قطعات خودرو

تاریخ خودرو : رانسوم ای اولدز بنیانگذار اولدزموبیل، به دنیا آمد

رانسوم ای اولدز بنیانگذار اولدزموبیل، به دنیا آمد. رانسوم ای اولدز، بنیانگذار اولدزموبیل، در روز 14 خرداد ماه در سال 1243 خورشیدی برابر با روز 3 ژوئن در سال 1864 میلادی، در ژنو اوهایو به دنیا آمد. او ابتدا شرکت وسایل نقلیه موتوری اولدز را در لنسینگ میشیگان، در روز 31 مرداد ماه در سال 1276 خورشیدی برابر با روز 21 اوت (آگوست) در سال 1897 میلادی، تأسیس کرد. اولدز تا سال 1280 ش (1901 م) یازده نمونه اولیه خودرو تولید کرد که دستکم یکی از آنها با بنزین، یکی با برق و دیگری با بخار نیرو می گرفت. شوربختانه، آتش سوزی کارخانه را با خاک یکسان کرد. با این وجود، بیش از سیصد سفارش برای این خودروها پیش از وقوع آتش سوزی ثبت شده بود. رانسوم ای اولدز در سال 1284 ش (1905 م) شرکت را ترک کرد و شرکت خودروسازی آر ای او، را در لنسینگ میشیگان تأسیس کرد. جایی که سرانجام در آنجا درگذشت.

آغاز رانسوم ای اولدز و اولدزموبیل

اولدز ابتدا شرکت وسایل نقلیه موتوری اولدز را تأسیس کرد

رانسوم ای اولدز بنیانگذار اولدزموبیل، به دنیا آمد. رانسوم ای اولدز (Ransom E Olds)، بنیانگذار اولدزموبیل، در روز 14 خرداد ماه در سال 1243 خورشیدی برابر با روز 3 ژوئن در سال 1864 میلادی، در ژنو (Geneva) اوهایو به دنیا آمد. او ابتدا شرکت وسایل نقلیه موتوری اولدز (Olds Motor Vehicle Company) را در لنسینگ (Lansing) میشیگان، در روز 31 مرداد ماه در سال 1276 خورشیدی برابر با روز 21 اوت (آگوست) در سال 1897 میلادی، تأسیس کرد.

یازده نمونه اولیه خودروسازی اولدزموبیل

بیش از سیصد سفارش برای خودروها پیش از وقوع آتش سوزی ثبت شده بود

شرکت خودروسازی اولدزموبیل تا سال 1280 ش (1901 م) یازده نمونه اولیه خودرو تولید کرد که دستکم یکی از آنها با بنزین، یکی با برق و دیگری با بخار نیرو می گرفت. شوربختانه، آتش سوزی کارخانه را به خاک و خون کشید. با این وجود، بیش از سیصد سفارش برای این خودروها پیش از وقوع آتش سوزی ثبت شده بود.

رانسوم ای اولدز و شرکت خودروسازی آر ای او

رانسوم ای اولدز شرکت خودروسازی آر ای او، را در میشیگان تأسیس کرد

رانسوم ای اولدز در سال 1284 ش (1905 م) شرکت را ترک کرد و شرکت خودروسازی آر ای او (REO)، را در لنسینگ میشیگان تأسیس کرد. جایی که سرانجام در آنجا درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *