قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فورد پایان خودروی ادسل را اعلام کرد

فورد پایان خودروی ادسل را اعلام کرد. پول بسیار زیاد. تبلیغات بیش از حد. خیلی از همان چیزهای قدیمی. ادسل که برای سوار شدن در کنار مرکوری بین فورد و خط مجلل لینکلن، طراحی شده بود، با انتظارات زیادی معرفی شد. علیرغم تمام زرق و برق ها و جذابیت ها، از جمله یک ساعت برنامه تلویزیونی با حضور افراد مشهور آن دوران، این خودرو نتوانست به آن هدف و مرز انتظارات برسد. مطبوعات و مردم به سرعت از آن چشم پوشی کردند، بسیاری از جلوپنجره عمودی عجیب و غریب آن غافلگیر شدند. خودروهای ادسل جدا از قسمت جلوی ستونی آنها، با به اشتراک گذاشتن قطعات تزیینی و مکانیکی متعدد با سایر مدل‌های فورد، کار چندانی برای متمایز شدن انجام نداد. ده سال توسعه و دویست و پنجاه میلیون دلار صرف برنامه ریزی، بازاریابی، تولید و توزیع، برای فورد چیزی جز شکست مالی ایجاد نکرد. فورد اعلام کرد که تولید ادسل در روز 27 آبان ماه در سال 1338 خورشیدی برابر با روز 19 نوامبر در سال 1959 میلادی، متوقف می شود.

آغاز خودروی ادسل

علیرغم تمام زرق و برق و جذابیت ها خودروی ادسل نتوانست به هدف برسد

فورد پایان خودروی ادسل را اعلام کرد. پول بسیار زیاد. تبلیغات بیش از حد. خیلی از همان چیزهای قدیمی. ادسل (Edsel) که برای سوار شدن در کنار مرکوری (Mercury) بین فورد (Ford) و خط مجلل لینکلن (Lincoln) آن، طراحی شده بود، با انتظارات زیادی معرفی شد. علیرغم تمام زرق و برق ها و جذابیت ها، از جمله یک ساعت برنامه تلویزیونی با حضور افراد مشهور آن دوران، این خودرو نتوانست به آن هدف و مرز انتظارات برسد. مطبوعات و مردم به سرعت از آن چشم پوشی کردند، بسیاری از جلوپنجره عمودی عجیب و غریب آن غافلگیر شدند.

فورد پایان خودروی ادسل

خودروهای ادسل کار چندانی برای متمایز شدن انجام نداد

خودروهای ادسل جدا از قسمت جلوی ستونی آنها، با به اشتراک گذاشتن قطعات تزیینی و مکانیکی متعدد با سایر مدل‌های فورد، کار چندانی برای متمایز شدن انجام نداد. ده سال توسعه و دویست و پنجاه میلیون دلار صرف برنامه ریزی، بازاریابی، تولید و توزیع، برای فورد چیزی جز شکست مالی ایجاد نکرد. فورد اعلام کرد که تولید ادسل در روز 27 آبان ماه در سال 1338 خورشیدی برابر با روز 19 نوامبر در سال 1959 میلادی، متوقف می شود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *