قطعات خودرو

تاریخ خودرو : مرگ ای ال کورد، مالک امپراتوری بزرگ حمل و نقل و ترابرد

ارت لابن کورد ( Errett Lobban Cord) معروف به ای ال (E. L) حرفه خودروسازی خود را به عنوان راننده اتومبیل مسابقه، مکانیک و فروشنده اتومبیل آغاز کرد.  او به ایجاد یک امپراتوری خودرو ادامه داد که شامل مالکیت برخی از لوکس‌ترین برندهای خودروی آمریکایی بود. مرگ ای ال کورد، مالک امپراتوری حمل و نقل و ترابرد در سال 1352 خورشیدی برابر با 1974 میلادی رویداد.

آغاز ای ال کورد

کورد، حرفه خود را به عنوان راننده اتومبیل مسابقه، مکانیک و فروشنده خودرو آغاز کرد.

ارت لابن کورد ( Errett Lobban Cord) معروف به ای ال (E. L) حرفه خود در صنعت خودروسازی را به عنوان راننده اتومبیل مسابقه، مکانیک و فروشنده خودرو آغاز کرد.  او به ایجاد یک امپراتوری خودرو ادامه داد که شامل مالکیت برخی از لوکس‌ترین برندهای خودروی آمریکایی در دهه‌ 1300 ش (دهه 1920 م) و دهه 1310 ش (دهه 1930 م) آبرن (Auburn) و دوزنبرگ (Duesenberg) بود. در آن زمان او کورد را نیز تأسیس کرد، وسیله‌ای که از نظر مکانیکی از شاخص ترین و منحصر به ‌فرد ترین خودروهای زمانه بود.  در طول این زندگی او همچنین نقش هایی را به عنوان مجری سرگرمی و قانونگذار ایالتی ایفا می کرد.  کار و زندگی او به عنوان مالک امپراتوری حمل و نقل و ترابرد زمانی به پایان رسید و مرگ ای ال کورد، فرا رسید که در روز 12 دی ماه در 1352 شمسی برابر با 2 ژانویه در سال 1974 میلادی، در سن 79 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

ای ال کورد، شرکت خودروسازی آبرن را می خرد

کورد، به غیر از کار، مسابقه دادن و فروش خودرو، به بسیاری از زمینه‌های تجاری دیگر نیز وارد شد

 کورد که در سال 1273 ش (1894 م) در میسوری متولد شد، تبدیل به یک مرد همه کاره تجارت شد.  او به غیر از کار، مسابقه دادن و فروش خودرو، به بسیاری از زمینه‌های تجاری دیگر نیز وارد شد. اما هیچ یک از این مشاغل آنطور که او می‌خواست، اوضاع را تکان نمی‌داد.

آغاز امپراتوری شکوهمند کورد

روش‌های کورد باعث شد با مدیران شرکت خودروسازی در حال ورشکستگی آبرن ملاقاتی داشته باشد

کورد از کار فروش خودرو، پول کافی برای خرید بخشی از نمایندگی شرکت خودروسازی مون موتور (Moon Motor Car) را به دست آورد. روش‌های کورد ب باعث شد در سال 1303 ش (1924 م) با مدیران شرکت خودروسازی آبرن (AAC) که در حال در حال ورشکستگی بود، ملاقاتی داشته باشد.

امپراتور وارد می شود

کورد رئیس شرکت خودروسازی آبرن بود و پس از خرید مالکان، کنترل کامل را به دست آورد  

در بهمن ماه 1303 ( فوریه 1925 م)، او رئیس شرکت خودروسازی آبرن بود و پس از خرید مالکان، کنترل کامل را به دست آورد. او از آن به عنوان پایگاهی برای خرید تعدادی از شرکت های دیگر استفاده کرد.  در سال 1308 ش (1929 م) ای ال کورد، شرکت کورد (Cord Corporation) را به عنوان یک شرکت هلدینگ تأسیس کرد.  در همان سال نخستین خودرو کورد ( Cord، L-29) به بازار آمد. این خودروی انقلابی نمادین در تولید انبوه خودروی دیفرانسیل جلو آمریکایی بود.

نخستین خودرو کورد انقلابی در تولید انبوه خودروی دیفرانسیل جلو آمریکایی بود.

تهدید ربودن ای ال کورد

این خودروساز مجلل رشد کرد و به سیزدهمین فروشنده بزرگ خودرو در ایالات متحده تبدیل شد

خودروساز مجلل رشد کرد و به سیزدهمین فروشنده بزرگ خودرو در ایالات متحده تبدیل شد، در زمانی که اکثر آنها به سختی قادر به خرید نان بودند.  موفقیت او به او اجازه داد تا در سال 1312 ش (1933 م) یک عمارت بورلی هیلز بسازد، اما او آنقدر در آنجا ماندگار نشد تا از آن لذت ببرد.  کورد سال بعد در میان تهدید آدم ربایی به بریتانیا نقل مکان کرد.

بازگشت پادشاه خودرو

کورد پس از بازگشت به ایالات متحده در سال 1315 ش (1936م) توسط سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا و کمیسیون بورس و اوراق بهادار مورد بازرسی قرار گرفت

کورد پس از بازگشت به ایالات متحده در سال 1315 ش (1936م) توسط سازمان خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار به دلیل معاملاتش در سهام چکر کب (Checker Cab)، مورد بازرسی قرار گرفت.

فروش امپرانوری

کورد به عنوان یک سیاستمدار به شهرت چشمگیری دست یافت و تا زمان مرگش در غرب آمریکا زندگی کرد

سال 1316 ش (1937 م) کورد سهام خود را در شرکت کورد (Cord Corporation) فروخت. کورد همچنین به عنوان یک سیاستمدار به شهرت چشمگیری دست یافت.  ای. ال. کورد تا زمان مرگش در غرب آمریکا زندگی کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *