امروز : سه‌شنبه 1 فروردین 1402

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • نیوشا یعقوبی
  • 26 آذر 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1332

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات بدنه خودرو با توجه به نیاز بازار عرضه نمی‌شود

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور در گفت‌و‌گو با «قطعات خودرو»:

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه وقطعه سازان کشور ازلحاظ نشدن نیاز بازار درعرضه مواد اولیه برای تولید قطعات بدنه خودرو خبر داد و گفت:

به همین دلیل ممکن است بین قیمت مواد اولیه در کارخانه و بازار حدود 30 درصد اختلاف وجود داشته باشد.

سیامک مقتدری عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور و مدیرعامل شرکت مهندسی خور تولید کننده قطعات بدنه خودرو است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار قطعات خودرو درباره نحوه فعالیت این شرکت گفت:

ما، در حوزه قطعات بدنه خودرو فعالیت می‌کنیم و قالب‌های این قطعات عمدتا توسط خود ما تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر درب‌های جلویی پژوه 405، اکسل عقب پراید، درب‌های جانبی تیبا، گلگیر‌های جلوی پراید را تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.این قطعات از کیفیت خوبی برخوردار هستند، کیفیت این قطعات در حد مطلوبی است که مورد استفاده خودروسازان قرار می‌گیرد.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات بدنه خودرو با توجه به نیاز بازار عرضه نمی‌شود

این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه وقطعه سازان کشور با اشاره به تاثیر گرانی بر لوازم یدکی تولید شده توسط این شرکت خاطرنشان کرد:

متاسفانه افزایش قیمت‌ها شامل حال مواد اولیه برای تولید قطعات بدنه خودرو شده است و به اندازه نیاز بازار تولید نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قطعات خودرو درباره امکان پذیربودن واردات قطعات بدنه خودرو بیان کرد: عمدتا واردات در حوزه قطعات بدنه خودرو امکان پذیر نیست، اندازه و حجیم بودن این قطعات واردات در این حوزه را دشوار کرده است.

قطعات بدنه، خودروهای داخلی تماماً بومی‌سازی شده‌اند

مقتدری اظهار کرد: تمامی خودروسازان نیز به دلیل حجیم بودن قطعات بدنه خودرو، در گام‌های ابتدایی به سمت بومی‌سازی این قطعات حرکت می‌کنند ودرنتیجه این قطعات در داخل از کشور تولید می‌شود.

تولید قطعات بدنه خودروهای کم تیراژ خارجی در ایران به‌صرفه نیست

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره امکان‌پذیر بودن تولید قطعات بدنه خودروهای خارجی در کشور افزود: این امکان بر ای خودرو‌هایی که  درخارج از کشور تولید شده باشد، کمی دشوار به نظر می‌رسد. چنین اقدامی برای تولید کنندگان بدنه خودرو مقرون به‌صرفه نیست که برای ساخت قطعات بدنه خودروهای کم تیراژ، قالب بسازند.

مدیرعامل شرکت مهندسی خور با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه برای تولید قطعات بدنه خودرو گفت: تمامی مواد اولیه که درمحصولات ما به کار گرفته می‌شود، تولید داخلی بوده، اما با توجه به نیاز بازارعرضه نمی‌شود؛ به همین دلیل ممکن است بین قیمت کارخانه و بازار حدود 30 درصد اختلاف وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل اینکه تمامی قطعات در داخل کشور تولید می‌شود، تحریم‌‌ها هیچ تاثیری بر تولید قطعات بدنه خودرو نداشته است.

مقتدری افزود: در حال حاضر میزان قطعاتی که در اختیار بازار می‌گذاریم حدود 7 درصد است  و 93 درصد را به خودروسازان می‌دهیم، اما درتلاشیم میزان سهم بازار را افزایش دهیم.

تامین بخشی از مواد اولیه تولیدکنندگان قطعات بدنه توسط خودروسازان

وی با بیان اینکه خودروساز بخشی از مواد اولیه مورد نیاز و مصرفی ما را تامین می‌کند، اظهار کرد: این مواد اولیه عمدتاً شامل ورق‌های فولادی است، بعضاً ممکن است اقلامی مانند میلگرد، لوله و غیره نیز نیاز داشته باشیم، اما عمدتا مواد اولیه مورد نیاز ما شامل ورق فولادی است.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه وقطعه سازان کشور گفت: در صورتی که سالانه حدود 100 هزار خودروی خارجی از یک مدل وارد کشور شود؛ قالب سازی و تولید قطعات بدنه آن‌ها برای تولید کنندگان بدنه خودرو مقرون به‌صرفه خواهدشد.

واردکنندگان خودرو تا 10 سال پس از تحویل خودرو باید خدمات پس از فروش ارائه دهند

وی بر ضرورت ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی بیان کرد: هر واردکننده خودرو باید حداقل تا 10 سال خدمات پس از فروش محصولی که وارد کرده را ارائه کند، این امر تنها محدود به حوزه خودرو نیست. تصور کنید یخچالی را خریداری کرده‌اید و پس از 2 سال استفاده، یک قطعه آن دچار مشکل شود، در این صورت یخچال را کنار می‌گذارید یا آن را تعمیر خواهید کرد؟ این مسئله قطعات خودرو را نیز شامل می‌شود. واردکنندگان خودرو باید خدمات پس از فروش خودروهای خود را ارائه دهند.

سیامک مقتدری ادامه داد: در گذشته معمولا به واردکنندگان خودروهایی جواز واردات ارائه می‌شد که اطمینان داشتند شرکت واردکننده می‌تواند خدمات مورد نیاز را طی چندین سال ارائه دهد.  با وضع تحریم‌ها ومشکلاتی که درانتقال ارز پدید آمد؛ شاهد خودرهای خارجی در کشورهستیم که مردم برای تهیه  لوازم یدکی آن با مشکل مواجه شده‌اند.

ماشین‌های ارزان و کم‌تیراژ خارجی درصورت فقدان لوازم یدکی اسقاط می‌شوند

وی با اشاره به جزئیات تهیه لوازم یدکی خودروهای خارجی در صورت بروز تصادف گفت: افرادی که ماشین‌های خارجی کم‌تیراژ سوارمی‌شوند، معمولا لوازم یدکی خودروهای خود را از کشورهای همسایه سفارش می‌دهند. ماشین‌های ارزان قیمت وکم تیراژ وارداتی نیز ممکن است مسیر اسقاطی شدن را پیش گیرند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه قیمت‌ قطعات خودرو در بازار توسط تولیدکنندگان تعیین می‌شود بیان کرد: همان‌طور که می‌دانید در بازار بحث رقابت مطرح می‌شود، باید قیمت‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شود که سهم‌ تولیدکننده از بازار به علت قیمت بالا، کاهش پیدا نکند. البته مواردی همانند کیفیت قطعات نیز از جمله موارد تاثیرگذار در قیمت گذاری قطعات به‎شمار می‌رود، اما تولید کننده باید با انجام محاسبات لازم، قیمت مقرون به صرفه‌ای را به بازار ارائه ‌دهد.

اما در فروش قطعات به خودروساز قدرت چانه زنی برای تولیدکنندگان کمتر است. خودروساز درمذاکرات قیمتی با قطعه سازان دست بالا دارد.

15 شرکت بدنه‌ساز قوی در کشور وجود دارد

وی با اشاره به تعداد تولیدکنندگان قطعات بدنه خودرو در کشور گفت: بدنه‌سازهای کوچک و ضعیف در بازار وجود دارند، اما تعداد کارخانجات بدنه ساز بزرگ که قوی و غیر قابل اغماض باشند، حداکثر به 15 شرکت می‌رسد.

مقتدری در پاسخ به سوال خبرنگار قطعات خودرو مبنی بر اینکه «آیا برای سایر قطعه‌سازان نیز قالب‌سازی انجام می‌دهید؟» بیان کرد:

عمدتا استراتژی ما به‌گونه ای است که برای محصولات خودمان قالب بسازیم. ما در حال حاضر در شرکت مهندسی خور بیش از 300 نیرو داریم، البته  درصدد افزایش آن هستیم با توجه به اینکه تولید خوودرو در حال افزایش است، احتمالا تعداد نیروهای شرکت ما به 350 نیرو افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به ساخت قطعات بدنه برای ایران خودرو و سایپا خاطرنشان کرد: ما قطعات بدنه دنا، بالاترین خودرویی که در حال حاضر در ایران خودرو تولید می‌شود را می‌سازیم. قرار است قطعاتی برای خودروK132  که هنوز به بازارنیامده، تولید کنیم، اکنون در مراحل آخر گرفتن فرآیند تاییدیه‌های لازم برای ساخت این قطعات هستیم.

Print 🖨
  • انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و خودرو سازان کشور, ایران خودرو, بازار لوازم یدکی, بدنه خودرو, تیراژ, خودروسازان, خودروی خارجی, دنا, سایپا, شرکت مهندسی خور, فولاد, مقتدری
[ctp_print]
قبلیقبلهر سرنخی را می‌گیریم به بی‌تدبیری برخی مسئولان می‌رسیم
بعدیقطعه‌سازان مشکلی با واردات خودرو ندارندبعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

این خانواده کم کیفیت « گران »، پرفروش‌ترین محصول سایپاست!
عبدالعلی مجد 01 فروردین 1402
نگاهی به کامیون باری 18 تن باری دوو مدل Doosan با کاربری آتش نشانی
مجتبی علوی 01 فروردین 1402
تلاش برای واردات خودروهای نیسان به ایران؛ آلتیما و سانی در صف
محسن فاطمی 01 فروردین 1402
قیمت خودروهای سایپا در روسیه مشخص شد، شاهین، ساینا و کوییک در روسیه
محمدامین الهی 01 فروردین 1402

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تکذیب اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت

حسین توکلی 08 اسفند 1401

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

رادیاتور ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

عبدالحسین آزاد 28 اسفند 1401

خودرو لیزینگی چه معایب و مزایایی دارد؟

علی محمد اخوان 22 اسفند 1401

تعویض پلاک خودروهای قرعه کشی

مرتضی مهدوی 22 اسفند 1401

ECU خودرو چیست و چه وظایفی دارد؟

محمدامین الهی 19 اسفند 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

تغییر رژیم …

رابرت مالی: به اندازه کافی تجربه غم انگیز در بحث تغییر رژیم داشته ایم مهندسی تغییر رژیم یا حکمرانان راهکار آمریکاو انگلیس در 2 قرن

14 بهمن 1401

ریز پرواز یا پهپاد

حمله شامگاه 8 بهمن 1401 صورت گرفت. سه ریز پرواز که رسانه‌های غربی آن‌ها را پهپاد می‌نامند به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع که رسانه‌های

11 بهمن 1401

گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

مرصاد رنگرز 25 آبان 1401

مطالب توصیه شده

طرح فروش نقدی کراس‌اوور تیارا مکس موتور اعلام شد + جدول قیمت بهمن ماه 1401

موافقت کمیسیون صنایع مجلس با واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال

ریز پرواز یا پهپاد

پرفروش‌ترین خودروساز جهان معرفی شد

سیداحمد حسینی: اتحادیه آماده صدور جواز کسب برای تولیدکنندگان صنفی است

گول قیمت ارزان این شاسی بلند جدید را نخورید

نگاهی به قیمت لاماری ایما در بازار آزاد + جدول قیمت بهمن 1401

قیمت خودرو در درب کارخانه افزایش می‌یابد؟

ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو در ۱۴۰۲ بیشتر از امسال است

تحلیل

هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن