قطعات خودرو

استفاده از ترمز ملی در واگن‌های تولید داخل کشور/ توسعه ظرفیت‌های کریدور‌های بین المللی

به گزارش خبرنگار جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در مراسم بهره‌برداری از ۱۶۹ واگن گفت: مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم‌های سخت توسط آمریکا باعث شد که شرکت راه‌آهن بر استفاده از توان تولید داخلی خود بیشتر اتکا کند.

او با اشاره به اینکه موج جدید کرونا وارد کشور شده و همین امر باعث سخت‌تر شدن فعالیت‌ها و تولیدات در حوزه ریلی شده است گفت: حمایت از تولید داخل را ما همواره در دستور کار خود قرار داده‌ایم و توانستیم پرقدرت‌تر از قبل تولیدات خود را در این بخش ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه ما مسیر بی بازگشتی را درست کرده‌ایم و باید این مسیر جهادی را پرقدرت‌تر و پر توان‌تر ادامه دهیم، افزود: علاوه بر توسعه در تولیدات داخلی ما توسعه کریدور‌های ترانزیتی را هم همواره در دستور کار خود قرار داده‌ایم. همچنین با تعامل با کشور‌های همسایه و همچنین با استفاده از ظرفیت آن‌ها توانستیم کریدور‌های ترانزیتی را گسترش دهیم.

رسولی توضیح داد: با توجه به آنکه حلقه‌های مفقوده‌ای هم از جمله راه آهن شلمچه – بصره و همچنین رشت – آستارا هم وجود داشت، اما توانستیم به نتیجه مطلوبی در این حوزه برسیم.

او تاکید کرد: باید در تمامی مسیر‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم در بخش صادرات موفق باشیم.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به تولید ۱۶۹ دستگاه ناوگان باری و مسافری و لکوموتیو گفت: همکاران در بخش تولید و شرکت‌ها به تعهد خود ثابت ماندند و و با ایثارگری و جهادگری توانستند این تولیدات را تامین کنند.

او با اشاره به اینکه اگر نظام بانکی در این حوزه همکاری‌های لازم را انجام دهد، ظرفیت تولید بسیار افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: ما از سال ۹۸ ورود ناوگان خارجی را ممنوع کردیم و تولیدات داخلی خود را افزایش دادیم، به طوری که اول تولید کردیم؛ سپس آن‌ها را ملی کردیم. هم اکنون در تمامی این ۱۶۹ دستگاه‌ها به صورت کامل از ترمز ملی استفاده شده است.

او در ادامه به ساخت راه آهن تهران – گرمسار اشاره کرد و گفت: برق سازی را با تکیه بر نیرو‌های داخلی ادامه دادیم و برای قرارداد‌های آن‌ها به هیچ عنوان از شرکت‌های خارجی استفاده نکرده‌ایم.

رسولی تصریح کرد: در بیست و یکم مرداد ماه سال گذشته در مرکز جهادی برق سازی قطار‌های حومه‌ای را با شرکت‌های راه آهن و تولید کننده مطرح کردیم و جلسات بسیار مهمی را در این خصوص برگزار کردیم و هفته گذشته هم جلسات تکمیلی را برقرار کردیم که در این هفته مقرر شد، آن‌ها را امضا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در زمینه برق سازی از ظرفیت تامین زیر ساخت و ناوگان استفاده خواهیم کرد.

او گفت: هم اکنون در خطوط معاونت فنی و همچنین تولیدات واگن‌های برقی از این ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

رسولی یادآور شد: اگر پشتیبانی مالی وجود داشته باشد، سرعت ساخت افزایش می‌یابد.

او در پایان گفت: در حوزه تولیدات واگن‌های فرسوده هم ما اقدامات بسیار موثری را انجام داده‌ایم، به طوری که بسیاری از آن‌ها را در حوزه ناوگان مسافری به کار گرفته‍ایم و بسیاری از آن‌ها هم در آینده نزدیک در حوزه بخش واگن باری استفاده خواهند شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *