قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جنرال موتورز، اولدزموبیل را خرید

جنرال موتورز، اولدزموبیل را خرید. جنرال موتورز در روز 21 آبان ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 12 نوامبر در سال 1908 میلادی، که به تازگی تأسیس شده بود، یک برند خودرویی دیگر را خریداری کرد. وقتی جنرال موتورز، اولدزموبیل را خریداری کرد، شرکت هلدینگ بلافاصله دست به کار شد تا شرکت خودروسازی را که در حال مبارزه بود، را تغییر دهد. در آن زمان، اولدزموبیل پس از اینکه آخرین محصول آنها، یک مدل شش سیلندر، نتوانست در حجم نسخه محبوب کورود داش به فروش برسد، ضرر می کرد. کورود داش به عنوان نخستین خودروی آمریکایی تولید انبوه شناخته شده است. در حالی که اولدزموبیل در طول دهه ها نسبتاً موفق بود، نتوانست در اواخر دهه 1370 ش / دهه 1990 م، نشانی از خود برجای بگذارد. سرانجام جنرال موتورز به دلیل مشکلات مالی و حجم کم فروش، تعطیلی برند اولدزموبیل را اعلام کرد. 

آغاز جنرال موتورز و خرید اولدزموبیل

جنرال موتورز که به تازگی تأسیس شده بود یک برند خودرویی دیگر را خریداری کرد

جنرال موتورز، اولدزموبیل را خرید. جنرال موتورز (General Motors) در روز 21 آبان ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 12 نوامبر در سال 1908 میلادی، که به تازگی تأسیس شده بود، یک برند خودرویی دیگر را خریداری کرد. وقتی جنرال موتورز، اولدزموبیل (Oldsmobile) را خریداری کرد، شرکت هلدینگ بلافاصله دست به کار شد تا شرکت خودروسازی را که در حال مبارزه بود، را تغییر دهد.

کورود داش و نخستین خودروی آمریکایی

کورود داش به عنوان نخستین خودروی آمریکایی تولید انبوه شناخته شده است

در آن زمان، اولدزموبیل پس از اینکه آخرین محصول آنها، یک مدل شش سیلندر، نتوانست در حجم نسخه محبوب کورود داش (Curved Dash) به فروش برسد، ضرر می کرد. کورود داش به عنوان نخستین خودروی آمریکایی تولید انبوه شناخته شده است. در حالی که اولدزموبیل در طول دهه ها نسبتاً موفق بود، نتوانست در اواخر دهه 1370 ش / دهه 1990 م، نشانی از خود برجای بگذارد. سرانجام جنرال موتورز به دلیل مشکلات مالی و حجم کم فروش، تعطیلی برند اولدزموبیل را اعلام کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *