قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی بنتلی تأسیس شد

والتر اونز بنتلی در حین بازدید از کارخانه خودروسازی دی اف پی فرانسه متوجه یک وزنه کاغذ آلومینیومی شد و به این فکر افتاد که از همان ماده برای تولید سیلندرهای سبک تر استفاده کند. والتر بنتلی این ایده را به کارخانه خود در شمال لندن برد و شروع به تولید آن محصول کرد. موفقیت او در تولید منجر به تأسیس شرکت خودروسازی بنتلی در روز 27 دی ماه در سال 1297 خورشیدی برابر با 18 ژانویه در سال 1919 میلادی، شد.

آغاز رویای شرکت خودروسازی بنتلی

موفقیت والتر اونز بنتلی منجر به تأسیس بنتلی موتورز شد

والتر اونز بنتلی (Walter Owens Bentley) در حین بازدید از کارخانه خودروسازی دی اف پی (DFP) فرانسه متوجه یک وزنه کاغذ آلومینیومی شد و به این فکر افتاد که از همان ماده برای تولید سیلندرهای سبک تر استفاده کند. دابلیو.او (W.O) نامی که والتر اونز بنتلی همانگونه شناخته می شد، این ایده را به کارخانه خود در شمال لندن برد و در طول جنگ بزرگ شروع به تولید آن محصول برای هواپیمای سوپویت کمل (Sopwith Camel) کرد. موفقیت او در تولید منجر به تأسیس شرکت خودروسازی بنتلی یعنی بنتلی موتورز لیمیتد (Bentley Motors Limited) در روز 27 دی ماه در سال 1297 خورشیدی برابر با 18 ژانویه در سال 1919 میلادی، شد.

نخستین خودرو بنتلی

نخستین خودرو بنتلی در شهریور ماه سال 1300 خورشیدی / شمسی برابر با سپتامبر سال 1921 میلادی، تحویل داده شد

نخستین خودرو و وسیله نقلیه والتر اونز بنتلی در شهریور ماه سال 1300 خورشیدی / شمسی برابر با سپتامبر سال 1921 میلادی، تحویل داده شد و دارای یک موتور ابتکاری 4 سوپاپ در هر سیلندر بود که توسط کلایو گالوپ (Clive Gallop) طراحی شده بود.

نخستین مسابقات بنتلی

یک خودروی بنتلی برنده مسابقات 24 ساعته لمانز شد

به زودی بنتلی ها در تپه نوردی و مسابقه در بروکلندز مسیرها را پیمودند. در برخی از نخستین رقابت‌های بزرگ برندها، یک خودروی بنتلی در مسابقات سال 1301 ش (1922 م) ایندیاناپولیس 500 در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و سال بعد برنده مسابقات 24 ساعته لمانز شد. پیروزی دوم، پشتوانه مالی مناسبی را برای کسب و کار شرکت بنتلی از طرف کاپیتان وولف بارناتو (Woolf Barnato) تضمین کرد.

روتق بنتلی

وولف به طور مداوم پول برای بنتلی سرازیر کرد

وولف (Woolf) راننده مسابقه‌ای بریتانیایی و سرمایه‌دار بزرگ، عاشق بنتلی شد. وولف در سال 1304 ش (1925 م) کسب و کار بنتلی را تصاحب کرد و به طور مداوم پول به سود نام تجاری شرکت سرازیر کرد. این امر به دابلیو.او. بنتلی اجازه داد تا برای طراحی عصر جدیدی از خودرو های مسابقه ای بنتلی، و همچنین کار بر روی پروژه حیوان خانگی وولف که یک بنتلی دمنده 4 و نیم لیتری بود، امکان تازه ای داشته باشد.

بردهای بنتلی

وولف وارد مسابقات 24 ساعته لمانز شد و با خودروی بنتلی برنده شد

در حالی که آنها هنوز در پیست غیرقابل اعتماد بودند، در سال های 1307 و 1308 و 1309 ش (1928 و 1929 و 1930 م) وولف وارد مسابقات 24 ساعته لمانز شد و با خودروی بنتلی برنده شد. او تا به امروز تنها راننده ای است که نسبت برد به شروع ها در لمانز برایش بسیار عالی است. این رکورد برای کسانی است که بیش از یک بار مسابقه می دهند.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *