قطعات خودرو

آغاز تحویل ابرخودروی آیون هایپر SSR با ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت به مشتریان چینی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت گک، محصول جدیدی را تحت برند Hyper روانه بازار کرده که رقیب چینی ریماک نورا به حساب می‌آید. گک آیون هایپر SSR هم‌اکنون در سه نسخه متفاوت در دسترس خریداران قرار دارد. بد نیست بدانید SSR مخفف سه کلمه (Race + Sports + Super) است.

 

از لحاظ ظاهری، هایپر SSR تلفیقی از نسل دوم هوندا NSX و تسلا رودستر را به تصویر می‌کشد. این ماشین دارای اسپلیتر برجسته جلو، چراغ‌های کشیده و باریک، دو مجرای ورودی هوا روی کاپوت و درب‌های سبک قیچی بوده و نمای عقب آن به لطف دیفیوزرهای تهاجمی و باله اسپرت، بسیار شیک و جذاب به نظر می‌رسد.

 

آیون هایپر SSR

 

هایپر SSR در مدل پایه با قیمت ۱۷۶۳۸۰ دلار به فروش می‌رسد، در حالی که نسخه‌های گران‌تر، یعنی SSR Spring و SSR Ultimate به ترتیب ۱۹۰ هزار و ۲۳۱ هزار دلار قیمت دارند. البته این ارقام به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با قیمت ریماک نورا نیستند. این ابرخودروی کروات حدود ۲.۱ میلیون دلار می‌ارزد، یعنی تقریبا ۱۱ برابر بیشتر از ابرخودروی جدید گک.

 

صرف‌نظر از قیمت، هایپر SSR به یک پیشرانه تمام برقی مجهز است که شامل سه موتور الکتریکی می‌شود. این سه موتور در مجموع ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل پایه هایپر اس‌اس‌آر در مدت‌زمان ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالیکه شتاب صفر تا صد نسخه‌های اسپرینگ و آلتیمیت، ۱.۹ ثانیه است.

 

نمای عقب هایپر SSR

 

این ارقام تااندازه‌ای شبیه به آمار پرفورمنس Roadster معروف تسلا هستند که مدت‌ها پیش قرار بر عرضه آن بوده و احتمالا در سال ۲۰۲۴ از آن رونمایی شود. طبق گفته‌های تسلا، رودستر به یک پیشرانه برقی سه‌گانه با گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتن متر مجهز بوده و در مدت‌زمان ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

 

در هر صورت، نیروی پیشرانه هایپر SSR از طریق پک باتری ۷۴.۶۹ کیلو وات ساعتی تأمین می‌شود که از نوع نیکل منگنز کبالت (NMC) بوده و در صورت شارژ کامل به خودرو اجازه می‌دهد مسافتی حدود ۵۰۵ کیلومتر را طی کند.

 

نمای داخل کابین گک آیون هایپر SSR

 

محض اطلاع، Hyper SSR نخستین تلاش گک برای تولید خودروی برقی با پرفورمنس عالی نیست. اوایل سال جاری، این شرکت از Aion Hyper GT رونمایی، و آن را به عنوان آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان با ضریب کشش ۰.۱۹ معرفی کرد. هرچند ادعای گک جای بحث بسیاری دارد، چون خودروسازان متعددی مدعی رسیدن به این ضریب کشش در محصولات خود هستند، مثل ابرخودروی لوکس و اسپرت Lucid Air.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *