قطعات خودرو

تاریخ خودرو : مدیر عامل رنو ژرژ بس ترور شد

مدیر عامل رنو ژرژ بس ترور شد. ژرژ بس در روز 26 آبان ماه در سال 1365 خورشیدی برابر با روز 17 نوامبر در سال 1986 میلادی، مدیرعامل 58 ساله خودروساز فرانسوی رنو، در چند قدمی خانه اش در پاریس به ضرب گلوله کشته شد. ژرژ بس در سال 1364 ش (1985 م) زمانی که رنو سودآور نبود، رئیس شرکت شده بود. تحت اقدامات ژرژ بس، رنو تنها دو ماه پیش از ترور ژرژ بس، برای نخستین بار پس از سالها دستاوردهایی را گزارش کرد.افزون بر این، ژرژ بس سرمایه گذاری زیادی در خودروساز آمریکایی ای ام سی انجام داد که رنو سهامدار اصلی آن بود. در حالی که بسیاری از مدیران، ای ام سی را بی‌ارزش می‌دانستند، زیرا در آن زمان در حال زیان دادن بود، ژرژ بس پیش‌بینی کرد که جیپ در میان سودآورترین برندها در آمریکای شمالی باشد. او سهم خود را برای تحقق آن امر انجام داد. 

آغاز پایان ژرژ بس با ترور

تحت اقدامات ژرژ بس، رنو پس از سالها دستاوردهایی داشت

مدیر عامل رنو ژرژ بس ترور شد. ژرژ بس (Georges Besse) در روز 26 آبان ماه در سال 1365 خورشیدی برابر با روز 17 نوامبر در سال 1986 میلادی، مدیرعامل 58 ساله خودروساز فرانسوی رنو (Renault)، در چند قدمی خانه اش در پاریس به ضرب گلوله کشته شد. ژرژ بس در سال 1364 ش (1985 م) زمانی که رنو سودآور نبود، رئیس شرکت شده بود.تحت اقدامات تهاجمی ژرژ بس، رنو تنها دو ماه پیش از ترور ژرژ بس، برای نخستین بار پس از سالها دستاوردهایی را گزارش کرد.

ژرژ بس و سرمایه گذاری در  ای ام سی

ژرژ بس پیش‌بینی کرد که جیپ در میان سودآورترین برندها در آمریکای شمالی باشد

افزون بر این، ژرژ بس سرمایه گذاری زیادی در خودروساز آمریکایی ای ام سی (AMC) انجام داد که رنو سهامدار اصلی آن بود. در حالی که بسیاری از مدیران، ای ام سی، را بی‌ارزش می‌دانستند، زیرا در آن زمان در حال زیان دادن بود، ژرژ بس پیش‌بینی کرد که جیپ (Jeep) در میان سودآورترین برندها در آمریکای شمالی باشد. او سهم خود را برای تحقق آن امر انجام داد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *