قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آلفرد پی اسلون، رئیس جنرال موتورز بازنشسته شد

آلفرد پی اسلون، رئیس جنرال موتورز بازنشسته شد. آلفرد پی اسلون در سال 1278 ش (1899 م) پس از اینکه پدرش شرکت هایت را خرید، مدیر کل آن شد. در آن موقعیت، اسلون نقش بالقوه شرکت هایت را در صنعت در حال ظهور و گسترش خودروسازی تشخیص داد و تلاش کرد تا محصولاتی متناسب با آن صنعت رو به رشد بسازد. سرانجام در سال 1295 ش (1916 م) شرکت هایت، نخستین مشتری خودروساز خود شرکت خودروسازی اولدزموبیل را به دست آورد. اندکی پس از آن، شرکت هایت با چندین شرکت دیگر ادغام شد و به شرکت یونایتد موتورز تبدیل شد که شرکت خودروسازی جنرال موتورز آن را تا سال 1299 ش (1920 م) خریداری کرد. پس از فروش شرکت یونایتد موتورز به شرکت خودروسازی جنرال موتورز، آلفرد پی اسلون عنوان معاون عملیات در جنرال موتورز را به دست آورد. از آنجا بود که آلفرد پی اسلون از نردبان قدرت شرکت خودروسازی جنرال موتورز، تا رسیدن به کرسی ریاست بالا رفت. شرکت جنرال موتورز، اسلون را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کرد. اسلون تا زمان بازنشستگی خود در سال 1335 ش (1956 م) در این سمت خدمت کرد. آلفرد پی اسلون ده سال پس از بازنشستگی در روز 28 بهمن ماه درسال 1344 خورشیدی برابر با روز 17 فوریه در سال 1966 میلادی، در سن 90 سالگی درگذشت.

آغاز آلفرد پی اسلون

آلفرد پی اسلون راه موفقیت خود را یافت

خبری جالب : آلفرد پی اسلون، رئیس جنرال موتورز بازنشسته شد. آلفرد پی اسلون (Alfred P. Sloan) پس از دریافت دیپلم خود در سال 1274 ش (1895 م) وارد دوره ‌ای شد که از آن به عنوان ناامید کننده‌ ترین دوره زندگی خود یاد می ‌کرد.اما آلفرد راه موفقیت خود را یافت.

مدیر کل : آلفرد پی اسلون

شرکت هایت، نخستین مشتری خودروساز خود شرکت خودروسازی اولدزموبیل را به دست آورد

آلفرد پی اسلون در سال 1278 ش (1899 م) پس از اینکه پدرش شرکت هایت را خرید، مدیر کل آن شد. در آن موقعیت، اسلون نقش بالقوه شرکت هایت را در صنعت در حال ظهور و گسترش خودروسازی تشخیص داد و تلاش کرد تا محصولاتی متناسب با آن صنعت رو به رشد بسازد. سرانجام در سال 1295 ش (1916 م) شرکت هایت، نخستین مشتری خودروساز خود شرکت خودروسازی اولدزموبیل (Oldsmobile) را به دست آورد.

ادغام شرکت

شرکت هایت با چندین شرکت دیگر ادغام شد و به شرکت یونایتد موتورز (United Motors) تبدیل شد

اندکی پس از آن، شرکت هایت با چندین شرکت دیگر ادغام شد و به شرکت یونایتد موتورز (United Motors) تبدیل شد که شرکت خودروسازی جنرال موتورز (General Motors) آن را تا سال 1299 ش (1920 م) خریداری کرد. پس از فروش شرکت یونایتد موتورز به شرکت خودروسازی جنرال موتورز، آلفرد پی اسلون عنوان معاون عملیات در جنرال موتورز را به دست آورد. از آنجا بود که آلفرد پی اسلون از نردبان قدرت شرکت خودروسازی جنرال موتورز، تا رسیدن به کرسی ریاست بالا رفت.

زمان بازنشستگی

اسلون تا زمان بازنشستگی خود در سال 1335 ش (1956 م) رئیس هیئت مدیره ماند

در سال 1316 ش (1937 م) پس از تبدیل شرکت خودروسازی جنرال موتورز به یکی از بزرگترین شرکت های جهان، شرکت جنرال موتورز، اسلون را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کرد. اسلون تا زمان بازنشستگی خود در سال 1335 ش (1956 م) در این سمت خدمت کرد. آلفرد پی اسلون ده سال پس از بازنشستگی در روز 28 بهمن ماه درسال 1344 خورشیدی برابر با روز 17 فوریه در سال 1966 میلادی، در سن 90 سالگی درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *