قطعات خودرو

بی ام و M5 جدید سال ۲۰۲۴ با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت معرفی می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، ب‌ام‌و مدتی است که به آزمایش نسل بعدی M5 مشغول است و حالا بر اساس تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ‌هایی که طی چند ماه اخیر دیده‌ایم، رندرهایی طراحی شده که سعی دارد نمای بهتری از ظاهر نهایی خودرو را نشان دهد. این رندرها، سوپر سدانی با بدنه‌ای عضلانی، گلگیرهای عریض و دیفیوزر دوبخشی عقب را نشان می‌دهند. جلوپنجره از مدل الکتریکی i5 M60 گرفته شده زیرا ب‌ام‌و قبلاً اعلام کرده است که پرچم‌دار خانوادهٔ سری ۵ جلوپنجره‌ای برگرفته از i5 M Performance پرفورمنس خواهد داشت.

 

 

 

در این رندرها، ویژگی‌های معمول محصولات M مثل سقف فیبر کربنی، چهار سر اگزوز در عقب و قاب اسپرت‌تر آینه‌های جانبی هم دیده می‌شود. البته برخی از این ویژگی‌ها را هم‌اکنون در مدل‌های M پرفورمنس سری ۵ هم می‌بینیم ولی در اینجا با گلگیرهای پهن‌تری همراه است. هرچند این رندرها نسبتاً دقیق به نظر می‌رسند اما طراحان از یک نکتهٔ مهم غافل شده‌اند.

 

روی گلگیر جلو هیچ درگاه شارژی دیدی نمی‌شود درحالی‌که M5 جدید صرفاً به‌صورت پلاگین‌هیبریدی تولید خواهد شد. گفته شده این تنها عضو خانوادهٔ سری ۵ خواهد بود که همچنان از پیشرانهٔ V8 استفاده می‌کند زیرا در این نسل خبری از نسخهٔ هشت سیلندر M550i نیست.

 

زیر کاپوت M5 جدید همان پیشرانهٔ آشنای ۴.۴ لیتری S68 قرار می‌گیرد اما این بار با یک موتور الکتریکی همراه است که گفته شده مجموع خروجی را به بیش از ۷۰۰ اسب بخار می‌رساند. بااین‌حال، بعید است که این ماشین قدرتی به‌اندازهٔ مدل ۷۴۸ اسب بخاری XM لیبل رد داشته باشد.

 

 

ب‌ام‌و همچنین قصد دارد M5 جدید را برخلاف دو نسل قبلی، در نسخهٔ استیشن هم تولید کند. پس از M5 تورینگ نسل E34 که فقط در ۸۹۱ دستگاه ساخته شد و M5 تورینگ نسل E61 با پیشرانهٔ ۵ لیتری V10 تنفس طبیعی، این سومین M5 استیشن تاریخ خواهد بود. همچنین این اولین M5 استیشن محسوب می‌شود که در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد.

 

 

بخش M ب‌ام‌و اذعان کرده است که پیشرانهٔ V8 را حداقل تا پایان دههٔ جاری حفظ خواهد کرد. بااین‌حال، در دنیایی که مهندسین خودرو به دلیل قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی بسیار محدود شده‌اند، هیبریداسیون تنها راه برای زنده نگه داشتن موتورهای بزرگ هشت سیلندر خواهد بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *