قطعات خودرو

محمد جعفرنیا: مشکلات دور اول انتخابات برطرف خواهد شد / سرعت در فرآیند اخذ رأی

مسئول برگزاری انتخابات می‌گوید: برای دور دوم تعداد دستگاه‌های رأی گیری را بیشتر خواهیم کرد و برای اینترنت فکر اساسی‌تری داریم که با مشکل کندی سرعت مواجه نشویم. ضمن آنکه تعداد نیروهای ما برای روز انتخابات بیشتر خواهد شد و برای هر صندوق یک نفر جداگانه می‌گذاریم تا فرآیند رأی دادن سرعت بیشتری بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: از قوانین مالیاتی آگاه شوید و با اتحادیه مشورت کنید

 

 

محمد جعفرنیا سرپرست اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و مسئول برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما درباره دور اول انتخابات اتحادیه لوازم یدکی خودرو این بود که به حد نصاب خواهد رسید، بیان کرد: در 15 اسفندماه که دور اول انتخابات برگزار شد برخی دلایل باعث شدند که انتخابات اتحادیه به حد نصاب نرسد. شیوع سویه جدید کرونا، روزهای پایانی سال و درگیری اعضا و همچنین کندی سرعت اینترنت از جمله این موارد بود. افراد زیادی در صف رأی‌گیری بودند که به دلیل ضعف سیستم ما نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

 

بیشتر بخوانید: اتحاد اتحادیه‌ها و انجمن‌های همگن خودرویی موفقیتی بزرگ است

 

وی با بیان اینکه بر طبق تجربه برگزاری انتخابات مختلف متوجه می‌شویم با تمدید زمان رأی گیری، انتخابات به حد نصاب خواهد رسید یا خیر، اظهار کرد: قطعا هم اتحادیه و هم ما مایل هستیم انتخابات به حد نصاب برسد و منجر به تکرار انتخابات دیگری نشویم. این دور از انتخاباتاتحادیه لوازم یدکی از اهمیت بالایی برخوردار است و پیش‌بینی ما این است که دور دوم انتخابات با موفقیت برگزار خواهد شد.

 

تعداد نیروها دو برابر می‌شود

 

سرپرست اداره امور اصناف در پاسخ این سوال که برای دور دوم انتخابات چه پیش‌بینی‌هایی کرده‌اید و آیا تعداد دستگاه‌های رأی گیری بیشتر خواهد شد یا خیر توضیح داد: بله برای دور دوم تعداد دستگاه‌ها را بیشتر خواهیم کرد و برای اینترنت فکر اساسی‌تری داریم که با مشکل کندی مواجه نشویم. ضمن آنکه تعداد نیروهای ما برای روز انتخابات بیشتر خواهد شد و برای هر صندوق یک نفر جداگانه می‌گذاریم تا فرآیند رأی دادن سرعت بیشتری بگیرد.

 

 

وی ادامه داد: حُسن این دور از انتخابات این است که در دور اول باید یک سوم اعضا شرکت می‌کردند و در دور دوم یک چهار و این مهم نیز در به حد نصاب رسیدن اعضا کمک کننده است. تمام تلاش ما بر این است که در این دور با سرعت بیشتری کارها انجام شود و صفی تشکیل نشود و رأی دهندگان با خیال راحت و سریع رأی بدهند. پیش‌بینی ما این است که در ساعت مقرر اعلام شده انتخابات به حد نصاب خواهد رسید و اگر نیازی باشد حتما زمان رأی گیری را بیشتر خواهیم کرد.

 

فقط صاحبان پروانه کسب، امکان رأی دادن دارند

 

 

جعفرنیا درباره اطلاع‌رسانی به اعضای صنف تصریح کرد: وزارت صمت در پیامکی به تمامی اعضای صنف، روز و ساعت انتخابات را اطلاع خواهد داد و اتحادیه هم پیامک‌های جداگانه‌ای به اعضا می‌دهد که این روند آغاز شده است. تمامی اعضا، کارت ملی و همچنین پروانه کسب خود را همراه داشته باشند و یا عکس پروانه کسب را در موبایل خود داشته باشند. لازم است همه اطلاع داشته باشند فقط صاحب پروانه کسب امکان رأی دادن دارند.

 

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات توسط هیئت اجرایی برگزار خواهد شد و نظارت کافی در انتخابات خواهیم داشت و مراحل آن با دوربین ضبط می‌شود، افزود:  یک نماینده از وزات صمت در انتخابات حضور دارد، یک نماینده از استانداری تهران که معمولا آقای فتاحی می‌آید، یک نماینده هم از خود اصناف که آقای ابراهیمی نائب رئیس اتاق اصناف به عنوان نماینده حضور خواهد داشت. از اداره اماکن، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و … هم نمایندگانی در روز انتخابات حضور می‌یابند. تاکید می‌کنم همکاران ما هیچگونه دخالتی در انتخابات ندارند.

 

محمد جعفرنیا در پاسخ این سوال که تعداد رأی دهندگان در روز انتخابات و در ساعت‌های مختلف اعلام خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: بله در هر زمان که نیاز به ارائه آمار رأی دهندگان باشد، تعداد شرکت کنندگان اعلام می‌شود تا اعضا در جریان آن باشند.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *