قطعات خودرو

تاریخ خودرو : اد کول، مدیر جنرال موتورز متولد شد

اد کول، مدیر جنرال موتورز متولد شد. اد کول، مدیر اجرایی جنرال موتورز در روز 26 شهریور ماه در سال 1288 خورشیدی برابر با روز 17 سپتامبر در سال 1909 میلادی، در مارن میشیگان متولد شد. کول، پسر یک کشاورز بود که لبنیات در مزرعه تهیه می کرد، جوانی خود را صرف طراحی، ساخت و فروش رادیوهای خانگی کرد. بعدها به عنوان نماینده میدانی در یک شرکت مشغول به کار شد. نخستین شغل او در صنعت خودرو باعث شد که پیشخوان یک فروشگاه قطعات خودرو را مدیریت کند. این کار را در حین تحصیل در گرند راپیدز کامیونتی کالج انجام داد. کول بعدها در مؤسسه جنرال موتورز، ثبت نام کرد، رهبری جنرال موتورز پتانسیل بالایی را در کول دید و تصمیم گرفت که پس از فارغ التحصیلی او را حفظ کند. بازده کیفیت سازگار و استوار کول در جنرال موتورز باعث شد که او در کنار هنری بار به عنوان سرپرست توسعه برای موتور هشت سیلندر منصوب شود. کول در سال 1346 ش (1967 م) رئیس جنرال موتورز شد. 

آغاز اد کول

کول، پسر یک کشاورز بود و جوانی خود را صرف طراحی، ساخت و فروش وسایل خانگی کرد

اد کول، مدیر جنرال موتورز متولد شد. اد کول (Ed Cole)، مدیر اجرایی جنرال موتورز (General Motors) در روز 26 شهریور ماه در سال 1288 خورشیدی برابر با روز 17 سپتامبر در سال 1909 میلادی، در مارن (Marne) میشیگان (Michigan) متولد شد. کول، پسر یک کشاورز بود که لبنیات در مزرعه تهیه می کرد، جوانی خود را صرف طراحی، ساخت و فروش رادیوهای خانگی کرد. بعدها به عنوان نماینده میدانی در یک شرکت مشغول به کار شد.

نخستین شغل کول در صنعت خودرو

رهبری جنرال موتورز پتانسیل بالایی را در کول دید

نخستین شغل او در صنعت خودرو باعث شد که پیشخوان یک فروشگاه قطعات خودرو را مدیریت کند. این کار را در حین تحصیل در گرند راپیدز کامیونتی کالج (Grand Rapids Community College) انجام داد. کول بعدها در مؤسسه جنرال موتورز (General Motors Institute)، ثبت نام کرد، رهبری جنرال موتورز پتانسیل بالایی را در کول دید و تصمیم گرفت که پس از فارغ التحصیلی او را حفظ کند. بازده کیفیت سازگار و استوار کول در جنرال موتورز باعث شد که او در کنار هنری بار (Henry Barr) به عنوان سرپرست توسعه برای موتور هشت سیلندر منصوب شود. کول در سال 1346 ش (1967 م) رئیس جنرال موتورز شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *