قطعات خودرو

اکستریم VX با برند اکسید وارد بازار روسیه می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، اگر پیگیر اخبار خودرو داخلی طی مدت اخیر بوده باشید، حتما می‌دانید که برند لوکس چری یعنی اکسید، با نام اکستریم وارد بازار ایران خواهد شد. سه محصول نخست این برند در ایران اکستریم VX، اکستریم TXL و اکستریم LX هستند. همزمان با ایران، چری تصمیم دارد تا اکسید VX را به بازار روسیه نیز عرضه کند.

 

تولید اکسید VX به عنوان نسخه لوکس و مجلل چری تیگو 8 از سال 2020 آغاز شد. با این حال اکنون اکسید VX دستخوش اصلاحاتی شده است. فروش این خودرو از ماه نوامبر در چین آغاز شده است و پس از آن به سوی بازارهای صادراتی از جمله روسیه رهسپار خواهد شد.

 

ابعاد اکسید VX معادل 4970 میلی متر طول، عرض 1940 میلی متر، ارتفاع 1792 میلی متر و فاصله بین دو محور 2900 میلی متر هستند. نسخه‌های صادراتی این خودرو چند تفاوت نسبت به نسخه‌های چینی دارند. نخست آن‌که ارتفاع نسخه‌های صادراتی اکسید VX نسبت به نسخه‌های چینی اندکی کمتر است. فضای داخلی این خودرو در نسخه‌های صادراتی به جای چرم قهوه‌ای، از چرم مشکی بهره می‌برد. همچنین نسخه‌های صادراتی به هد‌آپ دیسپلی مجهز هستند که به تازگی در اختیار مشتریان چینی قرار گرفته است.

 

 

اکسید VX

 

نیروی اکسید VX توسط موتور دو لیتری توربوشارژر تامین می‌شود که حداکثر 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک از برند آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. در چین این خودرو با تریم دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل قابل انتخاب است، در حالی که نسخه‌های صادراتی معمولا از نوع دو دیفرانسیل هستند. این خودرو در روسیه با قیمت 5،300،000 روبل (3 میلیارد تومان) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *