قطعات خودرو

تاریخ خودرو : بیل فرانس، بنیانگذار نسکار درگذشت

بیل فرانس، بنیانگذار نسکار درگذشت. مطمئناً ممنوعیت ها در آمریکا به ظهور نسکار دامن زد، اما برای رسمی کردن آن به یک نفر نیاز بود. آنها شروع به سازماندهی مسابقات کردند، خودروهای تقویت شده خود را در مقابل یکدیگر قرار دادند، اغلب به این امید که یک جایزه نقدی به خانه بیاورند. بیل فرانس گفت: «صحنه مسابقه را دوست داشتم، اما معتقد بودم که می تواند از ساختار و نظم بیشتری استفاده کند. » او با کمک چند شریک، یک سیستم امتیازدهی و برنامه مسابقه را برای مسابقات اتومبیلرانی ایجاد کرد. فرانس به زودی شروع به همکاری با اتومبیل‌رانان کرد تا یک هیئت مدیره برای این مسابقات در سراسر کشور ایجاد کند. فرانس با کمک چند راننده دیگر، انجمن ملی مسابقات اتومبیلرانی خودروهای تقویت شده را تأسیس کرد. سیستم امتیازدهی اولیه، مانند بسیاری از ایده‌های عالی در تاریخ، نخستین بازگویی آن بر روی دستمال کاغذی کشیده شد. بعدها بیل فرانس، سازه پیست دیتونا اینترنشنال اسپیدوی را راه‌اندازی کرد، جایی که نخستین دیتونا 500 در سال 1338 ش (1959 م) برگزار شد. او تا سال 1351 ش(1972 م) مدیرعامل نسکار باقی ماند. بیل فرانس حدود 20 سال بعد، در روز 17 خرداد ماه در سال 1371 خورشیدی برابر با روز 7 ژوئن در سال 1992 میلادی، بنیانگذار نسکار در سن هشتاد و دو سالگی درگذشت.

آغاز راه بیل فرانس و آغاز نسکار

ممنوعیت ها در آمریکا به ظهور نسکار (NASCAR) دامن زد

بیل فرانس، بنیانگذار نسکار درگذشت. مطمئناً ممنوعیت ها در آمریکا به ظهور نسکار (NASCAR) دامن زد، اما برای رسمی کردن آن به یک نفر نیاز بود. آنها شروع به سازماندهی مسابقات کردند، خودروهای تقویت شده خود را در مقابل یکدیگر قرار دادند، اغلب به این امید که یک جایزه نقدی به خانه بیاورند.

بیل فرانس بزرگ

صحنه مسابقه را دوست داشتم، اما معتقد بودم که می تواند از ساختار بیشتری استفاده کند

بیل فرانس (Bill France )، گفته بود: «صحنه مسابقه را دوست داشتم، اما معتقد بودم که می تواند از ساختار و نظم بیشتری استفاده کند. » او با کمک چند شریک، یک سیستم امتیازدهی و برنامه مسابقه را برای مسابقات اتومبیلرانی ایجاد کرد. فرانس به زودی شروع به همکاری با اتومبیل‌رانان کرد تا یک هیئت مدیره برای این مسابقات در سراسر کشور ایجاد کند.

انجمن ملی مسابقات اتومبیلرانی

بیل فرانس انجمن ملی مسابقات اتومبیلرانی خودروهای تقویت شده، را تأسیس کرد

بیل فرانس با کمک چند راننده دیگر، انجمن ملی مسابقات اتومبیلرانی خودروهای تقویت شده (NASCAR) را تأسیس کرد. سیستم امتیازدهی اولیه، مانند بسیاری از ایده‌های عالی در تاریخ، نخستین بازگویی آن بر روی دستمال کاغذی کشیده شد.

پیست دیتونا اینترنشنال اسپیدوی

بیل فرانس، پیست دیتونا اینترنشنال اسپیدوی، را راه‌اندازی کرد

بعدها بیل فرانس، سازه پیست دیتونا اینترنشنال اسپیدوی (Daytona International Speedway) را راه‌اندازی کرد، جایی که نخستین دیتونا 500 (Daytona 500) در سال 1338 ش (1959 م) برگزار شد. او تا سال 1351 ش(1972 م) مدیرعامل نسکار باقی ماند.

پایان بیل فرانس

بیل فرانس نیانگذار نسکار در سن هشتاد و دو سالگی درگذشت

بیل فرانس حدود 20 سال بعد، در روز 17 خرداد ماه در سال 1371 خورشیدی برابر با روز 7 ژوئن در سال 1992 میلادی، بنیانگذار نسکار در سن هشتاد و دو سالگی درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *