قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فروریختن پل وست گیت

فروریختن پل وست گیت. در روز 23 مهر ماه در سال 1349 خورشیدی برابر با روز 15 اکتبر در سال 1970 میلادی، در طول دومین سال ساخت و ساز پل وست گیت در ملبورن استرالیا، بخشی از پل به رودخانه یارا و زمین های گلی زیر آن فرو ریخت و سی و پنج کارگر کشته شدند. این تراژدی بزرگترین تلفات جانی در هر حادثه صنعتی در تاریخ استرالیا تا به امروز است. بسیاری از کارگرانی که جان خود را از دست دادند در کلبه های کارگری زیر زمین له شدند، در حالی که برخی دیگر از دهانه به هنگام سقوط از ارتفاع 165 فوتی (50.29 متری) سقوط کردند. یک کمیسیون سلطنتی که برای یافتن علت ریزش پل وست گیت تشکیل شده بود، یافته‌های خود را، منتشر کرد. این گزارش به دو نقص اشاره کرد: طراحی ساختاری طراحان شرکت فریمن فاکس اند پارتنرز، و روش غیرمعمول ساخت و ساز توسط ورد سرویس اند کانستراکشن، پیمانکاران اصلی پروژه. این پل در نهایت در سال 1357 ش / 1978 م، پس از ده سال ساخت، تکمیل شد.

آغاز ماجرای تلخ پل وست گیت

بخشی از پل به رودخانه یارا و زمین های زیر آن فرو ریخت و سی و پنج کارگر کشته شدند

فروریختن پل وست گیت. در روز 23 مهر ماه در سال 1349 خورشیدی برابر با روز 15 اکتبر در سال 1970 میلادی، در طول دومین سال ساخت و ساز پل وست گیت (West Gate Bridge) در ملبورن (Melbourne) استرالیا، بخشی از پل به رودخانه یارا (Yarra River) و زمین های گلی زیر آن فرو ریخت و سی و پنج کارگر کشته شدند. این تراژدی بزرگترین تلفات جانی در هر حادثه صنعتی در تاریخ استرالیا تا به امروز است. بسیاری از کارگرانی که جان خود را از دست دادند در کلبه های کارگری زیر زمین له شدند، در حالی که برخی دیگر از دهانه به هنگام سقوط از ارتفاع 165 فوتی (50.29 متری) سقوط کردند.

دو نقص در طراحی ساختار پل

یک کمیسیون برای یافتن علت ریزش پل وست گیت تشکیل شد

یک کمیسیون سلطنتی که برای یافتن علت ریزش پل وست گیت تشکیل شده بود، یافته‌های خود را، منتشر کرد. این گزارش به دو نقص اشاره کرد: طراحی ساختاری طراحان شرکت فریمن فاکس اند پارتنرز (Freeman Fox & Partners)، و روش غیرمعمول ساخت و ساز توسط ورد سرویس اند کانستراکشن (World Services and Construction)، پیمانکاران اصلی پروژه. این پل در نهایت در سال 1357 ش / 1978 م، پس از ده سال ساخت، تکمیل شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *