قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فلیس بونتو در جریان مسابقه کاررا پان آمریکن درگذشت

فلیس بونتو در جریان مسابقه کاررا پان آمریکن درگذشت. فلیس بونتو، متولد 1382 ش / 1903 م، علیرغم شروع دیرهنگام در مسابقات اتومبیلرانی، ثابت کرد که در صندلی راننده یک وزنه و نیرو است. در حالی که او تجربه اولیه در موتورسیکلت را به دست آورد، در سن بیست و هشت سالگی بود که به راننده چهارچرخ تبدیل شد. در سال 1312 ش / 1933 م، او با کسب مقام سوم در گرن پریمیو دی مونزا خود را در نقشه قرار داد. بونتو علیرغم اینکه در اوایل زندگی حرفه ای خود توسط مرگ احاطه شده بود، به مسابقه دادن ادامه داد. متأسفانه او نیز در نهایت پشت فرمان جان باخت. فلیس بونتو در فصل مسابقه ای 1332 ش / 1953 م، به دلیل سبک رانندگی قوی و خشمگینش لقب دزد دریایی (The Pirate) را به خود اختصاص داد. متأسفانه، آن فصل آخرین فصل او بود. در سال 1332 ش / 1953 م، در مسابقات 24 ساعته لمانز مقام دوم را به دست آورد. آخرین رویداد او کاررا پان­آمریکن  مکزیک بود. بونتتو با رانندگی لانچیا دی 24 در مرحله اولیه مسابقه پیروز شد. فلیس بونتو هنوز پیشرو بود که با یک خانه در سیلائو تصادف کرد، تصادفی که تصادفی که در روز 30 آبان ماه در سال 1332 خورشیدی / شمسی برابر با روز 21 نوامبر در سال 1953 میلادی، در پنجاه سالگی جان او را گرفت.

آغاز فلیس بونتو

فلیس بونتو علیرغم شروع دیرهنگام در مسابقات اتومبیلرانی، ثابت کرد که یک راننده قوی است

فلیس بونتو در جریان مسابقه کاررا پان آمریکن درگذشت. فلیس بونتو (Felice Bonetto)، متولد 1382 ش / 1903 م، علیرغم شروع دیرهنگام در مسابقات اتومبیلرانی، ثابت کرد که در صندلی راننده یک وزنه و نیرو است. در حالی که او تجربه اولیه در موتورسیکلت را به دست آورد، در سن بیست و هشت سالگی بود که به راننده چهارچرخ تبدیل شد. در سال 1312 ش / 1933 م، او با کسب مقام سوم در گرن پریمیو دی مونزا (Gran Premio di Monza) خود را در نقشه قرار داد. بونتو علیرغم اینکه در اوایل زندگی حرفه ای خود توسط مرگ احاطه شده بود، به مسابقه دادن ادامه داد. متأسفانه او نیز در نهایت پشت فرمان جان باخت.

مرگی دردناک و پایان بونتو 

فلیس بونتو به دلیل سبک رانندگی قوی و خشمگینش لقب دزد دریایی را به خود اختصاص داد

فلیس بونتو در فصل مسابقه ای 1332 ش / 1953 م، به دلیل سبک رانندگی قوی و خشمگینش لقب دزد دریایی (The Pirate) را به خود اختصاص داد. متأسفانه، آن فصل آخرین فصل او بود. در سال 1332 ش / 1953 م، در مسابقات 24 ساعته لمانز (24 Hours of Le Mans) مقام دوم را به دست آورد. آخرین رویداد او کاررا پان­آمریکن (Carrera Panamericana) مکزیک (Mexico) بود. بونتتو با رانندگی لانچیا دی 24 (Lancia D24) در مرحله اولیه مسابقه پیروز شد. فلیس بونتو هنوز پیشرو بود که با یک خانه در سیلائو (Silao) تصادف کرد، تصادفی که تصادفی که در روز 30 آبان ماه در سال 1332 خورشیدی برابر با روز 21 نوامبر در سال 1953 میلادی، در پنجاه سالگی جان او را گرفت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *