قطعات خودرو

اومودا C۳ با نام ایکس ۳۳ کراس به بازار ایران می‌آید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصاد آنلاین، ام وی ام ایکس ۲۲ یا همان چری تیگو ۳X سال‌هاست که در ایران به فروش می‌رسد و مدل فیس‌لیفت اول آن نیز با نام ایکس۲۲ پرو به بازار کشورمان راه پیدا کرده است. کمپانی چری در سال ۲۰۲۳ جدیدترین نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با نام اومودا C۳ به بازارهای بین‌المللی عرضه کرده و شرکت مدیران خودرو نیز قرار است آن را تحت عنوان ام وی ام X۳۳ کراس در اختیار متقاضیان داخلی قرار دهد. این کراس اوور کوچک از لحاظ طراحی چهره و نمای عقب به طور کامل متحول شده و ظاهری جدید از خود به نمایش می‌گذارد. نقطه قوت این محصول طراحی لوکس و جذاب کابین آن است که می‌شود گفت از این لحاظ چیزی کمتر از محصولات لوکس شرکت چری ندارد.

 

 

شرکت مدیران خودرو یکی از اولین و مهم‌ترین شرکای کمپانی چری در خاورمیانه بوده که طی سال‌های متمادی، گام به گام با کمپانی چینی پیش آمده و علی‌رغم محدودیت‌های زیادی که در این مسیر وجود داشته است، این شراکت را کماکان و با قدرت ادامه داده است. ظاهرا در دور جدید عرضه محصولات چری و ام وی ام به بازار ایران، باید منتظر رونمایی از نسخه فیس‌لیفت کراس اوور نسبتا محبوب ایکس ۲۲ باشیم.

بررسی مشخصات ام وی ام X۳۳ کراس ؛ اومودا C۳ با نام ایکس ۳۳ کراس به بازار ایران می‌آید

طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، شرکت مدیران خودرو قصد دارد در سال ۱۴۰۲ جدیدترین فیس‌لیفت خانواده ایکس ۲۲ را که در بازار چین با نام اومودا c3 عرضه خواهد شد، به سبد تولیدات مونتاژی خود اضافه کند.

البته این محصول در کشورمان با نام ام وی ام x33 کراس به فروش می‌رسد و در واقع مدل فیس‌لیفت x22 پرو محسوب می‌شود. بنابراین لازم است تاکید کنیم که این خودرو ارتباطی با کراس اوور بزرگتر مدیران خودرو یعنی ام وی ام ایکس۳۳ ندارد و صرفا مشابهت اسمی در این بین دیده می‌شود.

بررسی طراحی ام وی ام X33 کراس 

 شاخصه اصلی ظاهر ام وی ام x33 کراس، جلوپنجره یکپارچه آن است که این روزها در بسیاری از محصولات روز دنیا نظیر هیوندای توسان هم دیده می‌شود. تطابق کامل طراحی چراغ‌های دیلایت با تزیینات کرومی جلوپنجره در نوع خود بسیار دلچسب و تا حدی اسپرت به نظر می‌رسد و باعث شده چهره ام وی ام x33 کراس بیشتر از گذشته به دل مشتریان بنشیند.

 نمای عقب خودرو نیز با طراحی نسبتا جدید همراه شده که چراغ‌های سراسری به هم پیوسته، رکن اصلی آن محسوب می‌شود.

بررسی مشخصات ام وی ام X۳۳ کراس ؛ اومودا C۳ با نام ایکس ۳۳ کراس به بازار ایران می‌آید

 البته فرم این چراغ‌ها می‌توانست ظرافت بیشتری داشته باشد تا نمای عقب x33 کراس جذاب‌تر به نظر برسد؛ اما درمجموع می‌توان گفت که جلوه بهتری نسبت به طرح قدیمی و از مد افتاده بخش پشت ایکس ۲۲ را به نمایش می‌گذارد. نمای جانبی ایکس ۳۳ کراس تحول چندانی را تجربه نکرده و همان فرم اصلی مدل ایکس ۲۲ را ارائه می‌دهد.

به جرأت باید گفت که مهم‌ترین تحول ام وی ام x33 کراس در مقایسه با x22 pro، تغییر کامل نمای داخل کابین است که حالا تفاوت چندانی با طرح داخلی محصولات کاملا لوکس شرکت چری ندارد. نمایشگر اطلاعات سرگرمی به فریم صفحه کلاستر در بالای داشبورد چسبیده و شاخصه اصلی این سبک طراحی به شمار می‌رود. طرح کلی داشبورد کاملا مدرن و زیبا به نظر می‌رسد و استفاده از الگوهای لوزی شکل روی تودری‌ها و البته داشبورد، باعث شده تا نمایی دلنشین در بخش داخل کابین ام وی ام x33 کراس رقم بخورد.

بررسی مشخصات ام وی ام X۳۳ کراس ؛ اومودا C۳ با نام ایکس ۳۳ کراس به بازار ایران می‌آید

 میزان فضای داخل کابین با توجه به ثابت ماندن فاصله محوری، چندان نسبت به گذشته تغییر نکرده و گرچه صندلی‌های ردیف عقب به اندازه محصولات بزرگتر جادار نیستند، اما باز هم می‌توانند راحتی نسبی و محدودیت حداقلی برای سرنشینان بزرگسال در پی داشته باشند.

بررسی ام وی ام x33 کراس از جنبه مشخصات فنی

لیست مشخصات فنی ام وی ام x33 کراس ترکیبی از دو موتور نسخه‌های فعلی خانواده x22 خواهد بود. به نحوی که نسخه دنده‌ای ام وی ام x33 کراس با همان موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که در گذشته روی ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت دیده بودیم، عرضه خواهد شد. این موتور ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی محور چرخ‌های جلو ایکس ۳۳ کراس MT را به چرخش درخواهد آورد .

بررسی مشخصات ام وی ام X۳۳ کراس ؛ اومودا C۳ با نام ایکس ۳۳ کراس به بازار ایران می‌آید

در سوی دیگر ام وی ام ایکس۳۳ کراس اتوماتیک از لحاظ مشخصات فنی با ایکس ۲۲ پرو مشابهت کامل دارد و از موتور سه سیلندر یک لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۰۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این مدل برای انتقال قدرت به سوی چرخ‌های جلو به یک گیربکس ۹ سرعته CVT متکی شده که با جعبه دنده محصولاتی همچون چری آریزو ۶ مشترک است.

خودرو

ام وی ام X33 کراس MT

      ام وی ام X33 کراس CVT

نوع موتور

1.5 لیتری -تنفس طبیعی-4سیلندر

1لیتری-توربو-3سیلندر

گیربکس

5 سرعته دستی 5MT

CVT اتوماتیک با 9 دنده مصنوعی

بیشترین قدرت

115 اسب بخار

103 اسب بخار

بیشترین گشتاور

143 نیوتن متر

150 نیوتن متر

مصرف سوخت

ابعاد

4200*1760*1570 میلیمتر

4200*1760*1570 میلیمتر

فاصله محوری

2555 میلیمتر

2555 میلیمتر

سیستم تعلیق

جلو مکفرسون – عقب میله پیچشی

جلو مکفرسون – عقب میله پیچشی

رینگ

17 اینچی آلومینیومی

17 اینچی آلومینیومی

امکانات MVM X33 Cross

هر دو نسخه ام وی ام x33 کراس به صورت استاندارد از امکانات رفاهی ایمنی زیر بهره‌مند هستند:

دوربین دنده عقب، حسگر پارک عقب

ترمز ضد قفل ABS، EBD،

ترمز کمکی BAS، EBA

کنترل کشش و پایداری

کنترل سرعت در سراشیبی، کنترل توقف در سربالایی

پایش فشار باد تایر TPMS

دیلایت و اتولایت

نمایشگر 10.25 اینچی با ناوبری، پشت آمپر تمام دیجیتال

فرمان برقی دی-کات

سانروف برقی 2 حالته

شارژر بی سیم، USB، پورت 12ولت، بلوتوث، اندروید اتو

آینه برقی تاشونده خودکار با گرمکن

 

 

گفتنی است ایکس 33 کراس CVT علاوه بر موارد فوق به ترمز پارک برقی، اتوهلد، ورود و استارت بدون کلید و نورپردازی داخلی هم مجهز شده است.

قیمت ام وی ام X33 کراس در ایران

تا زمان انتشار این مطلب هنوز اطلاعات رسمی در مورد قیمت ام وی ام X33 کراس به ما نرسیده است؛ اما توقع داریم در زمان عرضه این محصول به بازار کشورمان، قیمت آن حداقل چیزی در حد ۱۰ یا ۱۵ درصد نسبت به ام وی ام ایکس ۲۲ پرو بالاتر باشد. در مورد زمان عرضه این محصول به بازار ایران هم می‌توان انتظار داشت که نهایتا تا انتهای نیمه اول سال ۱۴۰۲ فرایند رونمایی رسمی و همچنین ثبت نام متقاضیان آغاز شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *