قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آلن کولویسکی دور پیروزی لهستانی را نشان داد

آلن کولویسکی دور پیروزی لهستانی را نشان داد. آلن کولویسکی، مسابقه‌دهنده نسکار، که اصالتاً لهستانی بود، در روز 15 آبان ماه در سال 1367 خورشیدی / شمسی برابر با روز 6 نوامبر در سال 1988 میلادی، پس از برنده شدن چکر 500 در مسابقه فینیکس اینترنشنال، که نخستین قهرمانی او در جام نسکار وینستون بود، جهان را با دور پیروزی لهستانی یا دور پیروزی کولویسکی آشنا کرد. دور پیروزی که امروزه در بسیاری از اشکال مسابقات اتومبیلرانی سنتی شده است، معمولاً شامل راننده برنده می شود که ماشین خود را بچرخاند و آن را برعکس مسیر مسابقه در اطراف پیست رانندگی کند. آنها اغلب پرچم شطرنجی را می گیرند و برای هواداران تکان می دهند. سرانجام آلن کولویسکی، ملقب به “شاهزاده لهستان” در یک سانحه هواپیمای سبک در سال 1372 ش (1993 م) جان باخت. 

آغاز دور پیروزی لهستانی : سنتی مدرن

دور پیروزی لهستانی در نخستین قهرمانی آلن کولویسکی در جام نسکار وینستون بود

آلن کولویسکی دور پیروزی لهستانی را نشان داد. آلن کولویسکی (Alan Kulwicki) (Alan Dennis Kulwicki)، مسابقه‌دهنده نسکار (NASCAR)، که اصالتاً لهستانی بود، در روز 15 آبان ماه در سال 1367 خورشیدی / شمسی برابر با روز 6 نوامبر در سال 1988 میلادی، پس از برنده شدن چکر 500 (Checker 500) در مسابقه فینیکس اینترنشنال (Phoenix International Raceway)، که نخستین قهرمانی او در جام نسکار وینستون (NASCAR Winston Cup) بود، جهان را با دور پیروزی لهستانی (Polish victory lap) یا دور پیروزی کولویسکی (Kulwicki victory lap) آشنا کرد.

دور پیروزی کولویسکی و جاودانگی نام او

دور پیروزی کولویسکی امروزه در بسیاری از اشکال مسابقات اتومبیلرانی سنتی شده است

دور پیروزی که امروزه در بسیاری از اشکال مسابقات اتومبیلرانی سنتی شده است، معمولاً شامل راننده برنده می شود که ماشین خود را بچرخاند و آن را برعکس مسیر مسابقه در اطراف پیست رانندگی کند. آنها اغلب پرچم شطرنجی را می گیرند و برای هواداران تکان می دهند. سرانجام آلن کولویسکی، ملقب به “شاهزاده لهستان” (Polish Prince)، در یک سانحه هواپیمای سبک در سال 1372 ش (1993 م) جان باخت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *