قطعات خودرو

تاریخ خودرو : جنرال موتورز و بیوک، فورد و مدل تی

جنرال موتورز و بیوک، فورد و مدل تی، دنیا برای همیشه تغییر کرد. روز 9 مهر ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 1 اکتبر در سال 1908 میلادی، روز بزرگی در صنعت رو به رشد خودرو بود. در فلینت میشیگان، ویلیام دورانت به تازگی جنرال موتورز را تأسیس کرده بود و قصد داشت یک شرکت هلدینگ برای منافع و سهام مختلف خودرو باشد. در روز 9 مهر ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 1 اکتبر در سال 1908 میلادی، شرکت جدید او اولین ملک خود را به نام بیوک به دست آورد. در همان روز، در حدود 70 مایلی (112.6 کیلومتری) جنوب شرقی فلینت، در شهر پررونق دیترویت، شرکت فورد موتور نخستین خودروی مدل تی ساخت خود را تولید کرد. دنیا برای همیشه تغییر کرد. یک ماه پس از اینکه بیوک زیر چتر جنرال موتورز منتقل کرد، دورانت اولدزموبیل را خریداری کرد. زمانی که هنری فورد خودروی مدل تی، را منتشر کرد، در بحبوحه نبرد دادگاه در مورد نقض حق ثبت اختراع بود. 

آغاز تاریخ واقعی صنعت خودرو

ویلیام دورانت به تازگی جنرال موتورز را تأسیس کرده بود

جنرال موتورز و بیوک، فورد و مدل تی، دنیا برای همیشه تغییر کرد. روز 9 مهر ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 1 اکتبر در سال 1908 میلادی، روز بزرگی در صنعت رو به رشد خودرو بود. در فلینت (Flint) میشیگان، ویلیام دورانت (William Durant) به تازگی جنرال موتورز (General Motors) را تأسیس کرده بود و قصد داشت یک شرکت هلدینگ برای منافع و سهام مختلف خودرو باشد.

رویدادهای تاریخساز صنت خودرو

شرکت فورد موتور نخستین خودروی مدل تی را تولید کرد و دنیا برای همیشه تغییر کرد

در روز 9 مهر ماه در سال 1287 خورشیدی برابر با روز 1 اکتبر در سال 1908 میلادی، شرکت جدید او اولین ملک خود را به نام بیوک (Buick) به دست آورد. در همان روز، در حدود 70 مایلی (112.6 کیلومتری) جنوب شرقی فلینت، در شهر پررونق دیترویت (Detroit)، شرکت فورد موتور (Ford Motor Company) نخستین خودروی مدل تی (Model T) ساخت خود را تولید کرد. دنیا برای همیشه تغییر کرد. یک ماه پس از اینکه بیوک زیر چتر جنرال موتورز منتقل کرد، دورانت اولدزموبیل (Oldsmobile) را خریداری کرد. زمانی که هنری فورد (Henry Ford) خودروی مدل تی، را منتشر کرد، در بحبوحه نبرد دادگاه در مورد نقض حق ثبت اختراع بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *