قطعات خودرو

تاریخ خودرو : شکوه فورد تاندربرد

شکوه فورد تاندربرد به پایان رسید. آخرین دستگاه خودروی فورد ­تاندربرد در روز 10 تیر ماه در سال 1384 خورشیدی برابر با روز 1 ژوئیه در سال 2005 میلادی، از خط مونتاژ کارخانه فورد در میشیگان آمریکا خارج شد و تولید آن متوقف گردید. خودروی فورد­تاندربرد که پس از جنگ ­جهانی­ دوم، در قامت رقیبی برای خودروی شورولت­ کوروِت ساخته ­شده بود، به ­عنوان یک خودروی شخصی لوکس معروف و محبوب شد. هنگامی که در سال 1334 ش (1955 م) فورد­ تاندربرد برای نخستین­ بار به بازار عرضه شد، چهارده هزار دستگاه از آن فروش رفت، در­حالی­ که فقط هفتصد دستگاه از شورولت­ کوروِت فروخته شد. خودروی فورد ­تاندربرد در دهه ­های بعد، تغییرات زیادی را پشت­ سر گذاشت. نمونه ­ای از این تغییرات در سال 1337 ش (1958 م) بود که ظرفیت سرنشینان آن از دو­ نفر به چهار نفر افزایش پیدا کرد. فورد در سال 1381 ش (2002 م)، برای پاسخگویی به حس نوستالوژی مشتریان و خریداران محصولاتش، مدلی از فورد­ تاندربرد را تولید کرد که با کارکردی مدرن و نوین، ­بازطراحی و نوسازی شده­ بود. استقبال از فورد­تاندربرد جدید و فروش ­­­اولیه آن امیدوار کننده بود، اما آن تب­ و­ تاب­ ها نیز فروکش کرد و همین امر منجر به توقف تولید آن شد. 

آغاز ماجرا : خودروی فورد ­تاندربرد

آخرین دستگاه فورد­تاندربرد از خط مونتاژ کارخانه فورد در میشیگان آمریکا خارج شد و تولید آن متوقف گردید

شکوه فورد تاندربرد به پایان رسید. آخرین دستگاه خودروی فورد ­تاندربرد (Ford Thunderbird) در روز 10 تیر ماه در سال 1384 خورشیدی برابر با روز 1 ژوئیه در سال 2005 میلادی، از خط مونتاژ کارخانه فورد (Ford) در میشیگان آمریکا خارج شد و تولید آن متوقف گردید. خودروی فورد­تاندربرد که پس از جنگ ­جهانی­ دوم، در قامت رقیبی برای خودروی شورولت­ کوروِت (Chevrolet Corvette) ساخته ­شده بود، به ­عنوان یک خودروی شخصی لوکس معروف و محبوب شد.

نخستین­ فورد ­تاندربرد

هنگامی که فورد­ تاندربرد برای نخستین­ بار به بازار عرضه شد، چهارده هزار دستگاه از آن فروش رفت

هنگامی که در سال 1334 ش (1955 م) فورد­ تاندربرد برای نخستین­ بار به بازار عرضه شد، چهارده هزار دستگاه از آن فروش رفت، در­حالی­ که فقط هفتصد دستگاه از شورولت­ کوروِت فروخته شد.

دهه ­ها با فورد ­تاندربرد

خودروی فورد­ تاندربرد در دهه ­های بعد، تغییرات زیادی را پشت­ سر گذاشت

خودروی فورد ­تاندربرد در دهه ­های بعد، تغییرات زیادی را پشت­ سر گذاشت. نمونه ­ای از این تغییرات در سال 1337 ش (1958 م) بود که ظرفیت سرنشینان آن از دو­ نفر به چهار نفر افزایش پیدا کرد. فورد در سال 1381 ش (2002 م)، برای پاسخگویی به حس نوستالوژی مشتریان و خریداران محصولاتش، مدلی از فورد­ تاندربرد را تولید کرد که با کارکردی مدرن و نوین، ­بازطراحی و نوسازی شده­ بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *