قطعات خودرو

تاریخ خودرو : استارت برقی چارلز کترینگ به ثبت رسمی رسید

استارت برقی چارلز کترینگ به ثبت رسمی رسید. نام چارلز کترینگ ممکن است به گوش آشنا نیاید مگر اینکه با دانشگاه کترینگ در فلینت میشیگان آشنا باشید، اما این مخترع آمریکایی مردی است که می‌توانید به خاطر آسان‌کردن کار با خودرویتان از او تشکر کنید. در روز 25 مرداد ماه در سال 1290 خورشیدی برابر با روز 17 آگوست در سال 1911 میلادی، او برای ثبت اختراع ایالات متحده شماره 1150523، موتور استارت برقی برای خودرو، را ثبت کرد. کترینگ دقیقاً استارت خودکار را اختراع نکرد، اما آن را برای خودروهای آن دوره کارآمد کرد. خودروهای اولیه برای راه‌اندازی موتور، به شخصی نیاز داشتند که موتور را با میل لنگ بچرخاند. حوادث اغلب منجر به شکستگی دست، مچ دست یا حتی شانه می شد. هنری لیلند رئیس کادیلاک، تیم و گروه خود را برای ایجاد مکانیسم ایمنی برای خودروها شروع کرد. مهندسان می‌توانستند این کار را انجام دهند، اما نتیجه بزرگتر از آن بود که در یک خودرو کاربرد عملی داشته باشد. در این مرحله، لیلند دست کترینگ را که در دلکو کار می‌کرد، گرفت و از او خواست تا در بهبود طراحی کمک کند. با کمک او، تیم توانست به ضرب الاجل مشخص شده برسد. امری که منجر به ثبت اختراع ژوئن و معرفی خود استارت الکتریکی یا برقی در خودروی کادیلاک مدل سال 1291 ش (1912 م) شد.

آغاز چارلز کترینگ

چارلز کترینگ مردی است که می‌توانید به خاطر آسان‌کردن کار با خودرویتان از او تشکر کنید

استارت برقی چارلز کترینگ به ثبت رسمی رسید. نام چارلز کترینگ (Charles Kettering) ممکن است به گوش آشنا نیاید مگر اینکه با دانشگاه کترینگ (Kettering University) در فلینت (Flint) میشیگان آشنا باشید، اما این مخترع آمریکایی مردی است که می‌توانید به خاطر آسان‌کردن کار با خودرویتان از او تشکر کنید. در روز 25 مرداد ماه در سال 1290 خورشیدی / شمسی برابر با روز 17 آگوست در سال 1911 میلادی، او برای ثبت اختراع ایالات متحده شماره 1150523، موتور استارت برقی برای خودرو، را ثبت کرد.

استارت خودکار

کترینگ دقیقاً استارت خودکار را اختراع نکرد، اما آن را برای خودروهای آن دوره کارآمد کرد

کترینگ دقیقاً استارت خودکار را اختراع نکرد، اما آن را برای خودروهای آن دوره کارآمد کرد. خودروهای اولیه برای راه‌اندازی موتور، به شخصی نیاز داشتند که موتور را با میل لنگ بچرخاند. حوادث اغلب منجر به شکستگی دست، مچ دست یا حتی شانه می شد. هنری لیلند (Henry Leland) رئیس کادیلاک (Cadillac)، تیم و گروه خود را برای ایجاد مکانیسم ایمنی برای خودروها شروع کرد.

نخستین خودرو با استارت برقی

لیلند دست کترینگ را گرفت و از او خواست تا در بهبود طراحی کمک کند

مهندسان می‌توانستند این کار را انجام دهند، اما نتیجه بزرگتر از آن بود که در یک خودرو کاربرد عملی داشته باشد. در این مرحله، لیلند دست کترینگ را که در دلکو (Delco) کار می‌کرد، گرفت و از او خواست تا در بهبود طراحی کمک کند. با کمک او، تیم توانست به ضرب الاجل مشخص شده برسد. امری که منجر به ثبت اختراع ژوئن و معرفی خود استارت الکتریکی یا برقی در خودروی کادیلاک مدل سال 1291 ش (1912 م) شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *