قطعات خودرو

اوروس کومندانت جدید، شاسی‌بلند لوکس و ۵۹۰ اسب بخاری از روسیه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ثروتمندان روسی که به دنبال یک خودروی جدید هستند می‌توانند اوروس کومندانت لوکس را انتخاب کنند. این خودروی شاخص که بنا به گفته سازنده سطح بی‌بدیلی از راحتی را در هر سفری ارائه می‌کند یک شاسی‌بلند فوق لوکس مشابه بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان خواهد بود. البته شباهت کومندانت با کولینان غیرقابل‌انکار است زیرا محصول جدید اوروس از طراحی ظاهری مشابه کولینان بریتانیایی استفاده می‌کند و دارای جلوپنجره بزرگ با ۲۲ میله است. این جلوپنجره را چراغ‌های LED و ورودی‌های هوای بزرگ احاطه کرده‌اند.

 

با تماشای دیگر بخش‌های بدنه می‌توانیم پنجره‌های دوجداره، خط شانه گیرا و رینگ‌های ۲۰ تا ۲۲ اینچی را ببینیم. از دیگر ویژگی‌های برجسته اوروس کومندانت می‌توان به خروجی‌های اگزوز مربعی، درب پشتی برقی و شیشه جلوی گرم شونده اشاره داشت. از نظر ابعاد باید دانست این شاسی‌بلند لوکس طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۳۸۰/۲۰۰۴/۱۸۲۰ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۳۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه باید گفت این خودرو ۳۹ میلی‌متر طویل‌تر از رولزرویس کولینان است اما فاصله بین محوری آن ۱۹۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی‌ها خواهد بود.

 

با ورود به داخل کابین شاهد فضایی ظریف با پوشش چرم ناپا، عناصر متالیک و تریم چوب با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف خواهید بود. پشت آمپرهای دیجیتالی، نمایشگر مرکزی بزرگ و ساعت آنالوگ نیز جزو دیگر ویژگی‌های شاخص اوروس کومندانت هستند. خریداران همچنین می‌توانند از سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، نورپردازی داخلی، نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند لذت ببرند.

 

با توجه به اینکه سازنده از محصول خود به عنوان شاسی‌بلند فوق لوکس نام می‌برد بنابراین دو صندلی انفرادی در عقب نصب شده‌اند که دارای سردکن و گرم‌کن و ماساژور هستند. یک کنسول مرکزی پهن باعث جدا شدن این صندلی‌ها از یکدیگر می‌شود. این کنسول از میزهای تاشو و مینی بار با یخچال سود می‌برد. کومندانت همچنین به دو نمایشگر در بخش عقب مجهز شده است. اوروس می‌گوید مشتریان می‌توانند خودروی خود را شخصی‌سازی کنند زیرا رنگ‌های خاص و نشان‌های متنوعی برای انتخاب کردن وجود دارند. به این موارد می‌توان تریم های منحصربه‌فرد را نیز اضافه کرد.

 

نیروبخش اوروس کومندانت پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی است که قدرت ۵۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نیروی تولیدی نیز از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

این شاسی‌بلند ۳۲۳۵ کیلوگرمی در عرض ۶.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد. البته شاسی‌بلند لوکس روس‌ها محصولی تشنه بوده و در هر صد کیلومتر ۱۸.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

 

به گزارش پدال و به نقل از carscoops، تکمیل کننده ویژگی‌های برجسته کومندانت را می‌توان سیستم تعلیق بادی دانست که حداکثر ارتفاع ۲۶۰ میلی‌متری از سطح زمین ایجاد می‌کند. این خودرو از هدآپ دیسپلی، دوربین دید محیطی و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته سود می‌برد. ظاهراً قیمت اوروس کومندانت از ۳۳.۷ میلیون روبل معادل ۵۸۰,۷۸۴ دلار شروع می‌شود که قیمت بسیار بالایی است چراکه رولزرویس کولینان در آمریکا قیمت حدود ۳۵۰ هزار دلاری دارد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *