیازی که ما در جریان جام جهانی قرار داریم درخواست کردیم که بتوانیم خودرو را به طور مستقیم به مناطق آزاد وارد کنیم.

مشاور رئیس جمهور افزود: اما در دو هفته گذشته بحث واردات خودرو در هیات دولت مطرح و مورد تایید قرار گرفت و قرار شد که شیوه نامه مربوطه را وزارت صمت تعیین کند که از جمله مباحث مطرح شده خودروهای با ۲۰ هزار دلار بود.   قرار بر واردات خودروی برقی شد و مناطق آزاد نیز بعد از اعلام شیوه نامه وزارات صمت می تواند به طور نامحدود خودروی برقی وارد کنند.

ما فقط از بعد کیفی می‌توانیم در مورد طرح بنزین در کیش و قشم اظهارنظر کنیم

محمد در رابطه با اینکه طرح یارانه بنزین که به صورت آزمایشی در جزیره کیش اجرا شد به کجا رسیده و آمار و ارقام دقیق آن را اعلام کند تو ضیح داد که ما مسئول اجرای طرح بنزین نبودیم و وزارت اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور مسئولیت اصلی را برعهده داشتند و مناطق آزاد فقط زیرساختها و مقدمات لازم را انجام داد و نتیجه آن هم رضایت مندی اهالی کیش بود.

وی با بیان اینکه طرح بنزین در راستای پرداخت عدالت محور یارانه بود گفت که ما فقط می توانیم در مورد مسائل کیفی آن اظهارنظر کنیم و در مورد ابعاد دیگر و آمار و ارقام اجرای این طرح مسئولیتی برعهده ما نیست و باید وزارت اقتصاد و سخنگوی اقتصادی در مورد آن اظهار نظر کند.

سعید محمد این را هم گفت که ما در مناطق آزاد موافق اجرای طرح آزمایشی بودیم و مشکلی با آن نداشتیم به نظر ما طرحهای پایلوت می تواند در جزیره کیش و قشم اجرا شود و محل مناسبی خواهد بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است