قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آخرین شِوی نوا

شورولت شِوی­ نوا نسلی از خودروها هستند که در بخش شورولت کارخانه خودروسازی جنرال موتورز در چهار نسل طی سال­های 1341 ش تا 1358 ش تولید شدند. شِوی­ نوا که در سال 1341 ش معرفی شد، برای رقابت با فورد فالکون وارد بازار شد.  طراحان این خودرو از فالکون تقریباً به عنوان الگویی برای طراحی هر جنبه ­ای از ساختار خودرو بهره بردند. آخرین شِوی نوا نیز در سال 1357 ش خط مونتاژ کارخانه را ترک کرد.

شورولت شِوی­ نوا وارد می­ شود

شورولت شِوی ­نوا (Chevy II Nova) نسلی از خودروها هستند که در بخش شورولت کارخانه خودروسازی جنرال موتورز در چهار نسل طی سال­های 1341 ش (1962 م) تا 1358 ش (1979 م) تولید شدند. شِوی­ نوا (Chevy II ) که برای سال 1341 ش (1962 م) معرفی شد، برای رقابت با فورد فالکون وارد بازار شد.  طراحان این خودرو از فالکون تقریباً به عنوان الگویی برای طراحی هر جنبه­ ای از ساختار خودرو بهره بردند.

رقیبی سرسخت

تنها مدل‌هایی که سری فالکون ارائه می‌ کرد اما سری شِوی­ نوا آنها را در بر نداشت، شامل مدل­ های سدان و کوپه می‌ شد که دومی به عنوان Ranchero نشان داده شد. مانند فالکون، سطوح مختلف تریم برای شِوی­ نوا در دسترس بود. برترین مدل در خط طراحی نشان نوا (Nova) را دریافت کرد.

شورلت نوا

بازطراحی کامل شِوی ­نوا

نام شِوی­ یک­سال یعد کتار گذاشته شد و این خودرو دیگر فقط با نام نوا شناخته می ­شد.

برای سال­های 1341 ش (1962 م) تا 1342 ش (1963 م) فقط خودرهایی با موتورهای مدل 4 و 6 خطی موجود بودند. پس از معرفی شِوِل ( Chevelle) در سال 1343 ش (1964 م) شورولت یک گزینه V8 را به نوا اضافه کرد تا آن را برای خریدارانی که درپی خرید خودرویی با کارکرد بالا اما قیمتی مناسب بودند، جذاب نگه ­دارد. خط تولید در سال 1347 ش (1968 م) یک فرآیند بازطراحی کامل را پیاده کرد که در آن خطوط مدل ­ها اسپرت­تر و دارای شاسی ­بلندتری بودند که فقط یک اینچ کوتاه­تر از شِوِل بود. نام شِوی­ یک­سال یعد در 1348 ش (1969 م) کتار گذاشته شد و این خودرو دیگر فقط به ­سادگی با نام نوا شناخته می ­شد.  

تغییرات خودرو

جدا از افزایش قدرت اسب بخار در اواخر دهه 1340 ش (1961 م) و سپس کاهش قدرت اسب بخار در فاصله میان اواخر دهه 1340 ( دهه 1960 م) تا اوایل دهه 1350 ش (دهه 1970 م) خودروی نوا تاحد زیادی، تا زمان تغییرات اساسی در سال 1354 ش (1975 م) بدون تغییر باقی ماند.

آخرین شِوی نوا

در روز 1 دی ماه 1357 خورشیدی برابر با 22 دسامبر سال 1978 میلادی، آخرین شِوی نوا یا شورولت نوا خط مونتاژ کارخانه را ترک کرد. شاید در سال 1358 ش (1979 م) هنوز  برخی از شورلت‌ها پکیج کاستوم نوا (Custom  Nova) را ارائه می‌ کردند، اما این خودروها بر اساس مدل نوا نبودند.  

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *