قطعات خودرو

تاریخ خودرو : لوئیجی فاجولی، پیرترین راننده برنده فرمول یک

لوئیجی فاجولی، پیرترین راننده برنده فرمول یک متولد شد. لوئیجی فاجولی، مسن‌ترین راننده‌ای که تاکنون در مسابقات فرمول یک برنده شده است، در روز 19 خرداد ماه در سال 1277 خورشیدی برابر با روز 9 ژوئن در سال 1898 میلادی، در اوسیمو ایتالیا به دنیا آمد. لوئیجی فاجولی در جوانی پس از ورود به تپه نوردی و مسابقات اتومبیلرانی اسپورت، استعداد رانندگی خود را کشف کرد. او در رتبه ‌ها و رنکینگ ها صعود کرد و مسابقات جایزه بزرگ را در سال 1305 ش (1926 م) آغاز کرد. موفقیت‌های مستمر لوئیجی فاجولی در پشت فرمان، سبب شد تا او در سال 1309 ش (1930 م) در پیست جایزه بزرگ برای مازراتی مسابقه دهد. سپس منزلت حرفه ‌ای اش اوج گرفت. فاجولی پیش از جنگ جهانی دوم با مشکلات جدی سلامتی روبرو شد که او را مجبور به توقف شرکت در مسابقات اتومبیلرانی کرد. با این حال، با بهبود وضعیت سلامتی‌اش، از این بازیکن پنجاه و دو ساله درخواست شد که به تیم فرمول یک آلفارومئو سال 1329 ش (1950 م) بپیوندد. سال بعد، فاجولی تنها در یک جایزه بزرگ در فرمول یک شرکت کرد، جایزه بزرگ فرانسه، که آخرین پیروزی او نیز بود و این افتخار را برای او به ارمغان آورد که مسن ترین فردی است که در مسابقات فرمول یک، برنده مسابقه شده است. سال بعد فاجولی بر اثر جراحات ناشی از تمرین برای مسابقه اتومبیلرانی اسپورت که قرار بود به عنوان جایزه بزرگ موناکو برگزار شود، درگذشت.

آغاز لوئیجی فاجولی

لوئیجی فاجولی، مسن‌ترین راننده‌ای که تاکنون در مسابقات فرمول یک برنده شده است

لوئیجی فاجولی، پیرترین راننده برنده فرمول یک متولد شد. لوئیجی فاجولی (Luigi Fagioli)، مسن‌ترین راننده‌ای که تاکنون در مسابقات فرمول یک (Formula One) برنده شده است، در روز 19 خرداد ماه در سال 1277 خورشیدی برابر با روز 9 ژوئن در سال 1898 میلادی، در اوسیمو (Osimo) ایتالیا به دنیا آمد. لوئیجی فاجولی در جوانی پس از ورود به تپه نوردی و مسابقات اتومبیلرانی اسپورت، استعداد رانندگی خود را کشف کرد. او در رتبه ‌ها و رنکینگ ها صعود کرد و مسابقات جایزه بزرگ (Grand Prix) را در سال 1305 ش (1926 م) آغاز کرد.

موفقیت‌های مستمر لوئیجی فاجولی

لوئیجی فاجولی در جایزه بزرگ های زیادی برنده شد

موفقیت‌های مستمر لوئیجی فاجولی در پشت فرمان، سبب شد تا او در سال 1309 ش (1930 م) در پیست جایزه بزرگ (Grand Prix Circuit) برای مازراتی (Maserati) مسابقه دهد. سپس منزلت حرفه ‌ای اش اوج گرفت.

پیش از جنگ جهانی دوم

فاجولی پیش از جنگ جهانی دوم با مشکلات جدی سلامتی روبرو شد

فاجولی پیش از جنگ جهانی دوم با مشکلات جدی سلامتی روبرو شد که او را مجبور به توقف شرکت در مسابقات اتومبیلرانی کرد. با این حال، با بهبود وضعیت سلامتی‌اش، از این بازیکن پنجاه و دو ساله درخواست شد که به تیم فرمول یک آلفارومئو (Alfa-Romeo) سال 1329 ش (1950 م) بپیوندد.

فاجولی و آخرین مسابقه جایزه بزرگ

نه تنها آخرین گرندپری فاجولی در دوران حرفه‌ای‌اش بود، بلکه آخرین پیروزی او نیز بود

سال بعد، فاجولی تنها در یک جایزه بزرگ در فرمول یک شرکت کرد، جایزه بزرگ فرانسه (French Grand Prix)، که آخرین پیروزی او نیز بود و این افتخار را برای او به ارمغان آورد که مسن ترین فردی است که در مسابقات فرمول یک، برنده مسابقه شده است.

پایان تلخ فاجولی

فاجولی بر اثر جراحات ناشی از تمرین برای مسابقه اتومبیلرانی درگذشت

سال بعد فاجولی بر اثر جراحات ناشی از تمرین برای مسابقه اتومبیلرانی اسپورت که قرار بود به عنوان جایزه بزرگ موناکو برگزار شود، درگذشت.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *