قطعات خودرو

تاریخ خودرو : نخستین خودرو با نشان پورشه به بازار آمد

نخستین خودرو با نشان پورشه به بازار آمد. فردیناند پورشه، مشاور، طراح و مهندس خودرو، نخستین وسیله نقلیه خود را در نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1279 ش (1900 م) معرفی کرد. در سال 1315 ش (1936 م) حزب نازی او را استخدام کرد تا خودرویی مقرون به صرفه و اقتصادی برای مردم آلمان طراحی کند که به خودروی فولکس واگن تبدیل شد. پس از جنگ جهانی دوم، فردیناند پورشه به دلیل جنایات جنگی دستگیر شد و پسرش فری پورشه مسئولیت شرکت خانوادگی را بر عهده گرفت. فری در حالی که تلاش می کرد تا شرکت را سرپا نگه دارد، یک ایتالیایی ثروتمند به او نزدیک شد و آرزوی خود را برای ساخت یک خودروی مسابقه جدید اعلام کرد. تجارت خانوادگی شروع به کار کرد و تایپ 360 کیسیتالیا را ایجاد کرد. این خودرو وثیقه فردیناند را تامین می‌کرد، اما در آن زمان او پروژه جدیدی را که پسرش به‌عنوان نمونه اولیه رهبری می‌کرد، تایید کرده بود. این نخستین خودرویی بود که به طور رسمی نام پورشه را یدک می کشید. طراحی بدنه این خودرو که تقریباً یک ماه طول کشید، به اروین کومندا نسبت داده شده است. این تیم بدنه را بر روی شاسی و مکانیکی که عمدتاً از خودروی فولکس واگن قرض گرفته شده اند، تطبیق داده اند، اما برای قدرت اسب بخار بیشتری تنظیم شده اند. نمونه ای که بلافاصله پس از تکمیل در مسابقات متعددی برنده شد، زمینه را برای تولید مدل های 356 فراهم کرد. فردیناند پورشه پس از آزادی از زندان، مشاور فولکس واگن شد. او از حقوق خود برای افتتاح دفتر و مرکز تولیدی جدید استفاده کرد، جایی که قصد داشت تا پانصد دستگاه خودروی پورشه در سال بسازد. او در محاسبات کمی دست پایین را گرفته بود.

آغاز فردیناند پورشه

حزب نازی، فردیناند پورشه را استخدام کرد تا خودرویی مقرون به صرفه برای مردم آلمان طراحی کند

نخستین خودرو با نشان پورشه به بازار آمد. فردیناند پورشه (Ferdinand Porsche)، مشاور، طراح و مهندس خودرو، نخستین وسیله نقلیه خود را در نمایشگاه جهانی (World’s Fair) پاریس در سال 1279 ش (1900 م) معرفی کرد. در سال 1315 ش (1936 م) حزب نازی او را استخدام کرد تا خودرویی مقرون به صرفه و اقتصادی برای مردم آلمان طراحی کند که به خودروی فولکس واگن (Volkswagen) تبدیل شد. پس از جنگ جهانی دوم، فردیناند پورشه به دلیل جنایات جنگی دستگیر شد و پسرش فری پورشه (Ferry Porsche) مسئولیت شرکت خانوادگی را بر عهده گرفت.

پورشه و خودروی مسابقه جدید

نخستین خودرویی بود که به طور رسمی نام پورشه، را یدک می کشید

فری در حالی که تلاش می کرد تا شرکت را سرپا نگه دارد، یک ایتالیایی ثروتمند به او نزدیک شد و آرزوی خود را برای ساخت یک خودروی مسابقه جدید اعلام کرد. تجارت خانوادگی شروع به کار کرد و تیپ 360 کیسیتالیا (Type 360 ​​Cisitalia) را ایجاد کرد. این خودرو وثیقه فردیناند را تامین می‌کرد، اما در آن زمان او پروژه جدیدی را که پسرش به‌عنوان نمونه اولیه 1/356 (356/1 prototyp) رهبری می‌کرد، تایید کرده بود. این نخستین خودرویی بود که به طور رسمی نام پورشه (Porsche) را یدک می کشید.

طراحی بدنه عالی

نمونه ای که بلافاصله پس از تکمیل در مسابقات متعددی برنده شد، زمینه را برای تولید مدل های 356 فراهم کرد

طراحی بدنه این خودرو که تقریباً یک ماه طول کشید، به اروین کومندا (Erwin Komenda) نسبت داده شده است. این تیم بدنه را بر روی شاسی و مکانیکی که عمدتاً از خودروی فولکس واگن قرض گرفته شده اند، تطبیق داده اند، اما برای قدرت اسب بخار بیشتری تنظیم شده اند. نمونه ای که بلافاصله پس از تکمیل در مسابقات متعددی برنده شد، زمینه را برای تولید مدل های 356 فراهم کرد.

پورشه و آزادی از زندان

فردیناند پورشه پس از آزادی از زندان، مشاور فولکس واگن شد

فردیناند پورشه پس از آزادی از زندان، مشاور فولکس واگن شد. او از حقوق خود برای افتتاح دفتر و مرکز تولیدی جدید استفاده کرد، جایی که قصد داشت تا پانصد دستگاه خودروی پورشه در سال بسازد. او در محاسبات کمی دست پایین را گرفته بود.

مترجم : حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *