قطعات خودرو

تاریخ خودرو : خودروی مفهومی دوزنبرگ رونمایی شد

خبری جالب بود : خودروی مفهومی دوزنبرگ رونمایی شد. به عنوان یکی از تاثیرگذارترین خودروسازان لوکس دهه 1300ش (دهه 1920 م) به نظر می رسید که هیچ چیز نمی توانست شرکت خودروسازی دوزنبرگ (Duesenberg) را پایین بیاورد. سپس رکود بزرگ، رخ داد. با قیمت خودروهای آنها که پنج برابر قیمت خانه های معمولی بود دیگر فقط مسئله زمان بود تا پایان کار آنها برسد. با این وجود، دوزنبرگ نامی است که فراموش کردن آن سخت است، به خصوص اگر نام خود شما باشد. در اوایل دهه 1340 (دهه 1960 م) فرد «فریتز» دوزنبرگ، پسر آگوست دوزنبرگ (August Duesenberg) یکی از بنیانگذاران شرکت، با غول املاک شریک شد تا برندی که روزگاری پر زرق و برق بود را بازگرداند. آنها در روز 8 فروردین ماه در سال 1345 خورشیدی برابر با روز 28 مارس در سال 1966 میلادی، در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی، ثمره تلاش ‌های خود، خودروی شگفت انگیز دوزنبرگ مدل دی مدل سال 1345 ش (1966 م) را برای عموم مردم رونمایی کردند. اگرچه خودروی دوزنبرگ مدل دی هرگز در شمار بالا و تعداد زیادی راه خود را به خیابان ها پیدا نکرد، اما تأثیر آن را می توان در طراحی های خودروهای نئوکلاسیک اواخر دهه 1340 ش (دهه 1960 م) و دهه 1350 ش (دهه 1970 م) مشاهده کرد.

شرکت خودروسازی دوزنبرگ

از تاثیرگذارترین خودروسازان لوکس که هیچ چیز نمی توانست آن را پایین بیاورد

خبری جالب بود : خودروی مفهومی دوزنبرگ رونمایی شد. به عنوان یکی از تاثیرگذارترین خودروسازان لوکس دهه 1300ش (دهه 1920 م) به نظر می رسید که هیچ چیز نمی توانست شرکت خودروسازی دوزنبرگ (Duesenberg) را پایین بیاورد. سپس رکود بزرگ، رخ داد. با قیمت خودروهای آنها که پنج برابر قیمت خانه های معمولی بود دیگر فقط مسئله زمان بود تا پایان کار آنها برسد.

 

آخرین خودرو دوزنبرگ

دوزنبرگ نامی است که فراموش کردن آن سخت است

آخرین خودرو در سال 1316 ش (1937 م) از خط خارج شد، اما خریدار آن به دلیل حبس طولانی مدت در یک زندان آلمان، خودرو را تا سال 1319 ش (1940 م) تحویل نگرفت. این یک داستان برای یک روز متفاوت است. با این وجود، دوزنبرگ نامی است که فراموش کردن آن سخت است، به خصوص اگر نام خود شما باشد.

شراکت غول ها

فرد «فریتز» دوزنبرگ و فرد جی. مک مانیس جونیور شریک شدند

در اوایل دهه 1340 (دهه 1960 م) فرد «فریتز» دوزنبرگ (Fred “Fritz” Duesenberg)، پسر آگوست دوزنبرگ (August Duesenberg) یکی از بنیانگذاران شرکت، با غول املاک شریک شد تا برندی که روزگاری پر زرق و برق بود را بازگرداند.

سرمایه اولیه

آنها با وعده پنج میلیون دلاری سرمایه اولیه، دست به کار شدند

با وعده پنج میلیون دلاری سرمایه اولیه، این دو شریک دست به کار شدند. آنها در روز 8 فروردین ماه در سال 1345 خورشیدی برابر با روز 28 مارس در سال 1966 میلادی، در ایندیاناپولیس موتور اسپیدوی (Indianapolis Motor Speedway)، ثمره تلاش ‌های خود، خودروی فوق ‌العاده شگفت انگیز دوزنبرگ مدل دی (Duesenberg Model D) مدل سال 1345 ش (1966 م) را برای عموم مردم رونمایی کردند. اگرچه خودروی دوزنبرگ مدل دی هرگز در شمار بالا و تعداد زیادی راه خود را به خیابان ها پیدا نکرد، اما تأثیر آن را می توان در طراحی های خودروهای نئوکلاسیک اواخر دهه 1340 ش (دهه 1960 م) و دهه 1350 ش (دهه 1970 م) مشاهده کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *