قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خودروی تراست 2، رکورد جدیدی را در سرعت زمین ثبت کرد

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

خودروی تراست 2، رکورد جدیدی را در سرعت زمین ثبت کرد. اگر خود را در روز 12 مهر ماه در سال 1362 خورشیدی برابر با روز 4 اکتبر در سال 1983 میلادی، در صحرای بلک راک (یا صخره سیاه) در نوادا بیابید، خود را در بورسنگ من پیدا نمی‌کنید. با این وجود، شما شاهد شکستن رکورد سرعت زمینی توسط ریچارد نوبل با رانندگی خودروی تراست 2، یک خودروی جت پیشران که توسط جان آکروید بریتانیایی طراحی شده بود، بودید. خودروی تراست 2، یک خودروی جت پیشران که جان آکروید آن را بسیار حرفه ای طراحی کرده بود، وسیله نقلیه ای بود که به حداکثر سرعت 650.88 مایل در ساعت (1047.266 کیلومتر بر ساعت) رسید، اما رکورد 633.468 مایل در ساعت (1019.25 کیلمتر بر ساعت) را نیز داشت، زیرا میانگین دو راندن آن در فاصله یک ساعت از یکدیگر بود. امروزه خودرو در موزه کاونتری ترانسپورت در کاونتری انگلستان قرار دارند.

شکستن رکورد سرعت زمینی

تراست 2  یک خودروی جت پیشران بود که توسط جان آکروید طراحی شده بود

خودروی تراست 2، رکورد جدیدی را در سرعت زمین ثبت کرد. اگر خود را در روز 12 مهر ماه در سال 1362 خورشیدی برابر با روز 4 اکتبر در سال 1983 میلادی، در صحرای بلک راک (Black Rock Desert) (یا صخره سیاه) در نوادا (Nevada) بیابید، خود را در بورسنگ من (Burning Man) پیدا نمی‌کنید. با این وجود، شما شاهد شکستن رکورد سرعت زمینی توسط ریچارد نوبل (Richard Noble) با رانندگی خودروی تراست 2 (Thrust 2)، یک خودروی جت پیشران که توسط جان آکروید (John Ackroyd) بریتانیایی طراحی شده بود، بودید.

خودروی تراست 2

امروزه خودرو در موزه کاونتری ترانسپورت در کاونتری انگلستان قرار دارد

خودروی تراست 2، یک خودروی جت پیشران که جان آکروید آن را بسیار حرفه ای طراحی کرده بود، وسیله نقلیه ای بود که به حداکثر سرعت 650.88 مایل در ساعت (1047.266 کیلومتر بر ساعت) رسید، اما رکورد 633.468 مایل در ساعت (1019.25 کیلمتر بر ساعت) را نیز داشت، زیرا میانگین دو راندن آن در فاصله یک ساعت از یکدیگر بود. امروزه خودرو در موزه کاونتری ترانسپورت (Coventry Transport Museum) در کاونتری انگلستان قرار دارد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *