قطعات خودرو

امارات با «ویزای سبز» شرایط اقامت را برای خارجی‌ها آسان می‌کند

امارات متحده عربی

امارات عربی متحده روز یکشنبه از راه‌اندازی روادیدی تازه موسوم به «ویزای سبز» برای تسهیل در ورود و اقامت اتباع خارجی در این کشور خبر داد.

این ابتکار که نمونه‌های همراستا با آن پیش‌تر از سوی دولت امارات در پیش گرفته شده بود با هدف جذب بیشتر افراد ماهر و متخصصان خارجی و به تبع آن رونق‌بخشی بیشتر به اقتصاد این کشور به کار گرفته شده است.

کارگران خارجی که بیش از نود درصد جمعیت ۱۰ میلیون نفری این امیر نشین ثروتمند خلیج فارس را تشکیل می‌دهند برای اقامت قانونی در امارات به طور معمول نیاز‌ به ویزای‌های کوتاه‌مدتی دارند که صدور و اعتبار آنها منوط به حمایت و ضمانت کارفرماها است.

این در حالیست که به گفته ثانی الزویی،‌ وزیر مشاور در امور تجارت امارات دارندگان «ویزای سبز» دیگر برای اقدامت در امارات نیاز به ضامن ندارند و می‌توانند بدون حامی در این کشور اقامت و کار کنند.

این مقام اماراتی که روز یکشنبه در جریان یک کنفرانس خبری سخن می گفت با برشمردن راه‌کارها و ابتکارات دیگر دولت برای تحرک بخشیدن بیشتر به اقتصاد امارات از افراد واجد شرایط، سرمایه‌گذاران،‌ تجار، کارآفرینان و همچنین دانشجویان نخبه و علم‌آموزان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به همراه دیگر واجدین شرایط به عنوان افرادی نام برد که می‌توانند از این امتیاز و تسهیلات ویژه برای اقامت در امارات عربی متحده استفاده کنند.

دارندگان ویزای سبز همچنین می‌توانند مجوز ورود و اقامت والدین و فرزندان زیر ۲۵ سال خود را نیز از دولت دریافت کنند.

مقامات اماراتی که اقتصاد کشورشان به دلیل سقوط بهای نفت و بحران گردشگری ناشی از همه‌گیری بیماری کووید۱۹ رونق همیشگی خود را از دست داده به ابتکارات ویژه در صدد جبران خسارت‌ها و تحرک بخشی دوباره به چرخه اقتصادی روی آورده‌اند.

این کشور نفت‌خیز حوزه خلیج فارس پیش‌تر در سال ۲۰۱۹ در همین راستا اقدام به صدور ویزای‌های طلایی ۱۰ ساله برای سرمایه‌گذران، صاحبان ثروت و کارگران ماهر و متخصص کرده بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *