قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودروی هادسن هورنت

نخستین خودروی هادسن هورنت ساخته شد. یکی از نخستین شرکت های بزرگ خودروسازی که خودرویی را تقریباً به طور ویژه برای تسلط بر مسابقات نسکار ساخت، هادسن بود. ورود آن به میدان با خودروی هادسن هورنت محصول 1330 ش / 1951 م، بود که در روز 24 مهر ماه در سال 1329 خورشیدی برابر با روز 16 اکتبر در سال 1950 میلادی، عرضه شد. خودروهای هادسن به زودی بر مسابقات و لیگ تسلط یافتند و همه با پیروزی در نخستین ورود آن، افتتاحیه فصل 1329 ش / 1951 م، در دیتونا، شروع شدند. مارشال تیگ با هادسن هورنت شگفت‌انگیز خود را بر پنجاه و چهار خودروی دیگر غلبه یافت. به زودی هورنت شروع به گرفتن پرچم های شطرنجی و مسابقات قهرمانی کرد. چندین شاهکار مهندسی به هورنت کمک کرد تا پیست را فتح کند. از جمله آنها، طراحی شاسی پایین‌تر هادسن  است که امکان مرکز ثقل پایین‌تری را فراهم می‌کند که هندلینگ را بهبود می‌بخشد. در حالی که خودروساز هادسن در نهایت شکست خورد، امروز در قالب یک شخصیت انیمیشنی محبوب مجموعه فیلم‌های «ماشین‌ها» (Cars) زندگی می‌کند. این میراث ماندگار تاریخ خودروی هادسن و روزهای اولیه نسکار است. 

آغاز نخستین خودروی هادسن هورنت و تسلط بر مسابقات

از شرکت های بزرگ خودروسازی که خودرویی را به طور ویژه برای مسابقات نسکار ساخت، هادسن بود

نخستین خودروی هادسن هورنت ساخته شد. یکی از نخستین شرکت های بزرگ خودروسازی که خودرویی را تقریباً به طور ویژه برای تسلط بر مسابقات نسکار ساخت، هادسن (Hudson) بود. ورود آن به میدان با خودروی هادسن هورنت (Hudson Hornet) محصول 1330 ش / 1951 م، بود که در روز 24 مهر ماه در سال 1329 خورشیدی برابر با روز 16 اکتبر در سال 1950 میلادی، عرضه شد. خودروهای هادسن به زودی بر مسابقات و لیگ تسلط یافتند و همه با پیروزی در نخستین ورود آن، افتتاحیه فصل 1329 ش / 1951 م، در دیتونا (Daytona)، شروع شدند.

مارشال تیگ با هادسن هورنت

هورنت بارها شروع به گرفتن پرچم های شطرنجی مسابقات قهرمانی کرد

مارشال تیگ (Marshall Teague) با هادسن هورنت شگفت‌انگیز خود را بر پنجاه و چهار خودروی دیگر غلبه یافت. به زودی هورنت شروع به گرفتن پرچم های شطرنجی و مسابقات قهرمانی کرد. چندین شاهکار مهندسی به هورنت کمک کرد تا پیست را فتح کند. از جمله آنها، طراحی شاسی پایین‌تر هادسن  است که امکان مرکز ثقل پایین‌تری را فراهم می‌کند که هندلینگ را بهبود می‌بخشد. در حالی که خودروساز هادسن در نهایت شکست خورد، امروز در قالب یک شخصیت انیمیشنی محبوب مجموعه فیلم‌های «ماشین‌ها» (Cars) زندگی می‌کند. این میراث ماندگار تاریخ خودروی هادسن و روزهای اولیه نسکار است.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *