قطعات خودرو

باک بنزین پراید در بازار چقدر است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از قطعه‌نیوز، در آستانه نوروز تعمیر خودروهای ایرانی و خارجی زیاد شده است اما در این میان بخشی از خودروهای چینی و ایرانی با مشکل باک بنزین رو به رو شده اند.

اخیرا هم یکی از کاربران در توییتر نوشت: « در عرض ۴۵ روز اخیر مجبور شدیم دو بار باک بنزین خودرو را عوض کنیم. هر دو بار هم امداد خودرو باک بنزین را تعمیر کرد. با این تفاوت که باک بنزین در این ۴۵ روز ۴۵ درصد گران شد.»

*قیمت باک بنزین چقدر شد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت باک ۳۵۰ هزار تومانی اکنون بیش از دو برابر شده و قیمت آن به ۷۵۰ هزار تومان رسیده است به نحوی که باک پراید از ۷۰ هزار تومان با قیمت ۱۵۰ هزار تومان فروخته می شود.

یکی از تعمیرکاران در همین ارتباط به قطعه‌نیوز می گوید: کیفیت باک نامرغوب شده است. از ابتدای سال تاکنون میزان مراجعه برای تعویض باک خودروهای ایرانی افزایش قابل توجهی داشت.

وی توضیح داد: سال‌های گذشته تعمیرکاران که از لوازم یدکی قطعه‌ای را می‌خریدند کیفیت قطعه را تضمین می‌کردند. این در حالی است که امسال شرکت‌ها بابت فروش لوازم یدکی برگه ضمانت ارائه نمی‌دهند.

*تحریم‌ها واردات قطعه خودرو بی‌کیفیت را زیاد کرد

این تعمیرکار اضافه کرد: در حال حاضر تعمیر قطعات سنسور اکسیژن، پمپ بنزین، سنسور دریچه گاز در بازار زیاد است. علت افزایش تعمیر باک خودرو این است که در سال‌های گذشته به دلیل ثبات قیمت دلار تجار کالاهای باکیفیت را وارد می‌کردند اما اخیرا به دلیل تشدید تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار واردات لوازم یدکی خودرو بی‌کیفیت در بازار زیاد شد.

وی با اشاره به قیمت باک گفت: قیمت باک بنزین خودروهای ایران خودرو بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *