قطعات خودرو

تاریخ خودرو : لی یاکوکا به عنوان رئیس هیئت مدیره کرایسلر انتخاب شد

لی یاکوکا به عنوان رئیس هیئت مدیره کرایسلر انتخاب شد. لی آنتونی یاکوکا در روز 29 شهریور ماه در سال 1358 خورشیدی برابر با روز 20 سپتامبر در سال 1979 میلادی، ده ماه پس از پیوستن به شرکت به عنوان رئیس، به عنوان رئیس هیئت مدیره کرایسلر انتخاب شد. پیشینه لی در شرکت فورد موتور بود که او را به بالاترین جایگاه کرایسلر رساند. یاکوکا بیش از یک دهه پیش، در مقام نایب رئیس فورد در معرفی فورد موستانگ نقش اساسی داشت. یاکوکا از آنجایی که نیاز به خودروهای داخلی و کارآمد از نظر مصرف سوخت را پیش بینی کرد که منجر به توسعه پینتو شد. او در سال 1349 ش (1970 م) رئیس فورد شد اما هنری فورد دوم در سال 1357 ش (1978 م) بدون تشریفات، او را اخراج کرد. او این رویداد را به طرز فکرهای تجاری متفاوت خود با هنری فورد دوم نسبت داد. یاکوکا در سال 1371 ش (1992 م) به عنوان رئیس، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کرایسلر بازنشسته شد.

آغاز «لی» آنتونی یاکوکا

پیشینه لی در شرکت فورد موتور بود که او را به بالاترین جایگاه کرایسلر رساند

لی یاکوکا به عنوان رئیس هیئت مدیره کرایسلر انتخاب شد. لی آنتونی یاکوکا (Lee Anthony Iacocca) در روز 29 شهریور ماه در سال 1358 خورشیدی برابر با روز 20 سپتامبر در سال 1979 میلادی، ده ماه پس از پیوستن به شرکت به عنوان رئیس، به عنوان رئیس هیئت مدیره کرایسلر (Chrysler) انتخاب شد. پیشینه لی در شرکت فورد موتور (Ford Motor) بود که او را به بالاترین جایگاه کرایسلر رساند. یاکوکا بیش از یک دهه پیش، در مقام نایب رئیس فورد در معرفی فورد موستانگ (Ford Mustang) نقش اساسی داشت.

طرز فکرهای تجاری متفاوت

یاکوکا نیاز به خودروهای داخلی و کارآمد از نظر مصرف سوخت را پیش بینی کرد

یاکوکا از آنجایی که نیاز به خودروهای داخلی و کارآمد از نظر مصرف سوخت را پیش بینی کرد که منجر به توسعه پینتو (Pinto) شد. او در سال 1349 ش (1970 م) رئیس فورد شد اما هنری فورد دوم (Henry Ford II) در سال 1357 ش (1978 م) بدون تشریفات، او را اخراج کرد. او این رویداد را به طرز فکرهای تجاری متفاوت خود با هنری فورد دوم نسبت داد. یاکوکا در سال 1371 ش (1992 م) به عنوان رئیس، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کرایسلر بازنشسته شد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *