قطعات خودرو

تاریخ خودرو : مرسدس بنز اس ال آر مک لارن

مرسدس بنز مک لارن پیوند دو غول بزرگ نهایی شد. سال 1386 ش (2007 م) هنگامی که مک ­لارن در ­شرایط تبدیل شدن به برند محبوب و دوست ­داشتنی رانندگان برای دستیابی به عناوین مسابقات رانندگی و به ­ویژه مسابقات فرمول یک که سازنده خودروی مشهور آن نیز هست، شده بود، مرسدس بنز اعلام کرد خودروی اس ال آر مک ­لارن خود را در روز 26 تیر ماه در سال 1386 خورشیدی برابر با روز 17 ژوئیه در سال 2007 میلادی، با قیمت 500 هزار دلار عرضه می کند. مرسدس بنز اس ال آر مک ­لارن ، کارکرد و کارایی شگفت­ انگیزی را به ­عنوان خودرویی جاده ای ارائه کرد. خودروی اس ال آر مک ­لارن، در همان کارخانه خودروهای مسابقه ­ای فرمول یک ساخته شده بود که ترکیبی عالی و دلخواه از فناوری خودروهای فرمول یک و راحتی خودروهای جاده ­ای واقعی را فراهم می­ کرد. خودروی اس ال آر مک­ لارن ، در درجه اول دارای بدنه ­ای از فیبر کربن بود. دیسک ­ترمز و سیستم ­تعلیق نیز از فیبر کربن ساخته شده بودند. موتور پُر­ توان آن قدرتی معادل ۶۲۶ اسب بخار تولید می‌کرد که می‌ توانست تا حداکثر سرعت ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

آغاز خودروی اس ال آر مک ­لارن

مک­ لارن برند محبوب و دوست­ داشتنی رانندگان مسابقات فرمول یک بود

مرسدس بنز مک لارن پیوند دو غول بزرگ نهایی شد. سال 1386 ش (2007 م) هنگامی که مک ­لارن در ­شرایط تبدیل شدن به برند محبوب و دوست ­داشتنی رانندگان برای دستیابی به عناوین مسابقات رانندگی و به ­ویژه مسابقات فرمول یک که سازنده خودروی مشهور آن نیز هست، شده بود، مرسدس بنز اعلام کرد خودروی اس ال آر مک ­لارن (SLR McLaren) خود را در روز 26 تیر ماه در سال 1386 خورشیدی برابر با روز 17 ژوئیه در سال 2007 میلادی، با قیمت 500 هزار دلار (200000 پوند) عرضه می کند. مرسدس بنز اس ال آر مک ­لارن ، کارکرد و کارایی شگفت­ انگیزی را به ­عنوان خودرویی جاده ای ارائه کرد.

ترکیب فناوری خودروهای فرمول یک و خودروهای جاده ­ای

خودروی اس ال آر مک ­لارن، در همان کارخانه خودروهای مسابقه ­ای فرمول یک ساخته شده بود

خودروی اس ال آر مک ­لارن، در همان کارخانه خودروهای مسابقه ­ای فرمول یک ساخته شده بود که ترکیبی عالی و دلخواه از فناوری خودروهای فرمول یک و راحتی خودروهای جاده ­ای واقعی را فراهم می­ کرد. خودروی اس ال آر مک­ لارن ، در درجه اول دارای بدنه ­ای از فیبر کربن بود. دیسک ­ترمز و سیستم ­تعلیق نیز از فیبر کربن ساخته شده بودند. موتور پُر­ توان آن قدرتی معادل ۶۲۶ اسب بخار تولید می‌کرد که می‌ توانست تا حداکثر سرعت ۳۳۲ کیلومتر بر ساعت (معادل 206 مایل در ساعت) حرکت کند و به آن شتاب صفر تا صدی معادل ۳/۷ ثانیه می‌بخشید.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *