قطعات خودرو

اطلاعات جدید از تسلا سمی تراک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پایگاه خبری اتومبیل، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا در مراسم ارائه گزارش درآمد سه ماهه سوم سال 2022، اطلاعات جدیدی از کامیون الکتریکی این شرکت بازگو کرد.

اولین سری از این کامیون که در حال حاضر مراحل تولید اولیه را در کارخانه رنو ایالت نوادا و احتمالا نزدیک به تاسیسات گیگافکتوری این شرکت پشت سر می‌گذارد، اول دسامبر (تقریبا دو ماه دیگر) تحویل شرکت پپسی خواهد شد.

ماسک می‌گوید: «برای تسریع تولید، مانند نمونه‌های دیگر یکسال زمان نیاز خواهد بود و برنامه ریزی تولید ما برای بازار آمریکا شمالی در 2024، 50 هزار دستگاه سِمی تراک (Semi Truck) است. این شرکت برای حضور در بازار‌های جهانی نیز ابراز تمایل کرده و به احتمال زیاد نمونه‌ای تغییر یافته بر اساس استاندارد‌های اروپا و حتی آسیا شکل بگیرد که با این اوصاف باید منتظر ساخت کارخانه‌های جدید در این دو قاره بمانیم.»

 

 

تسلا سِمی تراک همراه با تریلر و بار وزن ناخالص 37 تن دارد که بر اساس برآورد این شرکت می‌تواند با یکبار شارژ بُرد مسافت 800 کیلومتر داشته باشد. گفته می‌شود در آینده نمونه‌ای کوچکتر با بُرد مسافت حدود 483 کیلومتر تولید خواهد شد. تسلا ظرفیت باطری را اعلام نکرده است اما با توجه به هدفی که تعیین شده (1.2 کیلووات ساعت در هر کیلومتر) می توان به ظرفیت 1 مگاوات ساعت رسید. بالاتر اشاره کردیم که برنامه ریزی این شرکت برای تولید در 2024، 50.000 دستگاه است و حالا با توجه به عدد حدودی باطری‌ها این شرکت به 50 گیگاوات ساعت باطری نیاز دارد. کل حجم تولید باطری‌های گیگافکتوری نوادا بر اساس گزارش‌های قبلی 39 گیگاوات ساعت است و بر فرض افزایش 10 درصدی آن به 43 گیگاوات ساعت برسد که همچنان کم به نظر می‌رسد.

اگر تسلا بتواند به وعده خود عمل کند، جایگاه دومین تولیدکننده بزرگ کشنده کلاس 8 در آمریکا شمالی را بعد از فریت‌لاینر از آن خود می‌کند. در شرایط فعلی، فریت لاینر با تولید 100 هزار دستگاه در سال 2019 و بیش از 71 هزار دستگاه در سال 2020 اولین تولید کننده و کنورث با تولید 42 هزار دستگاه در سال 2019 و 30 هزار دستگاه در سال 2020 دومین تولید کننده به حساب می‌آید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *