قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فاجعه تراموای شیکاگو سی و سه کشته برجای گذاشت

فاجعه تراموای شیکاگو سی و سه کشته برجای گذاشت. تراژدی در روز 4 خرداد ماه در سال 1329 خورشیدی برابر با روز 25 می در سال 1950 میلادی، در خیابان های شیکاگو رخ داد، زمانی که سی و سه نفر در یکی از مرگبارترین حوادث حمل و نقل عمومی در تاریخ ایالات متحده آمریکا تا به امروز جان باختند. این اتفاق زمانی رخ داد که یک تراموا یا قطار شهری “گرین هورنت” متعلق به اداره حمل و نقل شیکاگو با یک کامیون برخورد کرد که پیامد وحشتناک آن سی و سه جان­باخته و بیش از سی زخمی بود. پل منینگ، راننده گرین هورنت، در حال هدایت تراموا  بود که راهنما و پرچمداری که در حال منحرف کردن واگن های برقی از زیرگذر سیل زده بود، را یا نادیده گرفت یا ندید. سیلی که به دلیل باران شدید شب پیش رخ داد، مسیرها را غیرقابل عبور کرده بود. هر دو راننده یعنی پل منینگ راننده تراموا و مل ویلسون راننده کامیون سوخت، در این برخورد جان خود را از دست دادند. امری که نتیجه گیری در مورد اینکه چرا منینگ، سیگنال هشدار پرچمدار را از دست داده و یا ندیده است، را دشوار می کند. بلافاصله پس از حادثه، مقامات شیکاگو شروع به جایگزینی ترامواها با اتوبوس ها کردند. آخرین بهره وری از ترامواهای گرین هورنت سال 1337 ش (1958 م) انجام شد.

آغاز تراژدی وحشتناک

سی و سه نفر در یکی از مرگبارترین حوادث حمل و نقل عمومی در تاریخ ایالات متحده آمریکا، جان باختند

فاجعه تراموای شیکاگو سی و سه کشته برجای گذاشت. تراژدی در روز 4 خرداد ماه در سال 1329 خورشیدی برابر با روز 25 می در سال 1950 میلادی، در خیابان های شیکاگو رخ داد، زمانی که سی و سه نفر در یکی از مرگبارترین حوادث حمل و نقل عمومی در تاریخ ایالات متحده آمریکا تا به امروز جان باختند. این اتفاق زمانی رخ داد که یک تراموا یا قطار شهری “گرین هورنت” (Green Hornet) متعلق به اداره حمل و نقل شیکاگو (Chicago Transit Authority) با یک کامیون برخورد کرد که پیامد وحشتناک آن سی و سه جان­باخته و بیش از سی زخمی بود.

نادیده گرفتن یا ندیدن ؟؟

سیلی که به دلیل باران شدید شب پیش رخ داد، مسیرها را غیرقابل عبور کرده بود

پل منینگ (Paul Manning)، راننده گرین هورنت، در حال هدایت تراموا یا قطار شهری بود که راهنما و پرچمداری که در حال منحرف کردن واگن های برقی از زیرگذر سیل زده بود، را یا نادیده گرفت یا ندید. سیلی که به دلیل باران شدید شب پیش رخ داد، مسیرها را غیرقابل عبور کرده بود.

مرگ تلخ دو راننده

هر دو راننده در این برخورد جان خود را از دست دادند

هر دو راننده یعنی پل منینگ راننده تراموا و مل ویلسون (Mel Wilson) راننده کامیون سوخت، در این برخورد جان خود را از دست دادند. امری که نتیجه گیری در مورد اینکه چرا منینگ، سیگنال هشدار پرچمدار را از دست داده و یا ندیده است، را دشوار می کند. بلافاصله پس از حادثه، مقامات شیکاگو شروع به جایگزینی ترامواها با اتوبوس ها کردند. آخرین بهره وری از ترامواهای گرین هورنت سال 1337 ش (1958 م) انجام شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *