قطعات خودرو

تاریخ خودرو : فولکس واگن تیپ 2 به فروش می رسد

بن پون (Ben Pon) ممکن است نامی آشنا نباشد، اما برای معرفی خودروی فولکس واگن تیپ 2 (VW Type 2) که برای نخستین بار در روز 17 اسفند ماه در سال 1328 خورشیدی برابر با روز 8 مارس در سال 1950 میلادی، برای فروش عرضه شد، شهرت و اعتباری ویژه کسب کرده است. پون از ولفسبورگ بازدید کرد و قصد داشت خودروی فولکس واگن بیتل را به هلند وارد کند. پون با درک نیاز به وسیله نقلیه و خودرویی بزرگتر، اتوبوس کوچکی را طراحی کرد که از همان قاب و کف خودروی فولکس واگن بیتل استفاده می کرد. بن پون ایده خود را به مدیران ارشد شرکت خودروسازی فولکس واگن رساند و مهندسان ارشد شرکت خودروسازی ایده را بیشتر توسعه دادند و فولکس واگن تیپ 2 (VW Type 2)  متولد شد. فولکس واگن تیپ 2، میزبان سبک های بدنه متعددی از جمله ون ها و کامیون ها بود.

آغاز بن پون : یک مخترع باهوش

بن پون برای طراحی و معرفی خودروی تیپ 2، شهرت و اعتباری ویژه کسب کرده است

بن پون (Ben Pon) ممکن است نامی آشنا نباشد، اما برای طراحی و معرفی خودروی فولکس واگن تیپ 2 (VW Type 2) که برای نخستین بار در روز 17 اسفند ماه در سال 1328 خورشیدی برابر با روز 8 مارس در سال 1950 میلادی، برای فروش عرضه شد، شهرت و اعتباری ویژه کسب کرده است.

بن پون در ولفسبورگ

بن پون اتوبوس کوچکی را طراحی کرد که از همان چهارچوب خودروی فولکس واگن بیتل استفاده می کرد

بن پون در سال 1325 ش (1946 م) از ولفسبورگ بازدید کرد و قصد داشت خودروی فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) را پس از اینکه تولید آن مجدداً پس از جنگ جهانی دوم شروع  شده بود به هلند وارد کند. بن پون با درک نیاز به وسیله نقلیه و خودرویی بزرگتر، اتوبوس کوچکی را طراحی کرد که از همان چهارچوب و قاب و کف خودروی فولکس واگن بیتل استفاده می کرد.

ایده بن پون در مرکز توجه

مهندسان ارشد شرکت خودروسازی فولکس واگن ایده بن پون را بیشتر توسعه دادند و خودروی تیپ 2 را ساختند

بن پون ایده خود را به مدیران ارشد شرکت خودروسازی فولکس واگن رساند و جرقه وسوسه تازه ای را برانگیخت. مهندسان ارشد شرکت خودروسازی فولکس واگن این ایده را بیشتر توسعه دادند و خودروی فولکس واگن تیپ 2 (VW Type 2)  متولد شد.

پایانی بر تاریخ : آخرین دستگاه

فولکس واگن تیپ 2، میزبان سبک های بدنه متعددی از جمله ون ها و کامیون ها بود

فولکس واگن تیپ 2، میزبان سبک های بدنه متعددی از جمله ون ها و کامیون ها بود. همچنین به عنوان خودرویی حمل و نقل کننده یا ترابری کننده شناخته گردید و معروف شد. آخرین دستگاه از فولکس واگن تیپ 2، در سال 1392 ش (2013 م)، یک کارخانه تولید در برزیل را ترک کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *