قطعات خودرو

احتمال تولید مینی مرسدس G کلاس برای حضور در کلاس خودروهای کامپکت!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، رسانه‌های آلمانی از احتمال تولید مینی مرسدس بنز G کلاس برای رقابت در کلاس خودروهای کامپکت یا جمع‌وجور خبر می‌دهند.

 

نشریه آلمانی Handelsblatt می‌گوید اولا کالنیوس رئیس مرسدس بنز به دنبال تولید یک مرسدس G کلاس کامپکت تا سال ۲۰۲۶ است. خبر یاد شده کاملاً سورپرایز کننده خواهد بود زیرا با استراتژی جدید مرسدس بنز تناقض دارد. کالنیوس اعلام کرده بود خودروساز یاد شده روی توسعه زیر برندهای AMG، مایباخ و G کلاس تمرکز خواهد کرد و علاقه‌ای به تبدیل کردن مرسدس بنز به یک برند تولید انبوه و رده میانی ندارد.

 

به همین خاطر ژرمن‌ها تصمیم گرفته‌اند سبد محصولات کامپکت خود را کاهش دهند و با حذف A کلاس هاچبک و سدان و B کلاس از هفت مدل به چهار مدل برسانند. با توجه به بیانیه رسمی مرسدس بنز، نسل جدید محصولات کامپکت این خودروساز در سال ۲۰۲۴ و با معرفی سومین نسل CLA پدیدار خواهند شد. CLA اولین محصولی خواهد بود که از پلتفرم جدید MMA استفاده می‌کند.

پلتفرم یاد شده اساساً برای استفاده از قوای محرکه برقی توسعه ‌یافته است اما توانایی پشتیبانی از پیشرانه‌های درون‌سوز را نیز دارد. MMA در ادامه زیرساخت CLA شوتینگ بریک، GLA و GLB و همچنین نسل بعدی C کلاس را تشکیل خواهد داد.

 

با توجه به این موارد، تولید یک مینی G کلاس کامپکت می‌تواند اعضای خانواده محصولات جمع‌وجور مرسدس بنز را به پنج برساند. اگر اخبار درست باشند چنین خودرویی در سال ۲۰۲۶ تولید خواهد شد و بی‌شک نسخه برقی آن نیز در دسترس خواهد بود.

 

 

تنها دلیل منطقی برای اتخاذ چنین تصمیمی می‌تواند تزریق موفقیت G کلاس به سایر کلاس‌های خودرویی باشد اما G کلاس کامپکت توانایی‌های آفرود این خودروی نمادین را نخواهد داشت.

نمای پشتی مرسدس انر جی فورس

 

G کلاس کامپکت در صورت تولید از پلتفرم MMA استفاده خواهد کرد و به معماری ۸۰۰ ولت، پیشرانه eATS 2.0 و گیربکس ۲ سرعته و اینورتر سیلیکون کاربید مجهز خواهد بود. وجود مقدار کم کبالت در باتری نیز باعث تراکم انرژی بالا خواهد شد.

اولا کالنیوس گفته است خودروهایی که از پلتفرم MMA استفاده می‌کنند حداقل طول ۴.۵ متری خواهند داشت بنابراین مینی G کلاس خیلی کوچک‌تر از G کلاس اصلی نخواهد بود چراکه این خودرو هم‌اکنون ۴.۸۲ متر طول دارد.

 

پیشرانه‌های درون‌سوز نیز حاصل همکاری با جیلی خواهند بود. در واقع پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر درون‌سوز در مدل‌های ولوو و لینک ‌اند کو نیز بکار می‌روند.

 

مرسدس تا زمان معرفی خودروی موردبحث در سال ۲۰۲۴ اقدام به عرضه EQG به عنوان نسخه برقی G کلاس اصلی خواهد کرد.

 

ژرمن‌ها از کانسپت G فورس در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۲ رونمایی کردند، خودرویی که نسخه تکامل یافته از G کلاس نمادین به شمار می‌رفت و الهام‌بخش مینی G کلاس جدید نیز محسوب می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا این شایعات رنگ واقعیت به خود می‌گیرند یا نه.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *