قطعات خودرو

آمار فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در سال ۱۴۰۱؛ پرفروش ترین خودرو چیست؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، آمار فروش ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در سال ۱۴۰۱ منتشر شد. کدام یک از محصولات این خودروسازان توانسته لقب پرفروش ترین خودرو را از آن خود کند؟

 

آمارهای منتشر شده در صورت‌های مالی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد این سه خودروساز بزرگ کشور توانستند در مجموع طی این مدت حدود ۱ میلیون و ۳۸ دستگاه خودرو به فروش برسانند که نسبت به آمار فروش ۹۳۱ هزار دستگاهی مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۲ درصدی حکایت دارد.

بررسی آمار فروش ایران خودرو

آمار فروش ایران خودرو

آمارها حاکی از آن است که گروه صنعتی ایران خودرو طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ توانست ۵۵۲ هزار و ۷۸۴ دستگاه انواع خودرو سواری و وانت را به فروش برساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۰ درصدی حکایت دارد. همچنین این خودروساز موفق به فروش ۳۳۷ هزار دستگاه از خانواده پژو شده و محصول پژو ۲۰۷ نیز توانست لقب پرفروش ترین خودرو بازار ایران را از آن خود کند.

 

در واقع ایران خودرو سال قبل ۲۷۰ هزار دستگاه از خانواده پژو را فروخته بود، اما در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۷ هزار دستگاه خودرو بیشتری از این خانواده را به فروش رسانده است. ضمن این‌که در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ ایران خودرو توانسته ۶۵ هزار دستگاه سمند، ۷۵ هزار دستگاه دنا و ۳۵ هزار دستگاه رانا را بفروشد که تعداد فروش هر یک از این خودروها به ترتیب ۱۹ هزار دستگاه، ۳۴ هزار دستگاه و ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

 

این گروه خودروسازی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ هزار و ۲۰ دستگاه خانواده هایما را نیز به فروش رساند، اما با وجود این‌که فروش این خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود دو برابر افزایش پیدا کرده است، اما محصولات این خانواده به عنوان کم‌فروش‌ترین محصولات این خودروساز در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ لقب گرفتند.

بررسی آمار فروش سایپا

آمار فروش ایران خودرو

شرکت سایپا نیز در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ موفق به فروش ۳۵۹ هزار دستگاه خودرو شد که نسبت به سال قبل از رشد ۳۳ درصدی حکایت دارد. همچنین این خودروساز توانسته نسبت به سال قبل حدود ۶۶ هزار دستگاه خودرو بیشتری را به فروش برساند.

 

محصولات خانواده ایکس ۲۰۰ این خودروساز با فروش بیش از ۲۸۴ هزار دستگاه توانستند لقب پرفروش‌ترین خودروهای این خودروساز را به خود اختصاص دهند. خودرو شاهین نیز  در این مدت آمار فروش بیش از ۳۰ هزار دستگاهی را به ثبت رسانده و نسبت به مدت مشابه سال قبل، فروش آن حدود ۳ هزار دستگاه رشد پیدا کرده است. سایپا در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ هزار دستگاه وانت پراید را نیز فروخته که از رشد ۶ هزار دستگاهی عرضه آن حکایت دارد.

بررسی آمار فروش پارس خودرو

آمار فروش ایران خودرو

شرکت پارس خودرو توانست در مدت 11 ماهه سال 1401 حدود 127 هزار دستگاه خودرو را به فروش برساند و رشد اندکی را نسبت به سال قبل تجربه کند. محصولات Q200 این شرکت موفق به فروش بیش از 70 هزار دستگاهی شدند و لقب پرفروش‌ترین محصول این شرکت را از آن خود کردند. ضمن این‌که این خودروساز در این مدت حدود 700 دستگاه خودرو ساینا را نیز به فروش رسانده است.

 

البته این خودروساز در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۹۴ دستگاه کوییک اس، ۱۰ دستگاه رنو و ۵ دستگاه برلیانس را به فروش رسانده که جزو کم‌فروش‌ترین محصولات این خودروساز در این مدت به‌شمار می‌روند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *