قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آغاز نیسان – تولد شکوهمند خودروسازی نمونه

آغاز نیسان، شرکت نیسان می تواند ریشه های خود را در کارخانه نخستین خودروساز ژاپنی یعنی خودروسازی کواشینشا موتور (Kwaishinsha Motor Car Works) ردیابی و پیدا کند. جایی که سه سرمایه گذار اصلی این شرکت، اولین خودروی خود را دات (DAT) مخفف نام خانوادگی شان، نامگذاری کردند.

آغاز نیسان خودروساز بزرگ

خودرو دات (DAT) در سال 1293 ش (1914 م) وارد بازار شد

شرکت نیسان می تواند ریشه های خود را در کارخانه نخستین خودروساز ژاپنی یعنی خودروسازی کواشینشا موتور کار (Kwaishinsha Motor Car Works) ردیابی و پیدا کند. جایی که سه سرمایه گذار اصلی این شرکت، اولین خودروی خود را دات (DAT) مخفف نام خانوادگی شان، نامگذاری کردند.  این خودرو در سال 1293 ش (1914 م) وارد بازار شد. در سال 1310 ش (1931 م) نام شرکت به کمپانی دات جیدوشا (DAT Jidosha & Co) تغییر یافت. در آن زمان محصول اصلی خودروسازی آن خودر دات نوع 11 (DAT Type 11) (تصویر بالا) بود.

تغییرات اساسی برای نیسان شدن

در سال 1310 ش (1931 م) دات به بخش توباتا کستینگ که بخشی از شرکت هلدینگ نیهون سانیو  بود، وابسته و دو سال بعد در آن ادغام گردید

در سال 1310 ش (1931 م) دات (DAT) به بخش توباتا کستینگ (Tobata Casting) که بخشی از شرکت هلدینگ نیهون سانیو ای ک ای نیسان (Nihon Sangyo، AKA Nissan) بود، وابسته شد و دو سال بعد در 1312 ش (1933 م) در آن ادغام گردید. در روز 5 دی ماه در سال 1312 خورشیدی برابر با 26 دسامبر در سال 1933 میلادی، مدیریت کمپانی جیدوشو سیزوکایوشیکی کایشا (Jidosha-Seizo Kabushiki-Kaisha) شرکت خودروسازی نیسان را تأسیس کرد تا تمام تولیدات خودرو را برای توباتا در اختیار بگیرد.

و نیسان آمد …

تصمیم دیگری در تیرماه سال 1313 خورشیدی برابر با ژوئن سال 1934 میلادی،  منجر به تغییر نام شرکت از جیدوشوسیزو کایوشیکی کایشا به نام نیسان شد و نیسان رسماً قدم به جاده ها گذاشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *