قطعات خودرو

تاریخ خودرو : باب برمن پیشگام مسابقات اتومبیلرانی، جان خود را از دست داد

باب برمن پیشگام مسابقات اتومبیلرانی، جان خود را از دست داد. بی باک، مسابقه دهنده، و پیشگام اینها همه چیزهایی هستند که باب برمن، یکی از نخستین قهرمانان مسابقات اتومبیلرانی را توصیف می کند. او در بسیاری از رویدادهای مهم خودرویی در اوایل قرن بیستم شرکت کرد، از جمله برنده شدن در مسابقه جایزه پرست-او-لایت در سال 1288 ش (1909 م). عشق باب برمن به مسابقه دقیقاً همان چیزی است که او را کشت. برمن در روز 19 فروردین ماه در سال 1295  شمسی برابر با روز 8 آوریل در سال 1916 میلادی، در سن سی و یک سالگی، هنگامی که با خودروی خود در مسیری در کورونا کالیفرنیا تصادف کرد، درگذشت. حادثه دردناک فوق همچنین جان مکانیک او، اریک شریدر، پلیس کشیک و نیز جان سه تماشاگر را گرفت. برمن پیش از آن شکست و حادثه سرنوشت ساز، حرفه ای درخشان پشت فرمان خودرو داشت، از جمله گذراندن چندین سال با تیم مسابقه ای بیوک، که از حدود سال 1287 ش (1908 م) شروع شده بود. این تیم که شامل لوئیس شورلت نیز بود، در سال بعد نیمی از مسابقات اتومبیلرانی در آمریکا را برد. 

آغاز باب برمن

بی باک، مسابقه دهنده، و پیشگام اینها همه چیزهایی هستند که باب برمن را توصیف می کند

باب برمن پیشگام مسابقات اتومبیلرانی، جان خود را از دست داد. بی باک، مسابقه دهنده، و پیشگام اینها همه چیزهایی هستند که باب برمن (Bob Burman)، یکی از نخستین قهرمانان مسابقات اتومبیلرانی را توصیف می کند. او در بسیاری از رویدادهای مهم خودرویی در اوایل قرن بیستم شرکت کرد، از جمله برنده شدن در مسابقه جایزه پرستاولایت (Prest-O-Lite) در سال 1288 ش (1909 م).

مرگی تلخ

عشق باب برمن به مسابقه همان چیزی است که او را کشت

بدبختانه، عشق باب برمن به مسابقه دقیقاً همان چیزی است که او را کشت. برمن در روز 19 فروردین ماه در سال 1295  شمسی برابر با روز 8 آوریل در سال 1916 میلادی، در سن سی و یک سالگی، هنگامی که با خودروی خود در مسیری در کورونا کالیفرنیا تصادف کرد، درگذشت. حادثه دردناک فوق همچنین جان مکانیک او، اریک شریدر (Erick Schrader)، پلیس کشیک و نیز جان سه تماشاگر را گرفت. پنج هوادار دیگر نیز آسیب جدی دیدند.

برمن پیش از حادثه

تیم باب برمن، نیمی از مسابقات اتومبیلرانی در آمریکا را برد

برمن پیش از آن شکست و حادثه سرنوشت ساز، حرفه ای درخشان پشت فرمان خودرو داشت، از جمله گذراندن چندین سال با تیم مسابقه ای بیوک (Buick) که از حدود سال 1287 ش (1908 م) شروع شده بود. این تیم که شامل لوئیس شورلت (Louis Chevrolet) نیز بود، در سال بعد نیمی از مسابقات اتومبیلرانی در آمریکا را برد. بیلی دورانت (Billy Durant)، بنیانگذار شرکت جنرال موتورز (General Motors Company)، که مالک بیوک بود بسیار خوشحال شد که در پایان فصل 1288 ش (1909 م) ده هزار دلار پاداش به برمن و شورلت (مبلغی برابر با دویست و هفتاد هزار دلار امروزی) اهدا کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *