قطعات خودرو

تاریخ خودرو : آندره گوستاو سیتروئن بنیانگذار سیتروئن به دنیا آمد

آندره گوستاو سیتروئن (André-Gustave Citroën)، کوچکترین فرزند از خانواده ای هفت نفره در روز 16 یهمن ماه در سال 1256 خورشیدی برابر با روز 5 فوریه در سال 1878 میلادی، در پاریس به دنیا آمد. سیتروئن با تماشای ساخت برج ایفل اشتیاق زیادی به مهندسی پیدا کرد. بخاطر همان علاقه، سیتروئن اشتیاق زیادی به مهندسی پیدا کرد که او را به تحصیل در مدرسه پلی تکنیک رهنمون شد. آندره گوستاو سیتروئن در طول بازدید از ورشو در سال 1279 ش (1900 م) شاهد بود که یک نجار نوع جدیدی از سیستم چرخ دنده را ساخته بود که بعدها سیتروئن برای توسعه بیشتر، آن را خریداری کرد. امری که منجر به اختراع چرخ دنده های مارپیچ دوتایی شد که معمولاً در محورهای عقب، گیربکس ها، تسمه تایم ها  استفاده می شود.

آغاز راه پر شکوه سیتروئن

سیتروئن با تماشای ساخت برج ایفل اشتیاق زیادی به مهندسی پیدا کرد.

آندره گوستاو سیتروئن (André-Gustave Citroën)، کوچکترین فرزند از خانواده ای هفت نفره که پنج فرزند داشتند، در روز 16 یهمن ماه در سال 1256 خورشیدی / شمسی برابر با روز 5 فوریه در سال 1878 میلادی، در پاریس به دنیا آم سیتروئن با تماشای ساخت برج ایفل اشتیاق زیادی به مهندسی پیدا کرد.

تحصیلات مدرن و خریدی تاریخی

سیتروئن شاهد بود که یک نجار نوع جدیدی از سیستم چرخ دنده را ساخته بود که برای توسعه بیشتر، آن را خریداری کرد

بخاطر همان علاقه، سیتروئن اشتیاق زیادی به مهندسی پیدا کرد که او را به تحصیل در مدرسه پلی تکنیک (École Polytechnique) در شهر پلزو (Palaiseau) فرانسه سوق داد. آندره گوستاو سیتروئن در طول بازدید از ورشو در سال 1279 ش (1900 م) شاهد بود که یک نجار نوع جدیدی از سیستم چرخ دنده را ساخته بود که بعدها سیتروئن برای توسعه بیشتر، آن را خریداری کرد. امری که منجر به اختراع چرخ دنده های مارپیچ دوتایی شد که معمولاً در محورهای عقب، گیربکس ها، تسمه تایم ها و کاربردهایی دیگر استفاده می شود.

تاسیس شرکت خودروسازی سیتروئن

سیتروئن مدیر شرکت خودروسازی خودروهای مورس شد

در سال 1285 ش (1906 م) سیتروئن مدیر شرکت خودروسازی خودروهای مورس (Mors automobiles) شد و یک کسب و کار پربار خودروسازی را راه اندازی کرد. موفقیت آندره گوستاو سیتروئن در صنعت باعث شد تا در سال 1298 ش (1919 م) شرکت خودروسازی سیتروئن (Citroën automobile company) را تأسیس کند.

شکوه تولید سیتروئن و رونق جهانی

شرکت خودروسازی سیتروئن توانست به چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شود

شرکت خودروسازی سیتروئن توانست در بازه ای زمانی تا سال 1311 ش (1932 م) به چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد. امری که قدرت مدیریت و پویایی اندیشه های آندره گوستاو سیتروئن را نشان می داد. قدرت مدیریتی که در شرکت خودروسازی مورس نمایان شده بود و در شرکت خودروسازی سیتروئن به اوج خود رسیده بود. زمانی که برای آندره گوستاو سیتروئن بهترین دوره های زندگی اش محسوب می شد.

ورشکستگی سیتروئن

شرکت تایر میشلن، شرکت خودروسازی سیتروئن را تصاحب کرد

شرکت خودروسازی سیتروئن به دنبال هزینه های بیش از حد در طول توسعه مدل تراکشن آوانت (Traction Avant)، اعلام ورشکستگی کرد، اما در سال 1313 ش (1934 م) پس از این وضعیت (اعلام ورشکستگی)، شرکت تایر میشلن (Michelin tire company) شرکت خودروسازی سیتروئن را تصاحب کرد.

مرگ ذهنی آفرینشگر : آندره گوستاو سیتروئن

دقیقاً یک سال بعد از ورشکستگی شرکت خودروسازی سیتروئن، آندره گوستاو سیتروئن تسلیم مرگ شد 

 دقیقاً یک سال بعد از ورشکستگی شرکت خودروسازی سیتروئن، در روز 11 تیرماه در سال 1314 خورشیدی برابر با روز 3 ژوئیه در سال 1935 میلادی، آندره گوستاو سیتروئن بخاطر دچار شدن به بیماری سرطان معده، تسلیم مرگ شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *