قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی داج کارخانه را ترک کرد

نخستین خودروی داج کارخانه را ترک کرد. برادران داج، جان داج و هوراس داج، پس از کسب موفقیت بزرگ به عنوان قطعه‌ساز در صنعت خودروسازی دیترویت در اوایل  1280 ش / دهه 1900 م، قراردادی را برای ساخت قطعات منحصراً برای فورد  امضا کردند. از آنجایی که هنری فورد سرمایه ای برای پرداخت مستقیم خدمات به آنها نداشت، ده هزار دلار سهام شرکت خودروسازی فورد به آنها اعطا کرد. از آنجایی که برادران موتورها و سایر قطعات را برای فورد مدل تی جدید از سال 1287 ش / 1908 م، تولید کردند، موفقیت فورد ثروت خود را فراتر از عجیب ترین رویاهایشان افزایش داد. با این وجود، این دو از ساخت خودروهای دیگران راضی نبودند. برادران داج در تیر 1293 ش / ژوئیه سال 1914 م، آخرین قطعه فورد خود را تولید کردند و تمام تلاش خود را برای ساخت یک وسیله نقلیه با نام خود بر روی آن انجام دادند. تنها چند ماه بعد، در روز 22 آبان ماه در سال 1293 خورشیدی برابر با روز 14 نوامبر در سال 1914 میلادی، نخستین خودروی داج که برای اهداف تولیدی ساخته شده بود، از کارخانه بیرون آمد. با افتخار یک نشان برادران داج را روی رادیاتور خود حمل می کرد.

آغاز راه داج با فورد

برادران داج قراردادی را برای ساخت قطعات برای فورد امضا کردند

نخستین خودروی داج کارخانه را ترک کرد. برادران داج (Dodge Brothers)، جان داج (John Dodge) و هوراس داج (Horace Dodge)، پس از کسب موفقیت بزرگ به عنوان قطعه‌ساز در صنعت خودروسازی پربرکت دیترویت (Detroit) در اوایل  1280 ش / دهه 1900 م، قراردادی را برای ساخت قطعات منحصراً برای فورد (Ford) امضا کردند. از آنجایی که هنری فورد (Henry Ford) سرمایه ای برای پرداخت مستقیم خدمات به آنها نداشت، ده هزار دلار سهام شرکت خودروسازی فورد (Ford Motor) به آنها اعطا کرد. از آنجایی که برادران موتورها و سایر قطعات را برای فورد مدل تی (Ford Model T) جدید از سال 1287 ش / 1908 م، تولید کردند، موفقیت فورد ثروت خود را فراتر از عجیب ترین رویاهایشان افزایش داد. با این وجود، این دو از ساخت خودروهای دیگران راضی نبودند.

نخستین خودروی داج

برادران داج تمام تلاش خود را برای ساخت یک وسیله نقلیه با نام خود انجام دادند

برادران داج در تیر 1293 ش / ژوئیه سال 1914 م، آخرین قطعه فورد خود را تولید کردند و تمام تلاش خود را برای ساخت یک وسیله نقلیه با نام خود بر روی آن انجام دادند. تنها چند ماه بعد، در روز 22 آبان ماه در سال 1293 خورشیدی برابر با روز 14 نوامبر در سال 1914 میلادی، نخستین خودروی داج (Dodge) که برای اهداف تولیدی ساخته شده بود، از کارخانه همترامک (Hamtramck) آنها بیرون آمد. با افتخار یک نشان برادران داج (Dodge Brothers) را روی رادیاتور خود حمل می کرد.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *