قطعات خودرو

تاریخ خودرو : ثبت اختراع کمربند ایمنی

ثبت اختراع کمربند ایمنی انجام شد. مهندس سوئدی نیلز بوهلین در روز 19 تیر 1341 خورشیدی برابر با روز 10 جولای سال 1962 میلادی، برای کمربند ایمنی سه نقطه ­ای خود «برای استفاده در وسایل ­نقلیه، به ویژه وسایل ­نقلیه جاده ­ای» حق ثبت اختراع دریافت کرد. شرکت ولوو (Volvo) چهار سال پیش، بوهلین را به عنوان نخستین مهندس ارشد ایمنی شرکت استخدام کرده بود. در آن زمان کمربند ایمنی به ندرت در خارج از مسابقات اتومبیلرانی مورد استفاده قرار می گرفت، زیرا سیستم کمربند  معمول آن زمان، اغلب منجر به آسیب دیدگی داخلی در تصادفات می شد. برای رفع مشکل، بوهلین سیستم کمربند ایمنی سه نقطه ای را طراحی کرد که امروزه نیز استفاده می­ شود. مزیت اصلی طراحی بوهلین توانایی آن در ایمن سازی قسمت های فوقانی و تحتانی بدن در هنگام برخورد در تصادفات است. کمربند بوهلین تا پایان دهه 1350 ش (دهه 1970 م) در همه خودروهای تولید شده جهان قالب استاندارد کمربند ایمنی گردید. بوهلین با آزاد کردن حقوق ثبت اختراع خود، این امکان را به سایر خودروسازان داد تا از آن استفاده کنند و ایمنی رانندگان را در همه جا تضمین کنند.

آغاز راه ثبت اختراع کمربند ایمنی

شرکت ولوو چهار سال پیش، بوهلین را به عنوان نخستین مهندس ارشد ایمنی شرکت استخدام کرده بود

ثبت اختراع کمربند ایمنی انجام شد. مهندس سوئدی نیلز بوهلین (Nils Bohlin) در روز 19 تیر 1341 خورشیدی برابر با روز 10 جولای سال 1962 میلادی، برای کمربند ایمنی سه نقطه ­ای خود «برای استفاده در وسایل ­نقلیه، به ویژه وسایل ­نقلیه جاده ­ای» حق ثبت اختراع دریافت کرد. شرکت ولوو (Volvo) چهار سال پیش، بوهلین را به عنوان نخستین مهندس ارشد ایمنی شرکت استخدام کرده بود.

آسیب دیدگی داخلی در تصادفات

کمربند ایمنی به ندرت در خارج از مسابقات اتومبیلرانی مورد استفاده قرار می گرفت

در آن زمان کمربند ایمنی به ندرت در خارج از مسابقات اتومبیلرانی مورد استفاده قرار می گرفت، زیرا سیستم کمربند  معمول آن زمان، اغلب منجر به آسیب دیدگی داخلی در تصادفات می شد.

.

سیستم کمربند ایمنی

بوهلین سیستم کمربند ایمنی ویژه ای را طراحی کرد

برای رفع مشکل، بوهلین سیستم کمربند ایمنی سه نقطه ای را طراحی کرد که امروزه نیز استفاده می­ شود.  مزیت اصلی طراحی بوهلین توانایی آن در ایمن سازی قسمت های فوقانی و تحتانی بدن در هنگام برخورد در تصادفات است. کمربند بوهلین تا پایان دهه 1350 ش (دهه 1970 م) در همه خودروهای تولید شده جهان قالب استاندارد کمربند ایمنی گردید.

یک کار بزرگ

آزاد کردن حقوق ثبت اختراع خود، این امکان را به سایر خودروسازان داد تا از آن استفاده کنند

بوهلین با آزاد کردن حقوق ثبت اختراع خود، این امکان را به سایر خودروسازان داد تا از آن استفاده کنند و ایمنی رانندگان را در همه جا تضمین کنند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *